Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru o societate cu raspundere limitata care va intra in lichidare voluntara in luna iunie 2014 si este platitoare de impozit pe venit din luna februarie 2013, sumele inregistrate in contul 461 vor fi inchise in luna iunie 2014 cu 758 (debitorii renunta la sumele cuvenite), insa valoarea depaseste 65.000 euro.
Se va stabili daca acest lucru presupune ca societatea va deveni platitoare de impozit de profit incepand cu trimestrul in care s-a depasit plafonul, caz in care vom vedea cum se va calcula impozitul pe profit.De asemenea, vom vedea ce se intampla cu perioada februarie - decembrie 2013 cand s-a platit impozit pe venit si daca se calculeaza impozit pe profit si pentru aceasta perioada si se adauga la pierderea fiscala a anilor 2010-2012.
Lichidarea voluntara a unei societati cu raspundere limitata reglementata de art. 235 din Legea societatilor comerciale, se poate realiza si prin propria vointa a asociatilor, operatiune care nu necesita implicarea unui lichidator sau avocat. Lichidarea incepe prin intocmirea unei hotarari AGA care se depune la ORC de la sediul societatii.
In cazul in care societatea este platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor pentru veniturile realizate din lichidare ii sunt aplicabile prevederile Titlului IV indice 1 din Codul fiscal. In speta este vorba de dispozitiile art.112 indice 6 care prevad ca in cazul in care in cursul unui an o microintreprindere realizeaza venituri mai mari de 65.000 euro, aceasta devine platitoare de impozit pe profit incepand cu trimestrul in care s-a depasit limita reglementata de art. 112 indice 1, lit. c) din Codul fiscal.
In cazul prezentat de d-voastra, din trimestrul II 2014 societatea devine platitoare de impozit pe profit si determina impozitul pe baza veniturilor si cheltuielilor inregistrate de la inceputul anului pana la 30 iunie. Din impozitul pe profit calculat pentru cele 6 luni, conform prevederilor Titlului II din Codul fiscal, se scade impozitul pe venit datorat pentru trim. I.
Pentru perioada 1 februarie-31 decembrie 2013 societatea a fost platitore de impozit pe venitul microintreprinderilor si nu se revine asupra acestui statut. Pentru aceasta perioada nu s-a inregistrat si declarat pierdere fiscala.
La lichidare, din profitul impozabil calculat conform prevederilor pct. 80 - 81 din normele metodologice emise pentru aplicarea Titlului II din Codul fiscal, se scad si pierderile fiscale declarate prin formularul 101 pentru anii 2010-2012.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Calendarul contabilului vesel 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Vanzare reviste cota diminuata si conditii microintreprindere. Cum deducem TVA?Platitor de impozit specific si impozit pe profit. Cum se calculeaza PROFITUL IMPOZABIL?Vanzare activ din patrimoniul firmei unui asociatCe impozite se aplica pe veniturile realizate de o asociatie nonprofit din activitatea de reclama si publicitate?Lichidare voluntara si preluare active de catre asociati. Ce tratament aplicam?Ultimele articole
Sponsorizari. Momentul scaderii din impozitul pe profitPierdere fiscala in 2023. Cum se calculeaza impozitul pe profitDividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiTratament fiscal al cheltuielilor cu sponsorizarile efectuate de contribuabilii care aplica sistemul trimestrial de plata a impozitului pe profitCum se determina impozitul pe profit pentru trimestrul III 2021Articole similare
Modificarile aduse de OUG 3/2017 explicate pe largTitlul I Capitolul IBilant nedepus la timp si modificarea regimului fiscal al firmelorFirme care NU se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro. Pana cand trebuie modificat vectorul fiscalRegim fiscal pentru sponsorizarile facute de MICROINTREPRINDERIUltimele articole
Examen consultant fiscal 2026: TVA, una dintre cele mai dificile probe. Cum te pregatestiCartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaMICROINTREPRINDERIle pot reveni la impozitul micro in 2026: firmele pot redepune declaratia pana la 31 martiePlafon TVA 2025: Ce trebuie sa stii despre plafonul TVA daca ai deschis o firma in 2025Articole similare
Cartea Verde a Contabilitatii - solutii legislative complete pentru 2016Codul fiscal 2011 - Titlul IIILipsa numerar in casierie. Soldul este considerat cheltuiala deductibila sau nedeductibila la calculul impozitului?TVA la incasare. Cand se poate deduce TVA-ul aferent achizitiilor de la persoane afiliate?Obligatii fiscale. Declaratii cu termen la 25 ianuarie 2013Ultimele articole
Sumele negative de TVA NU se prescriu.Ce schimba Decizia ICCJ 6/2026 pentru contribuabilie-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaArticole similare
Regimul pierderilor fiscale. Prevederile actuale pentru recuperarea pierderilorAcordarea creditului fiscal extern. Cum completam Declaratia 101?Completarea Declaratiei 101 pentru anul 2020. BonificatiiCodul fiscal 2011 (Partea I.2): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin OG 30 din 2011Obligatii de plata si declarative pana la 31 ianuarie 2015. Plata impozitului pe profit anualUltimele articole
Compensare impozit pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatAngajatorii pot acorda tichete de masa daca societatea are pierderi fiscale?Impozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleOUG 128/2024: Anumite persoane fizice NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025Articole similare
Scoaterea din evidenta platitorilor de TVA. Ce declaratii se depun?ANAF ramburseaza in februarie TVA in valoare de peste 1,2 mld. leiDeclaratia 205. Cine are obligatia depunerii FORMULARului + un studiu de caz utilInregistrarea in SPV se poate face si fara deplasarea la sediul ANAFAjustarea bazei de impozitare. TVA pentru livrare intracomunitara de bunuri. Cum declaram in D 390?Ultimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaDeclaratia 394: 4 intrebari frecvente despre completare si depunereCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Depunerea FORMULARului 397: ce trebuie sa stie firmele cu activitate de ridesharingDeclaratia speciala de TVA (FORMULARul 398): ATENTIE la termenul de depunere
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



