Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In situatia in care, initial, factura este emisa cu TVA colectata, dar ulterior, la momentul vamuirii, beneficiarul face cunoscut transportatorului intentia sa de a vamui marfurile importate, transportatorul are posibilitatea, dreptul, dar si obligatia fata de beneficiar de a regulariza (storna) factura emisa cu TVA si de a emite o noua factura prin aplicarea regimului de scutire cu drept de deducere reglementat prin art. 143 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal.
Din acest moment, transportatorul are certitudinea ca bunurile respective urmeaza a fi vamuite si poate emite o factura in regim de scutire cu drept de deducere. Astfel, este indreptatit sa corecteze factura emisa initial cand nu avea dovada ca bunurile vor fi vamuite. Corectarea facturii se efectueaza prin respectarea prevederilor art. 159 "Corectarea documentelor" alin.(1) lit. b). Astfel, la data solicitarii din partea beneficiarului, transportatorul emite o factura cu semnul minus pentru regularizarea facturii emise initial si o factura in negru pentru valoarea transportului, fara TVA. Aceasta factura trebuie prezentata de catre importator la biroul vamal pentru intocmirea fomalitatilor de punere in libera circulatie a bunurilor pe teritoriul Romaniei.Transportatorul inscrie cele doua facturi emise in jurnalul pentru vanzari si raporteaza valoarea acestora prin decontul de TVA cod 300, dupa cum urmeaza:
cu semnul minus, la randul 9 "Livrari de bunuri si prestari de servicii, taxabile cu cota 24%" , valoarea facturii de regularizare a facturii initiale prin care s-a colectat TVA;
cu semnul plus, la randul 14 "Livrari de bunuri si prestari de servicii scutite cu drept de deducere, altele decat cele de la rd. 1 – 3" .
Beneficiarul inscrie cele doua facturi primite in jurnalul pentru cumparari si raporteaza valoarea acestora la urmatoarele randuri din decontul de TVA:
cu semnul minus, la randul 22 "Achizitii de bunuri si servicii taxabile cu cota de 24%, altele decat cele de la rd. 25" , valoarea facturii de regularizare a facturii initiale primita de la transportator;
cu semnul plus, la randul 22, valoarea declaratiei vamale de import care a inclus in baza de impozitare a TVA in vama si valoarea transportului de bunuri.
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Cartea verde a contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
De asemenea, fiecare din cei doi parteneri, depune o noua declaratie cod 394, cu semnul minus, pentru luna in care s-a emis factura cu TVA colectata.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Prestare servicii conexe transporturilorDreptul de deducere pentru cheltuieli protocolTaxarea vehiculelor achizitionate din state comunitareBaza de impozitare a TVA si cifra de afaceri neta stabilite in conditiile avansurilor FACTURAteFACTURA - cel mai simplu mod de realizare: intr-un program de FACTURAre onlineUltimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de FACTURAre si obligatiile ambelor partiDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o FACTURA de achizitie neinregistrataFACTURA de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o reFACTURAre intra in sfera TVAFACTURA abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Articole similare
Societate cu activitate suspendata. Cum gestionam cheltuielile de asigurare si alte costuri?Ce declaratii se depun obligatoriu la 25 octombriePasi pentru restituirea de accize pentru motorina folosita drept combustibil. Procedura 2014Vanzarea sub costul de productieAplicarea cotei reduse de TVA pentru livrarea de locuinte catre persoanele fizice. Conditii pentru beneficiariUltimele articole
Dreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAArticole similare
Antrepozitul de TVACota CAS – rectificarea Declaratiei 600Reminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Nou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)REGULARIZARE TVA dupa inregistrarea in scopuri de TVA. Cum procedam la emiterea facturii?Ultimele articole
Depasirea plafonului de scutire TVA. Facturarea tranzactiei prin care se depaseste plafonul si REGULARIZAREa avansurilor platite inainte de depasire plafonSumele negative de TVA NU se prescriu.Ce schimba Decizia ICCJ 6/2026 pentru contribuabiliAjustarea (REGULARIZAREa) TVA in cazul unor rabaturi acordate pentru livrari intracomunitare si interne de bunuriImprumuturi intre asociati si firma: regulile s-au schimbat radical si amenzile sunt uriaseDeclaratia 300. Cum sa raportati facturile de energie in D300Articole similare
Raspunderea individuala si solidara pentru plata TVAE-Transport: TOT ce trebuie sa stii despre sistem pentru a evita amenzi de pana la 100.000 de leiCum se calculeaza valoarea despagubirii in cazul bunurilor deteriorate in timpul transportului. Monografie contabilaServicii accesorii transportului. Cand sunt operatiunile scutite cu drept de deducere?Codul EORI: Ce este, cand trebuie folosit si care este procedura de obtinere onlineUltimele articole
e-Transport. Trebuie generat cod UIT daca bunurile transportate NU au risc fiscal?Cod CAEN. Cum sa procedati daca NU aveti cod CAEN pentru serviciile de transportTollRo. Noua taxa de drum pentru TRANSPORTATORi, cu aplicabilitate din 2026Controale ITM la TRANSPORTATORi in luna noiembrie 2024. Ce sanctiuni au fost aplicateE-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UITArticole similare
Studiu de caz: Inregistrarea in scopuri de TVA in Romania a unei societati din alta taraMFP a publicat proiectul privind platile in numerar intr-o noua forma. Noi plafoane!Taxare inversa. Exercitarea dreptului de deducere a TVAFacturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?Data inregistrarii facturiiUltimele articole
Factura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAFactura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVATVA in asocierea in participatiune. Cine factureaza, cu ce cota si cum se deconteaza intre asociatiRegimul fiscal de TVA la inchirierea unui spatiu comercial catre un locatar (persoana juridica) din alt stat membruTVA la incasare: reguli de exigibilitate si deducere in livrarile dintre societati afiliate si neafiliate
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



