Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
O societate a facturat in luna martie marfuri cf. contract. Marfa respectiva nu a fost livrata catre client in totalitate si drept urmare firma nu are nici intrare de la furnizor . Pentru factura respectiva exista venit, dar nu si cheltuiala. Care este solutia contabila?
Mentionam ca nu avem informatii despre modul de facturare conform contract, respectiv avans, termen de livrare a marfii in urma facturarii etc.
Intelegem ca vanzatorul a facturat vanzare marfa, fara a se livra marfa catre client si fara ca vanzatorul sa aiba intrare in gestiunea de marfuri a acelor stocuri.
Practic, societatea vanzatoare livreaza marfuri pe care nu le detine, deci nu poate emite si inregistra factura la care face referire.
Faptic, factura respectiva reprezinta un avans pentru livrare de marfuri si nicidecum o livrare de marfuri.
In acest caz, normal ar fi ca factura emisa cu privire la livrarea marfurilor sa fie stornata, in baa unui referat facut de contabil si aprobat de conducere, prin care se va explica eroarea de intocmire a facturii. O copie a referatului se va atasa la exemplarul rosu al facturii storno.
Exemplarul albastru al facturii storno va fi predat cumparatorului, cu o adresa prin care se referire la faptul ca e indreapta eroarea de facturare a marfii ce nu a fost livrata.
Concomitent se va emite factura corecta care va specifica la obiectul facturii : ʺavans sau plata partiala pentru livrare marfa conform contract nr./data...ʺ, cu valoarea specificata in contract, colectandu-se TVA.
Spre exemplificare, consideam ca valoarea totala vanzare marfa este de 10.000 lei, fara TVA, din care avans/plata partiala 3.000 lei
419+4427 = 4111 = 3.720 = 3.000+720
5121 = 4111 = 3.720
In momentul in care se va livra efectiv marfa contractata, dupa ce a avut loc achizitia ei de la furnizor, se va storna avansul/plata partiala si se va emite factura pentru vanzare marfa, cu specificarea fiecarui produs, operandu-se si descarcarea de gestiune.
Valoare marfa livrata = 12.400 = 10.000+2.400
Valoare storno avans/plata partiala, facturat anterior = (3.720) = (3.000) + (720)
Total valoare factura = 8.680 = 7.000 + 1.680 = valoare de incasat
Note contabile :
371 + (419) + 4427 = 4111 = 8.680 = 10.000 + (3.000) + 1.680
4111 = 5121 = 8.680
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu, economist si expert contabil
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Facturare livrare marfa, in baza unui contract, cu incasare in avans. Cum se procedeazA?":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Avans in baza de proforma pentru achizitie intracomunitara. Cum gestionam situatia?TVA-ul inflationist
Mai multe articole despre incasare in avans
Articole similare
Firma in insolventa si plan de reorganizare. Se face ajustarea de TVA?Despagubirile... sunt impozitate cu TVA?Baza de impozitare pentru livrari de bunuri si prestari de servicii efectuate in interiorul tariiReFACTURARE cheltuieli. Ce cota de TVA se aplica pe factura emisa pentru cheltuieli de executare si onorarii?Reguli de FACTURARE, continut obligatoriu si termene de emitere in 2017Ultimele articole
Ajustare TVA colectata. MONOGRAFIE contabila si tratament fiscalFACTURARE penalizari contractuale. Care este regimul fiscal TVA si cum se calculeaza impozitul pe venit pentru o microintreprindere?ReFACTURARE teste Covid-19 pentru salariati. Care este regimul TVA?Digitalizarea continua! In perioada urmatoare va incepe un program pilot pentru e-FACTURAREElementele facturii comerciale. Incadrarea in cerintele UN/ECE 1001
Mai multe articole despre facturare
Articole similare
Lichidare voluntara, distribuire de active catre asociatul unic, regim fiscal si INREGISTRARI CONTABILE TVAInregistrare in evidenta platitorilor de TVA. Care vor fi obligatiile de ajustare in favoarea societatii?Ajustarea TVATratamentul fiscal aplicabil cheltuielilor reprezentand amenda platita catre o autoritate strainaInregistrare facturi modernizare cladireUltimele articole
Tratament CONTABIL si FISCAL pentru acordarea voucherelor de vacanta, pensia facultativa si asigurarile voluntare de sanatateAchizitie teste rapide Covid-19 si testare angajati. Regim fiscal-contabil si documente justificativeAjustarea TVA in cazul clientilor in falimentContabilitate si Monografii contabile. Portite legale in plina CRIZAImpozit pe profit de recuperat la sfarsitul anului. INREGISTRARI CONTABILE
Mai multe articole despre inregistrari contabile
Articole similare
SUME suplimentare stabilite de inspectia fiscala. Anulare obligatii accesoriiDeclaratia 101: Profit aferent sediu permanent FrantaNou: modificari ale cotelor defalcate din impozitul pe venitInstructiuni pentru completarea si depunerea declaratiei 392BProiect de ordin privind aprobarea procedurii privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozitUltimele articole
Ajustare TVA colectata. MONOGRAFIE contabila si tratament fiscalCompletarea Declaratiei 101 pentru anul 2020. BonificatiiOUG 9/2021. Modificari privind Fondul de garantare pentru plata creantelor salarialeComisia de Munca modifica OUG 147/2020 privind acordarea zilelor libere pentru parintiOUG 8/2021. Guvernul NU mai acorda vouchere de vacanta si nici transport gratuit pentru elevi
Mai multe articole despre sume
Articole similare
Retur utilaje. TVA. Ce inregistrari contabile se fac si cum procedam pentru mai multe situatii privind anularea contractului?TVA stabilit suplimentar in urma inspectiei fiscale. Cum procedam?Corectarea facturilor emise pentru aplicare masuri de simplificare. Cum procedam?Regularizare factura de avans. Cum alegem cursul valutar?Rezolutiune contract. STORNARE incasari partiale. Care e procedura corecta?Ultimele articole
Planul de conturi pentru institutiile publice a fost modificat (Ordinul 27/2021)Evidentierea ajustarii de TVA pentru clienti intrati in faliment. Se poate emite doar o singura factura centralizatoare?Ajustarea TVA in cazul clientilor in falimentImpozit pe profit de recuperat la sfarsitul anului. Inregistrari contabileClient in procedura de faliment. Regim declarativ si ajustare TVA. Studiu de caz
Mai multe articole despre stornare

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"