Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Dorim sa va informam ca in Monitorul Oficial nr. 621, Partea I, din 29 august 2012 a fost publicata Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 571 privind Codul fiscal.
Printre modificarile cele mai importante, mentionam ca se modifica reglementarile privind pierderea fiscala. Noile prevederi stabilesc astfel ca pierderea fiscala inregistrata de contribuabilii care isi inceteaza existenta ca efect al unei operatiuni de fuziune sau divizare se recupereaza de catre contribuabilii nou-infiintati ori de catre cei care preiau patrimoniul societatii absorbite sau divizate, dupa caz, proportional cu activele si pasivele transferate persoanelor juridice beneficiare, potrivit proiectului de fuziune/divizare.
De asemenea, pierderea fiscala inregistrata de contribuabilii care nu isi inceteaza existenta ca efect al unei operatiuni de desprindere a unei parti din patrimoniul acestora, transferata ca intreg, se recupereaza de acesti contribuabili si de cei care preiau partial patrimoniul societatii cedente, dupa caz, proportional cu activele si pasivele transferate persoanelor juridice beneficiare, potrivit proiectului de divizare, respectiv cu cele mentinute de persoana juridica cedenta.
Referitor la plata TVA la incasare, redam noul continut publicat in Monitorul Oficial:
11. La articolul 134, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul 4^1, cu urmatorul cuprins:
"(4^1) In cazul operatiunilor pentru care se aplica sistemul de TVA la incasare prevazut la art. 134^2 alin. (3), regimul de impozitare aplicabil este regimul in vigoare la data la care intervine faptul generator, cu exceptia situatiilor in care se emite o factura sau se incaseaza un avans, inainte de data la care intervine faptul generator. In aceste situatii se aplica regumul de impozitare in vigoare la data emiterii facturii sau la data incasarii avansului, dupa caz.
Astfel, incepand cu 1 ianuarie 2013 se va introduce sistemul de plata TVA la incasarea facturii, astfel ca taxa pe valoarea adaugata se va colecta la momentul incasarii contravalorii livrarilor/prestarilor efectuate. De retinut este factul ca persoanele care se supun noilor prevederi valabile de la 1 ianuarie anul viitor au obligatia de a depune anul acesta pana la 25 octombrie dovada ca cifra de afaceri aferenta perioadei 1 octombrie 2011 – 30 septembrie 2012 inclusiv nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei.
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Tot articolul 134 stbileste prin alineatul (5) modificat ca in cazul schimbarii regimului de impozitare se va proceda la regularizare pentru a se aplica regimul de impozitare in vigoare la data livrarii de bunuri sau prestarii de servicii pentru cazurile prevazute la art. 134^2 alin. (2) lit. a), numai daca factura este emisa pentru contravaloarea partiala a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii, si la art. 134^2 alin. (2) lit. b), daca a fost incasat un avans pentru valoarea partiala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii, mai putin in cazul operatiunilor pentru care se aplica regulile stabilite la art. 134^2 alin. (7). Prevederile acestui alineat nu se aplica pentru micile intreprinderi prevazute la art. 152, care se inregistreaza in scopuri de TVA conform art. 153, pentru facturile emise inainte de trecerea la regimul de taxare.
O alta modificare prevede ca nu se mai retine la sursa impozitul din activitati independente, astfel ca platitorii persoane juridice sau alte entitati care au obligatia de a conduce evidenta contabila nu vor mai trebui sa retina si sa vireze impozit prin retinere la sursa, reprezentand plati anticipate, din veniturile obtinute de pe urma activitatilor independente.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce declaratii se depun obligatoriu la 25 octombrieCodul fiscal: Tabel comparativ accize si alte taxe speciale. Modificari aduse de OG nr. 15TVA la incasare. Tot ce trebuie sa stiiCe modificari a adus OG nr. 15 din 2012 privind art.52 din Codul fiscalNoutati 2013 in regimul fiscal aplicat pentru facturile simplificateUltimele articole
TVA la incasare fara secrete. Cele mai simple reguli in 2013Factura electronica 2013 | Ce s-a schimbat prin OG nr. 15 din 2012Documentar fiscal: Regimul pierderilor fiscale in anul 2013Exigibilitatea si sistemul TVA la incasare. Analiza celor mai recente modificariSinteza modificari: Facturarea bunurilor supuse executarii siliteArticole similare
Factura de asigurari de la firma-mama. Achizitii intracomunitare. Declaratia 390Ce regim TVA se aplica vanzarii de apartamente noi catre persoane fizice/juridice?25 octombrie 2021, termenul scadent pentru 9 obligatii fiscaleInregistrari contabile pentru creante bugetareServicii achizitionate de la o firma din Canada. Care va fi regimul TVA?Ultimele articole
Amanare la PLATA TVA-ului in vama: Conditii si tratament fiscal- contabilAchizitie intracomunitara, cod special de TVA: platesti TVA in Romania, cu D301 si D390Achizitie mijloace fixe din UE. Cand platiti TVA si cand nu, in functie de plafonul de 10.000 euroPlafon TVA de 395.000 lei depasit in 2025. De cand devin PFA-urile platitoare de TVANeplatitor de TVA: Drepturi si obligatii dupa iesirea optionala de la PLATA TVA in 2026Articole similare
Refacturare costuri. Ce solutii avem?Informatii privind beneficiarul pe facturi. Ce date sunt suficiente si obligatorii?Pana la final de ianuarie 2022 trebuie depusa D 394 privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate in scopuri de TVADiferentierea cotelor de TVA. Vezi normele actualeTratament TVA avans marfa. Cum procedam privind declaratiile si colectarea taxei?Ultimele articole
Examenul de consultant fiscal 2026: cum te asiguri ca stapanesti inclusiv cele mai dificile grile de TVALivrarea bunurilor in transe: tratament contabil si fiscal privind TVAAcciza intra in baza de calcul a TVA: de ce o eroare la accize inseamna, aproape mereu, si o eroare de TVAPrimesti factura pana pe 15 ale lunii urmatoare? Afla cand devine TVA exigibil si in ce luna inregistrezi venitul, ca sa nu platesti penalitatiEXIGIBILITATEA TVA la achizitia intracomunitara cu plata in avans: Cum se trateaza corectArticole similare
Ce crede Crin Antonescu despre plata TVA la incasareSistemul TVA la incasare. Cum procedam la determinarea cifrei de afaceri?TVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemONG cu activitate economica. Cum procedam privind facturarea cu TVA?Solutii aplicate pentru schimbarea perioadei fiscale: plata lunara TVAUltimele articole
ONG si calcul cifra de afaceri. Cum procedam?Cresc afacerile cu servicii pentru intreprinderi. Ce spun cifrele?Incetare inactivitate temporara. Cum aplicam sistemul TVA la incasare?Sistemul de TVA la incasare. Determinarea cifrei de afaceri de 2.250.000 leiDocumentar fiscal: Ordin ANAF nr. 700 din 2012 - modificare din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVAArticole similare
Sponsorizare in bunuri. Ce reguli se aplica privind impozitul pe profit si TVA-ul?Vesti rele pentru PFA-uri. Ce alte surprize aduce noul proiect de OUG?Ce declaratii fiscale se depun la ANAF in luna iulie 2016?Inregistrate in scop de TVA. Ajustare TVA pentru proiect investitiiAchizitia de marfuri de la o persoana fizica: Regimul fiscal si declarativ al cumpararilor de bunuri pe baza de borderouUltimele articole
[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul PLAFON de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSVinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in PLAFONul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru PLAFONul de TVA aferent anului 2026?Depasirea PLAFONului de scutire TVA. Facturarea tranzactiei prin care se depaseste PLAFONul si regularizarea avansurilor platite inainte de depasire PLAFON
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro




