Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O societate persoana impozabila stabilita in Romania, inregistrata in scopuiri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, are incheiat un contract cu firma furnizoare de combustibil. Angajatii ...
O societate persoana impozabila stabilita in Romania, inregistrata in scopuiri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, are incheiat un contract cu firma furnizoare de combustibil. Angajatii societatii alimenteaza mijloacele de transport ale societatii cu combustibil pe baza de card, iar la sfarsitul lunii se emite factura de catre furnizor pentru totalul cantitatilor de combustibil livrate intr-o luna.
In acesta situatie se respecta termenul de facturare?
Conform art. 155 alin. (1) din Codul fiscal, persoana impozabila care efectueaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, alta decat o livrare/prestare fara drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) si (2), trebuie sa emita o factura catre fiecare beneficiar, cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa. De asemenea, persoana impozabila trebuie sa emita o factura catre fiecare beneficiar, pentru suma avansurilor incasate in legatura cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a incasat avansurile, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa.
Trebuie sa se retina ca livrarile de combustibil nu sunt livrari de bunuri care se efectueaza continuu, dand loc decontarilor sau platilor succesive, in sensul art. 1341 alin. (5) din Codul fiscal, pentru care faptul generator al taxei intervine in ultima zi a perioadei specificate in contract pentru plata bunurilor livrate, dar perioada nu poate depasi un an. Pentru livrarile de combustibil faptul generator intervine la data livrarii bunurilor conform art. 1341 alin. (1) din Codul fiscal.
Prin urmare factura pentru livrarile de combustibil trebuie emisa de societatea furnizoare, cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care s-a efectuat livrarea.
Conform art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, factura cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
a) numarul de ordine, in baza uneia sau mai multor serii, care identifica factura in mod unic;
b) data emiterii facturii;
c) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare prevazut la art. 153, dupa caz, ale persoanei impozabile care emite factura;
d) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare prevazut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, in cazul in care furnizorul/prestatorul nu este stabilit in Romania si si-a desemnat un reprezentant fiscal, daca acesta din urma este persoana obligata la plata taxei;
e) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare prevazut la art. 153, ale cumparatorului de bunuri sau servicii, dupa caz;
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
f) numele si adresa cumparatorului, precum si codul de inregistrare in scopuri de TVA, in cazul in care cumparatorul este inregistrat, conform art. 153, precum si adresa exacta a locului in care au fost transferate bunurile, in cazul livrarilor intracomunitare de bunuri prevazute la art. 143 alin. (2) lit. d);
g) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare prevazut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, in cazul in care cealalta parte contractanta nu este stabilita in Romania si si-a desemnat un reprezentant fiscal in Romania, in cazul in care reprezentantul fiscal este persoana obligata la plata taxei;
h) codul de inregistrare in scopuri de TVA furnizat de client prestatorului, pentru serviciile prevazute la art. 133 alin. (2) lit. c) - f), lit. h) pct. 2 si lit. i);
i) codul de inregistrare in scopuri de TVA cu care se identifica cumparatorul in celalalt stat membru, in cazul operatiunii prevazute la art. 143 alin. (2) lit. a);
j) codul de inregistrare in scopuri de TVA cu care furnizorul s-a identificat in alt stat membru si sub care a efectuat achizitia intracomunitara in Romania, precum si codul de inregistrare in scopuri de TVA, prevazut la art. 153 sau 1531, al cumparatorului, in cazul aplicarii art. 126 alin. (4) lit. b);
k) denumirea si cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate, precum si particularitatile prevazute la art. 1251 alin. (3) in definirea bunurilor, in cazul livrarii intracomunitare de mijloace de transport noi;
l) data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data incasarii unui avans, cu exceptia cazului in care factura este emisa inainte de data livrarii/prestarii sau incasarii avansului;
m) baza de impozitare a bunurilor si serviciilor, pentru fiecare cota, scutire sau operatiune netaxabila, pretul unitar, exclusiv taxa, precum si rabaturile, remizele, risturnele si alte reduceri de pret;
n) indicarea, in functie de cotele taxei, a taxei colectate si a sumei totale a taxei colectate, exprimate in lei, sau a urmatoarelor mentiuni:
1. in cazul in care nu se datoreaza taxa, o mentiune referitoare la prevederile aplicabile din acest titlu sau din Directiva a 6-a, ori mentiunile "scutit cu drept de deducere", "scutit fara drept de deducere", "neimpozabila in Romania" sau, dupa caz, "neinclus in baza de impozitare";
2. in cazul in care taxa se datoreaza de beneficiar in conditiile art. 150 alin. (1) lit. b) - d) si g) sau ale art. 160, o mentiune la prevederile prezentului titlu sau ale Directivei a 6-a ori mentiunea "taxare inversa";
o) o referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci cand se emit mai multe facturi sau documente pentru aceeasi operatiune;
p) orice alta mentiune ceruta de titlul VI din Codul fiscal.
Conform art. 155 alin. (8) lit. a) din Codul fiscal, se poate intocmi o factura centralizatoare pentru mai multe livrari separate de bunuri, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa se refere la livrari de bunuri catre acelasi client, pentru care faptul generator al taxei ia nastere intr-o perioada ce nu depaseste o luna calendaristica;
b) toate documentele emise la data livrarii de bunuri sa fie obligatoriu anexate la factura centralizatoare.
In cazul prezentat pentru ca se refera la mai multe livrari dintr-o luna calendaristica se emite o factura centralizatoare cu respectarea conditiilor stabilite de Codul fiscal, daca sunt anexate si documentele emise la data livrarii pentru ca data livrarii care este data faptului generator al taxei este data fiecarei aprovizionari cu combustibil efectuate de angajatii societatii care cumpara combustibil.
Articol preluat din Actualizarea Consilier TVA nr. 22, octombrie 2009.
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul infoTVA.ro" si link catre www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Articol adaugat in 22 octombrie 2009
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Efectele intarziate ale erorilor din 2007 privind aplicarea masurilor de simplificare a TVA pentru lucrarile de constructii-montajEmitere FACTURA prestari servicii in luna iulie: cota TVA 19 sau 24%?Spatii de inchiriat. TVA de 19% sau de 21% pentru FACTURArea chiriei INAINTE de 1 august 2025?Achizitie intracomunitara de soft. Inregistrare Declaratia 390Studiu de caz: Declaratia 390 si plata TVA-ului in cazul prestarilor de serviciiUltimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de FACTURAre si obligatiile ambelor partiDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o FACTURA de achizitie neinregistrataFACTURA de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o reFACTURAre intra in sfera TVAFACTURA abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Articole similare
Cafea cu accize, TVA si declaratia 390Ce modifica Ordinul ANAF nr. 418 din 2012 privind Declaratia 311Ajustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliCe declaratii depunem pana la 25 aprilie inclusiv?Documentar fiscal: modificarile TVA aduse de OG nr. 15 din 2012Ultimele articole
Deducere TVA in 2026. Speta utila privind REFUZUL dreptului de deducereTVA in Romania pentru livrari catre clienti din afara UE. Ce trebuie sa stiiSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorNoutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025LIVRARI DE BUNURI catre clienti din afara UE. Tratament fiscalArticole similare
Studiu de caz: Ajustarea sumei TVA deduse pentru autoturism incadrat la bun de capitalTVA? Cacealma!Declaratii fiscale cu termen la 15 ianuarie!Declaratii fiscale scadente in data de 15 iunie 2022TVA, barilul si veniturile statuluiUltimele articole
[GHID] Deducere TVA si cheltuieli cu COMBUSTIBILul auto: cand deduci 100%, cand 50% si cum inregistrezi corect in contabilitateFoaie de parcurs. Despre deducerea TVA in cazul intocmirii foilor de parcursCheltuieli deductibile. Deductibilitate cheltuieli AUTO daca masina are regim mixtTVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integralaTVA deductibil. Cum se deduc bonurile fiscale de COMBUSTIBILArticole similare
Exceptii prevazute de OG 16/2022 pentru calcularea CAS si CASS la nivelul salariului minim brutAchizitii pe baza de aviz de insotire a marfii, fara factura. Monografie contabilaExemplu de ajustare a TVADecizie privind perioada fiscala pentru TVATrecere de la TVA lunar la TVA trimestrial in 2026. Ce faceti daca D700 a fost respinsa cu eroriUltimele articole
Dreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAArticole similare
Dauna totala pe parcursul transportului. Cum facturam si cum deducem cheltuiala cu marfa deteriorata?Cum facem dovada la transport livrare intracomunitaraDeducere TVA leasing partial. Societate cu raspundere limitataCum se face Notificarea la ANAF pentru livrarea de bunuri catre o persoana afiliata. Vanzare supusa regimului de taxare inversaConditii de intocmire a dosarului preturilor de transfer. Raporturi de afiliere intre persoane fizice si juridiceUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



