Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Accelerarea procesului de creditare a economiei reale este o conditie indispensabila pentru relansarea procesului investitional si asigurarea reintrarii economiei romanesti pe un nou ciclu de crestere. De asemenea, necesitatea impulsionarii creditarii se prijina si pe faptul ca una dintre principalele dificultati ale IMM-urilor este accesul dificil la finantare. Astfel, in anul 2013, 91,52% din IMM-uri s-au autofinantat, 22,43% au obtinut credite bancare, iar 2,36% din intreprinderi au apelat la leasing.
Avand in vedere faptul ca 41,52% din IMM-urile din Romania isi propun extinderea afacerii in urmatorii 2 ani iar 54,11% urmaresc mentinerea afacerii la dimensiunile actuale, precum si faptul ca exista un potential ridicat al initiativei intreprenoriale - in acest sens, un studiu recent evidentiaza ca in perioada 2007 - 2012 rata activitatii intreprenoriale in stadiu incipient a crescut de cca. 2,5 ori, diminuarea creditarii agentilor economici de catre banci isi are cauzele principale pe latura ofertei de finantare.
Cresterea accelerata a datoriei publice a generat o concurenta asimetrica intre stat si economia reala - efectul de evictiune, intensitatea deosebita a acestui factor fiind sustinuta si de faptul ca majorarea dimensiunii creditului guvernamental s-a facut aproape in totalitate pe baza diminuarii expunerii pe componenta extra-guvernamentala (agenti economici si populatie).
In acest context, cresterea de 1,42 ori (+ 27,10 p.p.) a pondereii IMM-urilor care se autofinanteaza evidentiaza faptul ca intreprinderile mici si mijlocii au ajuns intr-o zona care le pune in pericol potentialul concurential, sustenabilitatea afacerii si capacitatea de supravietuire (in special in cazul microintreprinderilor). Efectele crizei economico-financiare si tergiversarea adoptarii rapide a unor masuri puternice de sprijinire a sectorului de IMM-uri si de relansare a investitiilor au condus la erodarea capacitatii intreprinzatorilor de a-si finanta afacerile (in special nevoile curente) din resurse proprii.
Cu toate ca dobanzile la creditele noi sunt la nivele minimale, lipsa apetentei institutiilor bancare de a se adapta noului context post-criza si de finanta economia reala se inscrie in logica comportamentelor prociclice si este de natura sa amplifice o serie de probleme structurale ale economiei Romaniei precum: numarul redus al salariatilor din sectorul privat, deficitul de cerere interna, competitivitatea redusa a intreprinderilor autohtone, deficitul de abilitati, aptitudini si cunostinte in domeniile intreprenorial si managerial, capitalizarea redusa a intreprinderilor autohtone, decalaje economico-sociale majore intre regiuni etc. Astfel, este nevoie de adoptarea rapida si coerenta a unui set de masuri pe termen scurt, mediu si lung care sa sprijine demersul de accelerare al procesului de creditare a economiei reale in vederea relansarii investitiilor si asigurarii reintrarii economiei romanesti pe un nou ciclu de crestere.
In comunicatul de mai jos veti gasi si propunerile CNIPMMR privind facilitarea accesului la finantare al IMM-urilor.
Sursa: CNIPMMR

Inchiderea de luna si de exercitiu financiar Reguli de baza si proceduri obligatorii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 15-19 decembrie 2008 - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 02-08 iunie 2008 - Monitorul OficialSolutii de FINANTARE pentru stabilitatea financiara si profitabilitatea firmei in 2021Noutati legislatie Fiscala 10-14 noiembrie 2008 - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 24-28 noiembrie 2008 - Monitorul OficialArticole similare
Noua schema IMM Plus, propusa de Finante. Vor fi acordate 12,5 miliarde lei pentru sprijinul antreprenorilorBani pentru IMM-URI si energie regenerabilaBugetul pentru granturile acordate IMM-URIlor a crescut la 1 miliard de euro. Se pregatesc modificari si pentru schema 1Guvernul pregateste noi masuri economice de sprijinire a companiilorSchimbari pentru IMM-URI din 2015. Clarificari privind sistemul simplificatUltimele articole
Declaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!Noi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-URIlorSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileDecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-URIlor din Romania cer amanarea e-TVACombaterea contrabandei si fraudei la granita continua. Doua noi scanere au fost puse in functiune la AlbitaArticole similare
Deschidere punct de lucru. Procedura de urmat pentru infiintarea unui sediu secundarREMINDER! Declaratii fiscale scadente in data de 26 aprilie 2022Aspecte-cheie ale fiscalitatii in 2016. Prevederi si norme de aplicareCe tratament contabil si fiscal se aplica pentru penalitati contract prestari servicii?Dizolvare urmata de lichidare. Cand se depune D100? Cum calculam impozitul?Ultimele articole
Impozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulPlatitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 09-13 iunie 2008 - Monitorul OficialNoutati Legislatie Fiscala 13-17 aprilie 2009 - Monitorul OficialSchema de ajutor de stat pentru HoReCa a fost modificata! Din grant beneficiarii pot achita obligatii fiscale si alte creante bugetareNoutati Legislatie Fiscala 27 - 31 iulie 2009 - Monitorul OficialNoutati in Monitorul Oficial, Partea I numerele 803, 804, 805, 806, 807Ultimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleDividende distribuite in 2024, dar platite in 2025. Ce cota de impozitare se aplicaNou ghid E-Factura: Tipuri de facturi utilizate in sistem si codificarile specifice acestoraHG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROCheltuieli deplasare nejustificate. Tratament fiscalArticole similare
SRL-urile la raport. In ce domenii se fac cele mai multe INVESTITII?Situatia candidaturilor pentru cele 5 posturi de conducere scoase la concurs de catre ASFANAF a publicat Declaratia 112. Despre modificarile fiscale introduse - Analiza zilei cu Irina DumitrescuLa 26 septembrie 2016 expira termenul pentru PLATI ANTICIPATE. Impozitul pe venit si contributiile sociale TRIM. III 2016Profit nerepartizat si impozitul pe dividende. Cum procedam?Ultimele articole
PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Ordinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofitSchema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiAchizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"