Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Accelerarea procesului de creditare a economiei reale este o conditie indispensabila pentru relansarea procesului investitional si asigurarea reintrarii economiei romanesti pe un nou ciclu de crestere. De asemenea, necesitatea impulsionarii creditarii se prijina si pe faptul ca una dintre principalele dificultati ale IMM-urilor este accesul dificil la finantare. Astfel, in anul 2013, 91,52% din IMM-uri s-au autofinantat, 22,43% au obtinut credite bancare, iar 2,36% din intreprinderi au apelat la leasing.
Avand in vedere faptul ca 41,52% din IMM-urile din Romania isi propun extinderea afacerii in urmatorii 2 ani iar 54,11% urmaresc mentinerea afacerii la dimensiunile actuale, precum si faptul ca exista un potential ridicat al initiativei intreprenoriale - in acest sens, un studiu recent evidentiaza ca in perioada 2007 - 2012 rata activitatii intreprenoriale in stadiu incipient a crescut de cca. 2,5 ori, diminuarea creditarii agentilor economici de catre banci isi are cauzele principale pe latura ofertei de finantare.
Cresterea accelerata a datoriei publice a generat o concurenta asimetrica intre stat si economia reala - efectul de evictiune, intensitatea deosebita a acestui factor fiind sustinuta si de faptul ca majorarea dimensiunii creditului guvernamental s-a facut aproape in totalitate pe baza diminuarii expunerii pe componenta extra-guvernamentala (agenti economici si populatie).
In acest context, cresterea de 1,42 ori (+ 27,10 p.p.) a pondereii IMM-urilor care se autofinanteaza evidentiaza faptul ca intreprinderile mici si mijlocii au ajuns intr-o zona care le pune in pericol potentialul concurential, sustenabilitatea afacerii si capacitatea de supravietuire (in special in cazul microintreprinderilor). Efectele crizei economico-financiare si tergiversarea adoptarii rapide a unor masuri puternice de sprijinire a sectorului de IMM-uri si de relansare a investitiilor au condus la erodarea capacitatii intreprinzatorilor de a-si finanta afacerile (in special nevoile curente) din resurse proprii.
Cu toate ca dobanzile la creditele noi sunt la nivele minimale, lipsa apetentei institutiilor bancare de a se adapta noului context post-criza si de finanta economia reala se inscrie in logica comportamentelor prociclice si este de natura sa amplifice o serie de probleme structurale ale economiei Romaniei precum: numarul redus al salariatilor din sectorul privat, deficitul de cerere interna, competitivitatea redusa a intreprinderilor autohtone, deficitul de abilitati, aptitudini si cunostinte in domeniile intreprenorial si managerial, capitalizarea redusa a intreprinderilor autohtone, decalaje economico-sociale majore intre regiuni etc. Astfel, este nevoie de adoptarea rapida si coerenta a unui set de masuri pe termen scurt, mediu si lung care sa sprijine demersul de accelerare al procesului de creditare a economiei reale in vederea relansarii investitiilor si asigurarii reintrarii economiei romanesti pe un nou ciclu de crestere.
In comunicatul de mai jos veti gasi si propunerile CNIPMMR privind facilitarea accesului la finantare al IMM-urilor.
Sursa: CNIPMMR

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Solutii de FINANTARE pentru stabilitatea financiara si profitabilitatea firmei in 2021Noutati legislatie Fiscala 24-28 noiembrie 2008 - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 02-08 iunie 2008 - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 15-19 decembrie 2008 - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 10-14 noiembrie 2008 - Monitorul OficialArticole similare
Comisia sprijina mediul de afaceri | Initiative noi pentru sustinerea antreprenoriatuluiMasuri pentru directionarea corecta a fondurilor europeneIn 2012 se incheie programul de dezvoltare a incubatoarelor de afaceri359 milioane de euro pentru schimburile de experienta si de bune practiciComunicat MFP: Noi companii si dezvoltarea antreprenoriatului in RomaniaUltimele articole
Declaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!Noi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-URIlorSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileDecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-URIlor din Romania cer amanarea e-TVACombaterea contrabandei si fraudei la granita continua. Doua noi scanere au fost puse in functiune la AlbitaArticole similare
Sinteza ANAF: Modificarile importante din noul Cod fiscalSinteza privind regimul fiscal al unei microintreprinderiModificare formulare februarie 2016 prin Ordinul 3698/2015Incepand cu 1 aprilie, sponsorizarile catre ONG vor putea fi scazute din impozitele datorate, in anumite limiteMicrointreprinderi in 2024. Ce inseamna, conform OUG 115/2023, ca o persoana nu poate avea mai mult de o societate micro?Ultimele articole
Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulPlatitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Articole similare
Dansez pentru... banciRegim activitati independente in noul Cod fiscal 2016Completarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noiPFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaNou ghid E-Factura: Tipuri de facturi utilizate in sistem si codificarile specifice acestoraUltimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleDividende distribuite in 2024, dar platite in 2025. Ce cota de impozitare se aplicaHG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROCheltuieli deplasare nejustificate. Tratament fiscalUltimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firmeArticole similare
Cele mai recente modificari din legislatia fiscala aduse de OUG 3/3017, Legea nr. 1/2017 si HG 1/2017Piata europeana de consum inregistreaza noi domenii premianteProiect de modificare a Codului fiscal – schimbari preconizate in ceea ce priveste contributia de asigurari sociale de sanatateFinantele propun 4 noi programe de finantare pentru mediul de afaceriBasescu trage un semnal de alarma. Criza e aproape!Ultimele articole
PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Ordinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofitSchema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiAchizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"