Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Accelerarea procesului de creditare a economiei reale este o conditie indispensabila pentru relansarea procesului investitional si asigurarea reintrarii economiei romanesti pe un nou ciclu de crestere. De asemenea, necesitatea impulsionarii creditarii se prijina si pe faptul ca una dintre principalele dificultati ale IMM-urilor este accesul dificil la finantare. Astfel, in anul 2013, 91,52% din IMM-uri s-au autofinantat, 22,43% au obtinut credite bancare, iar 2,36% din intreprinderi au apelat la leasing.
Avand in vedere faptul ca 41,52% din IMM-urile din Romania isi propun extinderea afacerii in urmatorii 2 ani iar 54,11% urmaresc mentinerea afacerii la dimensiunile actuale, precum si faptul ca exista un potential ridicat al initiativei intreprenoriale - in acest sens, un studiu recent evidentiaza ca in perioada 2007 - 2012 rata activitatii intreprenoriale in stadiu incipient a crescut de cca. 2,5 ori, diminuarea creditarii agentilor economici de catre banci isi are cauzele principale pe latura ofertei de finantare.
Cresterea accelerata a datoriei publice a generat o concurenta asimetrica intre stat si economia reala - efectul de evictiune, intensitatea deosebita a acestui factor fiind sustinuta si de faptul ca majorarea dimensiunii creditului guvernamental s-a facut aproape in totalitate pe baza diminuarii expunerii pe componenta extra-guvernamentala (agenti economici si populatie).
In acest context, cresterea de 1,42 ori (+ 27,10 p.p.) a pondereii IMM-urilor care se autofinanteaza evidentiaza faptul ca intreprinderile mici si mijlocii au ajuns intr-o zona care le pune in pericol potentialul concurential, sustenabilitatea afacerii si capacitatea de supravietuire (in special in cazul microintreprinderilor). Efectele crizei economico-financiare si tergiversarea adoptarii rapide a unor masuri puternice de sprijinire a sectorului de IMM-uri si de relansare a investitiilor au condus la erodarea capacitatii intreprinzatorilor de a-si finanta afacerile (in special nevoile curente) din resurse proprii.
Cu toate ca dobanzile la creditele noi sunt la nivele minimale, lipsa apetentei institutiilor bancare de a se adapta noului context post-criza si de finanta economia reala se inscrie in logica comportamentelor prociclice si este de natura sa amplifice o serie de probleme structurale ale economiei Romaniei precum: numarul redus al salariatilor din sectorul privat, deficitul de cerere interna, competitivitatea redusa a intreprinderilor autohtone, deficitul de abilitati, aptitudini si cunostinte in domeniile intreprenorial si managerial, capitalizarea redusa a intreprinderilor autohtone, decalaje economico-sociale majore intre regiuni etc. Astfel, este nevoie de adoptarea rapida si coerenta a unui set de masuri pe termen scurt, mediu si lung care sa sprijine demersul de accelerare al procesului de creditare a economiei reale in vederea relansarii investitiilor si asigurarii reintrarii economiei romanesti pe un nou ciclu de crestere.
In comunicatul de mai jos veti gasi si propunerile CNIPMMR privind facilitarea accesului la finantare al IMM-urilor.
Sursa: CNIPMMR

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 24-28 noiembrie 2008 - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 10-14 noiembrie 2008 - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 02-08 iunie 2008 - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 15-19 decembrie 2008 - Monitorul OficialSolutii de FINANTARE pentru stabilitatea financiara si profitabilitatea firmei in 2021Articole similare
A fost ridicata limita de varsta pentru finantarea intreprinzatorilor debutantiConsiliul Concurentei: Intrarea in marile magazine a furnizorilor autohtoni de produse agroalimentareBugetul pentru granturile acordate IMM-URIlor a crescut la 1 miliard de euro. Se pregatesc modificari si pentru schema 1Noutati Legislatie Fiscala 19-25 mai 2008 - Monitorul OficialFinantare de peste 1 miliard de lei pentru firme, prin IMM INVEST si AGRO IMM INVEST, in prima luna de la lansarea programelorUltimele articole
Ghidul surselor de finantare pentru IMM-URI: Cum alegi solutia potrivita pentru afacerea taDeclaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!Noi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-URIlorSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileDecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-URIlor din Romania cer amanarea e-TVAArticole similare
MFP: Stimularea investitiilor si antreprenoriatului, precum si asigurarea finantarii organizatiilor non profit, printre cele mai importante puncte ale ordonantei de urgenta adoptate de GuvernReturnare marfa. Cum procedam la stornarea facturii?Codul fiscal in 2014: Cum s-a modificat impozitul pe profit si pe venitul MICROINTREPRINDERILOR?Este OFICIAL! A fost publicata schema de ajutor de minimis pentru digitalizarea IMM-urilor. Vezi lista codurilor CAEN excluse de la finantareComunicat in atentia celor care au optat pentru plati anticipate privind impozitul pe profit!Ultimele articole
Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulPlatitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Articole similare
Cum a fost modificat Codul Fiscal prin Legea 34/2023Proiect MFP: Mecanismul platilor defalcate de TVA poate intra in vigoare de la 1 septembrieSistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Codul fiscal 2011 - Titlul IXPentru cei care vor sa devina contabili autorizati, dar, mai ales, pentru cei care vor sa devina contabili mai buni!Ultimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleDividende distribuite in 2024, dar platite in 2025. Ce cota de impozitare se aplicaNou ghid E-Factura: Tipuri de facturi utilizate in sistem si codificarile specifice acestoraHG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROCheltuieli deplasare nejustificate. Tratament fiscalArticole similare
Investitie de zece milioane de euro pentru modernizarea birourilor vamale de la granita Romania - MoldovaCodul fiscal 2008 - Capitolul XII. Regimuri speciale - art. 152-152^4Fiscalitatea excesiva in turism influenteaza negativ competitia la nivel internationalNoua hotarare privind reorganizarea MFP si ANAFCodul fiscal 2011 - Titlul IXUltimele articole
Ghidul surselor de finantare pentru IMM-uri: Cum alegi solutia potrivita pentru afacerea taPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Ordinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofitSchema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane lei
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"