Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Conform alin. (1) al art. 161^1 privind operatiunile efectuate inainte si de la data aderarii, se stabileste ca prevederile in vigoare, la momentul in care bunurile au fost plasate in unul dintre regimurile suspensive prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1 - 7 sau intr-un regim similar in Bulgaria, se vor aplica in continuare de la data aderarii, pana la iesirea bunurilor din aceste regimuri, atunci cand respectivele bunuri, originare din Bulgaria sau din spatiul comunitar, asa cum era acesta inaintea datei aderarii:
a) au intrat in Romania inaintea datei aderarii; si
b) au fost plasate intr-un astfel de regim la intrarea in Romania; si
c) nu au fost scoase din respectivul regim inaintea datei aderarii.
Aparitia oricaruia dintre evenimentele de mai jos la sau dupa data aderarii se va considera ca import in Romania:
a) iesirea bunurilor in Romania din regimul de admitere temporara in care au fost plasate inaintea datei aderarii in conditiile mentionate la alin. (1), chiar daca nu au fost respectate prevederile legale;
b) scoaterea bunurilor in Romania din regimurile vamale suspensive in care au fost plasate inaintea datei aderarii, in conditiile prevazute la alin. (1), chiar daca nu au fost respectate prevederile legale;
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
Cartea verde a Contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
c) incheierea in Romania a unei proceduri interne de tranzit initiate in Romania inaintea datei aderarii, in scopul livrarii de bunuri cu plata in Romania inaintea datei aderarii, de catre o persoana impozabila care actioneaza ca atare. Livrarea de bunuri prin posta va fi considerata in acest scop procedura interna de tranzit;
d) incheierea in Romania a unei proceduri de tranzit extern initiate inaintea datei aderarii;
e) orice neregula sau incalcare a legii, savarsita in Romania in timpul unei proceduri interne de tranzit initiate in conditiile prevazute la lit. c) sau in timpul unei proceduri de tranzit extern prevazute la lit. d);
f) utilizarea in Romania, de la data aderarii, de catre orice persoana, a bunurilor livrate acesteia inaintea datei aderarii, din Bulgaria sau din teritoriul comunitar, asa cum era acesta inaintea datei aderarii, daca:
1. livrarea bunurilor a fost scutita sau era probabil ca va fi scutita, in conditiile art. 143 alin. (1) lit. a) si b); si
2. bunurile nu au fost importate inaintea datei aderarii, in Bulgaria sau in spatiul comunitar, astfel cum era acesta inaintea datei aderarii.
Cand are loc un import de bunuri in oricare dintre situatiile mentionate la alin. (2), nu exista niciun fapt generator de taxa daca:
a) bunurile sunt expediate sau transportate in afara teritoriului comunitar, astfel cum este acesta de la data aderarii; sau
b) bunurile importate, in sensul alin. (2) lit. a), nu reprezinta mijloace de transport si sunt reexpediate sau transportate catre statul membru din care au fost exportate si catre persoana care le-a exportat; sau
c) bunurile importate, in sensul alin. (2) lit. a), reprezinta mijloacele de transport care au fost achizitionate sau importate inaintea datei aderarii, in conditiile generale de impozitare din Romania, Republica Bulgaria sau alt stat membru din teritoriul comunitar, astfel cum era acesta inaintea datei aderarii, si/sau care nu au beneficiat de scutire de la plata taxei ori de rambursarea acesteia ca urmare a exportului. Aceasta conditie se considera indeplinita atunci cand data primei utilizari a respectivelor mijloace de transport este anterioara datei de 1 ianuarie 1999 si suma taxei datorate la import este nesemnificativa, conform prevederilor din norme.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Raportarea achizitiilor intracomunitare de bunuri sau servicii. D301 si D390 VIES9 exemple de formulare privind TVA in 2016Vanzare mijloc fix si baza de impozitare a TVA. Ce regim fiscal se aplica?Ce persoane au obligatia de inregistrare in scopuri de TVA pentru OPERATIUNI INTRACOMUNITARE?Societate neinregistrata in scop de TVA. Achizitie intracomunitara de bunuriUltimele articole
Firme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVADepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAFirme inregistrate in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului. Cum poate fi anulat codul special de TVACum se stabileste TVA-ul pentru achizitiile intracomunitare de bunuri si serviciiDin 5 noiembrie 2023, pentru anumite contraventii, NU se mai aplica avertismentul ca sanctiune conform Legii prevenirii nr. 270/2017Articole similare
ANAF modifica instructiunile de completare ale formularului 015Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna SEPTEMBRIE 2022Sambata, 30 septembrie 2023, termen limita pentru depunerea Declaratiei speciale de TVAObligatii fiscale scadente la final de august 2022Reminder ANAF! Joi, 30 noiembrie 2023, termenul limita pentru depunerea formularului 398 -Declaratie speciala de TVAUltimele articole
Pana pe 31 ianuarie 2025 trebuie depuse 3 declaratii fiscale importante la ANAFSambata, 30 noiembrie 2024, termen limita pentru depunerea formularului 398Calendar ANAF: 3 declaratii importante au ca termen limita data de 31 octombrie 2024Declaratia 398 (Declaratia speciala de TVA). Cine depune D398, termen depunereDeclaratia speciala de TVA trebuie depusa la ANAF pana pe 31 august 2024Articole similare
Declarare bunuri export in baza unei autorizatii unice. Ce documente justifica scutirea de TVA?Achizitie intracomunitara de bunuri pe TERITORIUL COMUNITAR. Cum facturam vanzarea la distanta?Achizitie de marfuri de la un furnizor strain si livrare. Ce tratament fiscal aplicam?Import bunuri vanzator stabilit pe TERITORIUL COMUNITAR. Cum procedam?Import bunuri in regim de consignatie. Regim TVAUltimele articole
Deducere TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiFirme care activeaza online. Cum se face incasarea valorii marfurilor vandute pe internet?Regim fiscal TVA pentru importul de bunuriAchizitie intracomunitara de bunuri. Pentru raportare se depune D390 daca persoanele aplica sistemul special de scutire?Procedura simplificata de vamuire in alt stat membru. Cum se declara importul de bunuri si in ce tara se plateste TVA?Articole similare
Nerezidenti si certificat de nerezidenta. Ce documente sunt necesare?Tranzactii imobiliare efectuate de o persoana fizica nerezidenta. In ce conditii se face inregistrarea TVA?Declaratiile informative privind livrarile de bunuri si prestarile de serviciiCodul fiscal 2011 - Titlul VIPlafonul de scutire pentru intreprinderile mici in 2012 si 2013Ultimele articole
Ajustarea negativa a TVA dedusa pentru un bun de capital: tratament contabil si fiscalTVA intracomunitar in 2026. Ce obligatii au firmele atunci cand plafonul este SUB/PESTE 10.000 euroPlafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAAchizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Articole similare
Nu uitati de termenul de 25 octombrie 2016: impozitul pe venit si din CASS pentru veniturile din activitati agricoleOperatiuni legate de exportul de bunuri. Regim TVAFactura. Ce obligatii apar pentru justificarea deducerii?Split TVA. Care sunt regulile de aplicare?Achizitie intracomunitara bunuri second-hand. DeclaratiiUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



