Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Ce planuri are Ministerul Economiei pentru firmele romanesti

de InfoTva.ro la 21 Aug. 2013 Exclusiv
Tags: taxe si impozite, ministerul economiei, cresterea economica, importuri, companii romanesti

In cadrul unei conferinte de presa organizate la sediul Ministerului Economiei, secretarul de stat Manuel Donescu a amintit ca se remarca o evolutie buna a exportului romanesc in semestrul I - 2013, ritmul de crestere comparativ cu perioada similara a anului anterior fiind de 5,9%, din care 4,9% la livrarile catre tarile Uniunii Europene si 8,5% in state extracomunitare. Reducerea importurilor cu 2,7% in primele 6 luni ale acestui an, coroborata cu cresterea exporturilor, a determinat o reducere a deficitului comercial cu 45%, respectiv cu doua miliarde euro.


Manuel Donescu a apreciat ca mentinerea tendintei de crestere a exportului, din ultima perioada, demonstreaza ca acesta reprezinta un motor important al cresterii economice, ceea ce arata o consolidare a increderii pietelor externe in produsele romanesti si in mediul de afaceri din Romania.

Potrivit secretarului de stat, principalele cauze care au condus la evolutia pozitiva a exportului sunt:

- cresterea productiei industriale in semestrul I-2013 cu 6% fata de perioada similara din 2012;
- majorarea ponderii produselor agroalimentare in exportul romanesc, cu 1,2 puncte procentuale (de la 6,7% in semestrul I-2012, la 7,9 % in prima jumatate a acestui an);
- imbunatatirea situatiei economice in principalele tari beneficiare ale produselor romanesti din Uniunea Europeana;
- politica Guvernului Romaniei de promovare pe pietele internationale.

Romania poate urca in ierarhia exportatorilor mondiali numai prin export sustenabil, bazat pe avantaje competitive de durata.
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii

Totul despre controlul TVA
Totul despre controlul TVA

Vezi detalii



Atingerea viziunii propuse in noua Strategie Nationala de Export pentru perioada 2014-2020, document intocmit impreuna cu mediile de afaceri, aflat in faza finala de elaborare, presupune stimularea si cresterea capacitatii firmelor de a obtine avantaje competitive durabile, de a fi inovative, de a crea si adauga valoare consistenta prin export. Pornind de la aceasta viziune, propunerea pentru lantul valoric viitor al Romaniei vizeaza cresterea capacitatii firmelor, a IMM-urilor cu precadere, de a retine, capta, adauga si crea valoare prin integrarea in lantul productiv national a activitatilor de marketing si promovare, design, inovare si branding.

Diversificarea pietelor de export cu precadere din afara UE, pentru a reduce riscurile unei dependente exagerate de anumite piete de export si pentru a capta o parte mai mare din comertul international, dar si urmare a faptului ca atat consumul cat si importul sunt in crestere accentuata in aceste tari, devin prioritati nationale si
europene.

Manuel Donescu a prezentat, de asemenea, rolul retelei de promovare comercial - economica a Ministerului Economiei, precum si preocuparea de a reforma sistemul de reprezentare externa pentru a deveni un instrument mai eficient, ofensiv, in promovarea intereselor companiilor romanesti pe pietele internationale. Totodata, se are in vedere accesarea fondurilor europene in exercitiul financiar 2014-2020 in vederea dezvoltarii retelei de promovare comercial - economica si internationalizarea activitatilor firmelor romanesti, precum si valorificarea parteneriatului public-privat prin cresterea integrarii asociatiilor si organizatiilor oamenilor de afaceri in sistemul de
promovare al business-ului romanesc.

Sursa:  Biroul de presa al Ministerului Economiei


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Ce planuri are Ministerul Economiei pentru firmele romanesti":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi




Comentarii 1 comentarii

Adrian Popescu 2013-08-22 11:55:33

Legislatie cit mai stufoasa si schimbata la 3-6 luni si taxe si impozite cit mai multe si mari . Asta vor firmele romanesti .

Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016