Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Incepand cu 01 ianuarie 2016 cheltuielile sociale sunt deductibile la determinarea rezultatului fiscal in limita unei cote de pana la 5%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Codului muncii, fata de 2% cat este limita de deductibilitate in prezent.
Intra sub incidenta acestei limite urmatoarele:1. ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, ajutoarele pentru nastere, ajutoarele pentru proteze, ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii, ajutorarea copiilor din scoli si centre de plasament;
2. cheltuielile pentru functionarea corespunzatoare a unor unitati aflate in administrarea contribuabililor, precum: crese, gradinite, scoli, muzee, biblioteci, cantine, baze sportive, cluburi, camine de nefamilisti si altele asemenea;
3. cheltuielile reprezentand: cadouri in bani sau in natura, inclusiv tichete cadou oferite salariatilor si copiilor minori ai acestora, servicii de sanatate acordate in cazul bolilor profesionale si al accidentelor de munca pana la internarea intr-o unitate sanitara, tichete de cresa acordate de angajator in conformitate cu legislatia in vigoare, contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, acordate de angajator pentru salariatii proprii si membrii lor de familie, precum si contributia la fondurile de interventie ale asociatiilor profesionale ale minerilor;
4. alte cheltuieli cu caracter social efectuate in baza contractului colectiv de munca sau a unui regulament intern.
Fata de prevederile actuale, noile reglementari prevad expres ca intra in limita de 5% si tichetele cadou oferite salariatilor si copiilor minori ai acestora si orice alte cheltuieli cu caracter social efectuate in baza contractului colectiv de munca sau a unui regulament intern. Astfel, vor putea fi deduse in limita de 5% si cheltuielile cu caracter social prevazute prin regulamentul intern.
Din punct de vedere al impozitului pe veniturile din salarii, Noul Cod fiscal prevede ca nu sunt impozabile ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, ajutoarele pentru dispozitive medicale, ajutoarele pentru nastere, ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale, veniturile reprezentand cadouri in bani si/sau in natura, inclusiv tichete cadou, oferite salariatilor, cat si cele oferite pentru copiii minori ai acestora, contravaloarea transportului la si de la locul de munca al salariatului, contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariatii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevazut in contractul de munca.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite de angajatori salariatilor, cat si cele oferite in beneficiul copiilor minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie sunt neimpozabile, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei.
Nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile nici veniturile de natura celor prevazute mai sus, realizate de persoane fizice, daca aceste venituri sunt primite in baza unor legi speciale si finantate din buget.
In conformitate cu prevederile actuale, tichetele cadou acordate potrivit legii reprezinta avantaje impozabile chiar daca sunt acordate sub forma cadourilor, in limita de 150 lei, pentru evenimentele prevazute de lege.
Noul Cod fiscal introduce tichetele cadou in sfera veniturilor neimpozabile, alaturi de cadourile oferite de angajatori salariatilor sau in beneficiul copiilor minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie in limita sumei de 150 lei.
Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Sinteza ANAF: Modificarile importante din NOUL COD FISCALReprezentantii BCE si CE discuta posibilitatea scaderii TVA-uluiBonusul de fidelitate iti aduce o reducere de 100 leiNoi operatiuni supuse taxarii inverse incepand cu 01 ianuarie 2016Zoom fiscal: Ajustarea bazei de impozitare in Codul fiscal din 2016Ultimele articole
Conditii de intocmire a dosarului preturilor de transfer. Raporturi de afiliere intre persoane fizice si juridiceTaxare inversa pentru vanzare teren si constructie catre o persoana juridica platitoare de TVAObligatiile persoanelor fizice privind CASS datorate pentru veniturile din dividendeTVA la incasare. Prescrierea creantelor in cazul falimentuluiConditii privind intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce trebuie sa stitiArticole similare
Firmele NU trebuie sa acorde diurna angajatilor daca masa si cazarea sunt suportate de clientiMotor de crestere economica. Ce crede premierul despre agricultura Romaniei?MEEMA incurajeaza angajatorii sa ofere vouchere de vacanta. Valoarea maxima poate ajunge la 13.380 leiIata cele mai noi modificari privind voucherele de vacanta. Analiza consultantuluiOrdinul 1098/2023: Din 1 aprilie 2023 TICHETEle culturale pentru sem I si II vor fi MAJORATEUltimele articole
Angajatorii pot acorda TICHETE de masa daca societatea are pierderi fiscale?Bonuri de masa. Se includ sau nu in baza de calcul a popririlor?TICHETE de masa 2025: Plafonul creste la 45 lei, angajatorii au mai multa flexibilitateBonuri de masa. Pot fi acordate si in weekend? Daca da, in ce conditii?TICHETEle de cresa. La cat s-au MAJORAT din octombrie 2025Articole similare
Deducere cheltuieli protocol cu partenerii de afaceri. Cum tratam facturile?Biletele de valoare NU vor mai fi valabile incepand cu 1 februarie 2022 daca sunt emise pe suport hartieCe regim fiscal se aplica pentru tichetele CADOU acordate in cadrul unei firme?Salariati cu program inegal de lucru. Cum se acorda tichetele de masa in acest caz?Modificari aduse de HG 804/2017 privind casele de marcat electroniceUltimele articole
CADOUri de Craciun pentru angajati. Afla cum se inregistreaza aceasta achizitie dpdv TVACheltuieli deductibile si limita de 5% la impozit. Se aplica pentru fiecare cheltuiala in parte?CADOUri de 1 iunie. Cum declari corect in D112CADOUri de Paste in 2025. Platiti CAS, CASS si impozit pe venit pentru aceste cheltuieli?Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Tratament fiscal pentru pensiile primite din strainatate in anul 2021Top modificari majore pentru PFA in 2016Deducere TVA import. Cand e deductibil TVA-ul platit in vama?Comisia Europeana impune reguli noi de capital pentru banci!Vanzare fier vechi. Decont de TVAUltimele articole
Compensare IMPOZIT pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatDarea in plata a unui imobil catre asociat. Regim de TVA si IMPOZIT pe profitExamenul de consultant fiscal 2026: cum te asiguri ca stapanesti inclusiv cele mai dificile grile de TVALivrarea bunurilor in transe: tratament contabil si fiscal privind TVACartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabila
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



