Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
OANAF nr. 3721/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 752 din 04.12.2013. Prin acest nou ordin se aproba mai multe formulare pe care inspectorii antifrauda urmeaza sa le utilizeze in activitatile aferente institutiei.
Redam mai jos continutul Ordinului:
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3721/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala, publicat in Monitorul Oficial nr. 752 din 04.12.2013
Avand in vedere prevederile:
- art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative;
- art. 7 lit. B pct. 25 din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
- art. 228 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
in temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Art. 1. Se aproba modelul si continutul formularelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala, prevazute in anexele nr. 1a-5a, care fac parte integranta din prezentul ordin, dupa cum urmeaza:
1. Proces-verbal - cod 14.13.22.1/1a - anexa nr. 1a;
2. Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri - cod 14.13.22.1/2a - anexa nr. 2a;
3. Proces-verbal de sigilare/desigilare - cod 14.13.22.1/3a - anexa nr. 3a;
4. Invitatie - cod 14.13.22.1/4a - anexa nr. 4a;
5. Nota explicativa - cod 14.13.22.1/5a - anexa nr. 5a.
Art. 2. Formularele prevazute la art. 1 se completeaza conform instructiunilor prevazute in anexele nr. 1b-5b, care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 3. Caracteristicile de tiparire si editare, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor prevazute la art. 1 sunt stabilite in anexele nr. 1c-5c, care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 4. Directia Generala Antifrauda Fiscala, Directia generala de investitii, achizitii publice si servicii interne, Directia generala de buget si contabilitate, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, directiile generale regionale ale finantelor publice, Directia generala de administrare a marilor contribuabili si Directia generala de tehnologia informatiei din Agentia Nationala de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Gelu-Stefan Diaconu
Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Proces-verbal"
I. Reguli generale referitoare la intocmirea procesului-verbal
1. Procesul-verbal reprezinta actul de control bilateral care se intocmeste de catre inspectorii antifrauda cu ocazia controlului curent, operativ si inopinat sau a controlului tematic, pentru constatarea unor situatii faptice si documentare existente la un moment dat, pentru stabilirea starii de fapt fiscale, precum si pentru constatarea unor imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul financiar-fiscal si vamal si pentru stabilirea implicatiilor fiscale ale acestora.
2. Constatarile controlului vor fi prezentate clar, concis si lizibil, fara detalieri inutile, astfel incat sa rezulte motivul de fapt si temeiul de drept care au stat la baza fundamentarii fiecareia, in functie de natura si obiectivele controlului. 3. in cazul in care in timpul controlului au fost constatate imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul financiar-fiscal si vamal, in procesul-verbal, se vor mentiona toate informatiile, datele, documentele si inscrisurile
relevante pentru stabilirea imprejurarilor in care au fost savarsite faptele, precum si explicatiile scrise ale administratorilor si/sau ale oricaror persoane implicate. in situatia in care administratorii si/sau persoanele implicate refuza sa ofere explicatii scrise, se va mentiona acest aspect in procesul-verbal.
4. In cuprinsul procesului-verbal prin care se stabilesc implicatii fiscale ale faptelor care prezinta indiciile savarsirii unor infractiuni de evaziune fiscala sau frauda fiscala si vamala se vor descrie metodele de stabilire a bazei de impunere suplimentare, modul de calcul prin care a fost evaluat prejudiciul, detaliat pe fiecare impozit, taxa, contributie sau alte sume datorate bugetului general consolidat.
5. Constatarile vor fi sustinute de inscrisuri, in copie certificata sau in original, dupa caz, precum si de alte mijloace materiale de proba.
6. in cazul in care actiunea de control a fost efectuata simultan ori succesiv in mai multe locatii unde isi desfasoara activitatea acelasi contribuabil, se vor intocmi, de regula, pentru fiecare caz, procese-verbale in care se vor descrie faptele constatate. Constatarile cuprinse in procesele-verbale incheiate in conditiile mentionate mai sus pot fi valorificate printr-un proces-verbal care va cuprinde descrierea faptelor in ansamblul lor, a legaturilor dintre ele si a eventualelor implicatii fiscale ale acestora. Procesele-verbale in care sunt descrise fapte valorificate, ulterior, printr-un alt proces-verbal, fac parte integranta din acesta din urma.
7. In cazul in care nu exista informatii referitoare la unul sau mai multe capitole din modelul procesului-verbal, se mentioneaza pe scurt motivul pentru care nu poate fi completat.
8. Constatarile inspectorilor antifrauda rezultate in urma unei actiuni de control curent sau tematic se vor valorifica in functie de natura constatarilor si obiectivul controlului.
9. Procesul-verbal se comunica contribuabilului, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Puteti consulta AICI ordinul integral.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Factura primita cu intarziere. Cum corectam erorile de inregistrare?Leasing operational si financiar extern. Ce implicatii fiscale apar?Romania, pe penultimul loc in UE dupa usurinta platilor de TAXE SI IMPOZITEIn 2015, cresterea economica a Romaniei ar putea ajunge la 4,5 la sutaCe impozit ar putea fi redus la jumatate din iulieUltimele articole
SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieCum se declara TVA-ul de import in SAF-TTAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilArticole similare
Descarcarea de gestiune a bunurilor degradate. Ce tratament fiscal se aplica si care sunt inregistrarile contabile?Microintreprindere. Cum se scot din gestiune bunuri nevandabile si documentele necesare in aceasta situatieCe regim fiscal se aplica pentru tichetele cadou acordate in cadrul unei firme?Marfa deteriorata si degradata. Cum procedam la scoaterea din gestiune?Cum procedam pentru mijloacele fixe neamortizate scoase din functiune si casate?Ultimele articole
Vanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileIesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronatDefectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiTichete de masa de 100 lei si premii in bani pentru persoanele care se vaccineaza impotriva Covid-19Articole similare
Societate absorbita in urma fuziunii. Putem deduce TVA-ul din facturile emise pe numele firmei?Ce implica supravegherea circulatiei produselor accizabile conform OANAF nr.. 207 din 2012SAF-T in 2023: Pana pe 28 februarie 2023 trebuie depusa D406 de contribuabilii mijlociiDocumentar fiscal: Ce stabileste HG nr. 101 din 2012 privind organizarea inspectiei economico-financiareSAF-T in 2023. Firmele care au ramas si in acest an contribuabili mijlocii pot beneficia de perioada de gratie?Ultimele articole
Controale fiscale pe TVA. 10 tipuri de erori pe care le vizeaza inspectoriiSAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Amnistie fiscala. 4 conditii pe care trebuie sa le respecte contribuabiliiSeminare online ANAF: Explicatii pentru TOATE facilitatile prevazute de OUG 107/2024Amnistia Fiscala 2024: Ce trebuie sa stiiArticole similare
Sanctiuni de peste 2.6 milioane euro dispuse comerciantilor de combustibili de catre INSPECTORII ANTIFRAUDA6 activitati suspecte care atrag atentia inspectorilor antifraudaINSPECTORII ANTIFRAUDA, in actiune: Sanctiuni de peste 7,6 milioane de euro!Control inopinat 2017: Ce acte sunt obligatorii in caz de control?INSPECTORII ANTIFRAUDA au identificat o retea specializata in fraude economice in domeniul comercializarii de bunuri si serviciiUltimele articole
Controale antifrauda. Inspectorii au stabilit un prejudiciu de peste 10 milioane lei in domeniul tranzactiilor cu monede virtualeOperatiunea “Nargile”: Sanctiuni contraventionale de peste 1.301.500 lei aplicate de catre INSPECTORII ANTIFRAUDAControale ANAF: Inspectorii au desfasurat verificari in luna iunie la peste 4.200 de contribuabiliControale ANAF 2022: Au fost aplicate amenzi in valoare de peste 360 milioane lei in primele 5 luni ale anuluiCaptura record la ANAF. Inspectorii au confiscat 10, 260 tone de tutunArticole similare
Prejudicii de 459,71 milioane lei stabilite de DIRECTIA ANTIFRAUDA FISCALA in primele doua luni din 2015Control antifrauda in Centrul vechi din Capitala in ziua de Sf. ValentinNoutati legislatie Fiscala 05-09 ianuarie 2009 - Monitorul OficialAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"