Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
OANAF nr. 3721/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 752 din 04.12.2013. Prin acest nou ordin se aproba mai multe formulare pe care inspectorii antifrauda urmeaza sa le utilizeze in activitatile aferente institutiei.
Redam mai jos continutul Ordinului:
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3721/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala, publicat in Monitorul Oficial nr. 752 din 04.12.2013
Avand in vedere prevederile:
- art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative;
- art. 7 lit. B pct. 25 din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
- art. 228 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
SAF-T Ghid de raportare corecta
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
in temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Art. 1. Se aproba modelul si continutul formularelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala, prevazute in anexele nr. 1a-5a, care fac parte integranta din prezentul ordin, dupa cum urmeaza:
1. Proces-verbal - cod 14.13.22.1/1a - anexa nr. 1a;
2. Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri - cod 14.13.22.1/2a - anexa nr. 2a;
3. Proces-verbal de sigilare/desigilare - cod 14.13.22.1/3a - anexa nr. 3a;
4. Invitatie - cod 14.13.22.1/4a - anexa nr. 4a;
5. Nota explicativa - cod 14.13.22.1/5a - anexa nr. 5a.
Art. 2. Formularele prevazute la art. 1 se completeaza conform instructiunilor prevazute in anexele nr. 1b-5b, care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 3. Caracteristicile de tiparire si editare, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor prevazute la art. 1 sunt stabilite in anexele nr. 1c-5c, care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 4. Directia Generala Antifrauda Fiscala, Directia generala de investitii, achizitii publice si servicii interne, Directia generala de buget si contabilitate, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, directiile generale regionale ale finantelor publice, Directia generala de administrare a marilor contribuabili si Directia generala de tehnologia informatiei din Agentia Nationala de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Gelu-Stefan Diaconu
Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Proces-verbal"
I. Reguli generale referitoare la intocmirea procesului-verbal
1. Procesul-verbal reprezinta actul de control bilateral care se intocmeste de catre inspectorii antifrauda cu ocazia controlului curent, operativ si inopinat sau a controlului tematic, pentru constatarea unor situatii faptice si documentare existente la un moment dat, pentru stabilirea starii de fapt fiscale, precum si pentru constatarea unor imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul financiar-fiscal si vamal si pentru stabilirea implicatiilor fiscale ale acestora.
2. Constatarile controlului vor fi prezentate clar, concis si lizibil, fara detalieri inutile, astfel incat sa rezulte motivul de fapt si temeiul de drept care au stat la baza fundamentarii fiecareia, in functie de natura si obiectivele controlului. 3. in cazul in care in timpul controlului au fost constatate imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul financiar-fiscal si vamal, in procesul-verbal, se vor mentiona toate informatiile, datele, documentele si inscrisurile
relevante pentru stabilirea imprejurarilor in care au fost savarsite faptele, precum si explicatiile scrise ale administratorilor si/sau ale oricaror persoane implicate. in situatia in care administratorii si/sau persoanele implicate refuza sa ofere explicatii scrise, se va mentiona acest aspect in procesul-verbal.
4. In cuprinsul procesului-verbal prin care se stabilesc implicatii fiscale ale faptelor care prezinta indiciile savarsirii unor infractiuni de evaziune fiscala sau frauda fiscala si vamala se vor descrie metodele de stabilire a bazei de impunere suplimentare, modul de calcul prin care a fost evaluat prejudiciul, detaliat pe fiecare impozit, taxa, contributie sau alte sume datorate bugetului general consolidat.
5. Constatarile vor fi sustinute de inscrisuri, in copie certificata sau in original, dupa caz, precum si de alte mijloace materiale de proba.
6. in cazul in care actiunea de control a fost efectuata simultan ori succesiv in mai multe locatii unde isi desfasoara activitatea acelasi contribuabil, se vor intocmi, de regula, pentru fiecare caz, procese-verbale in care se vor descrie faptele constatate. Constatarile cuprinse in procesele-verbale incheiate in conditiile mentionate mai sus pot fi valorificate printr-un proces-verbal care va cuprinde descrierea faptelor in ansamblul lor, a legaturilor dintre ele si a eventualelor implicatii fiscale ale acestora. Procesele-verbale in care sunt descrise fapte valorificate, ulterior, printr-un alt proces-verbal, fac parte integranta din acesta din urma.
7. In cazul in care nu exista informatii referitoare la unul sau mai multe capitole din modelul procesului-verbal, se mentioneaza pe scurt motivul pentru care nu poate fi completat.
8. Constatarile inspectorilor antifrauda rezultate in urma unei actiuni de control curent sau tematic se vor valorifica in functie de natura constatarilor si obiectivul controlului.
9. Procesul-verbal se comunica contribuabilului, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Puteti consulta AICI ordinul integral.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Kelemen: Guvernul ascunde o crestere a TVACe obligatii fiscale apar in cazul utilizarii zilierilor in activitatea cu caracter ocazional?Marfa distrusa in timpul unui transport intracomunitarNoua procedura de obtinere a certificatului de scutire de TVA in vama pentru importuriCe obligatii fiscale are boss-ul?Ultimele articole
SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieCum se declara TVA-ul de import in SAF-TTAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilArticole similare
Cumparare bun cu plata in rate. Cum aplicam sistemul TVA la incasare?Bonul fiscal – inregistrarea in contabilitate, acordare calitate de document justificativ si deductibilitatea cheltuielilor.Repartizarea dividendelor. Ce conditii impune Legea 70/2015?Cum procedam pentru mijloacele fixe neamortizate scoase din functiune si casate?Microintreprindere. Cum se scot din gestiune bunuri nevandabile si documentele necesare in aceasta situatieUltimele articole
Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceVanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileIesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronatDefectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiArticole similare
Iesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronatGrupurile de intreprinderi multinationale ar putea avea noi obligatii declarative. Analiza zileiRepunere suma TVA. Depunere rectificativa pentru impozitul pe profit aferent bazei pentru TVA-ul repusLegea contabilitatii prevede amenzi si contraventii care ar putea fi aplicate si de inspectorii ANAFCand se aplica penalitatile de nedeclarare si care e ordinea de stingere a obligatiilor fiscale din 2016?Ultimele articole
SAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaSAF-T: Noi categorii de contribuabili vor fi EXCEPTATE de la depunerea D406Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024De la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru firmele miciSAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Articole similare
Presedintele ANAF: INSPECTORII ANTIFRAUDA au aplicat sanctiuni in valoare de 75 de milioane de leiSe modifica Ordinul 1847 din 2014 privind verificarea contribuabililor cu domiciliu fiscalControl antifrauda in Centrul vechi din Capitala in ziua de Sf. ValentinFirme inchise fiindca nu foloseau casa de marcat. Sanctiuni de 2 milioane euroActivitate inspectorilor antifrauda se modifica. Noi reglementari adoptateUltimele articole
Controale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVABunuri cu risc fiscal ridicat, confiscate de DGAF. Actiunile de control continua si in perioada urmatoareControale antifrauda. Inspectorii au stabilit un prejudiciu de peste 10 milioane lei in domeniul tranzactiilor cu monede virtualeINSPECTORII ANTIFRAUDA au identificat o retea specializata in fraude economice in domeniul comercializarii de bunuri si serviciiOperatiunea “Nargile”: Sanctiuni contraventionale de peste 1.301.500 lei aplicate de catre INSPECTORII ANTIFRAUDAArticole similare
Prejudicii de 459,71 milioane lei stabilite de DIRECTIA ANTIFRAUDA FISCALA in primele doua luni din 2015Noutati legislatie Fiscala 05-09 ianuarie 2009 - Monitorul OficialControl antifrauda in Centrul vechi din Capitala in ziua de Sf. ValentinAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"