Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
OANAF nr. 3721/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 752 din 04.12.2013. Prin acest nou ordin se aproba mai multe formulare pe care inspectorii antifrauda urmeaza sa le utilizeze in activitatile aferente institutiei.
Redam mai jos continutul Ordinului:
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3721/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala, publicat in Monitorul Oficial nr. 752 din 04.12.2013
Avand in vedere prevederile:
- art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative;
- art. 7 lit. B pct. 25 din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
- art. 228 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2023
in temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Art. 1. Se aproba modelul si continutul formularelor utilizate in activitatea de control a Directiei Generale Antifrauda Fiscala, prevazute in anexele nr. 1a-5a, care fac parte integranta din prezentul ordin, dupa cum urmeaza:
1. Proces-verbal - cod 14.13.22.1/1a - anexa nr. 1a;
2. Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri - cod 14.13.22.1/2a - anexa nr. 2a;
3. Proces-verbal de sigilare/desigilare - cod 14.13.22.1/3a - anexa nr. 3a;
4. Invitatie - cod 14.13.22.1/4a - anexa nr. 4a;
5. Nota explicativa - cod 14.13.22.1/5a - anexa nr. 5a.
Art. 2. Formularele prevazute la art. 1 se completeaza conform instructiunilor prevazute in anexele nr. 1b-5b, care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 3. Caracteristicile de tiparire si editare, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor prevazute la art. 1 sunt stabilite in anexele nr. 1c-5c, care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 4. Directia Generala Antifrauda Fiscala, Directia generala de investitii, achizitii publice si servicii interne, Directia generala de buget si contabilitate, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, directiile generale regionale ale finantelor publice, Directia generala de administrare a marilor contribuabili si Directia generala de tehnologia informatiei din Agentia Nationala de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Gelu-Stefan Diaconu
Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Proces-verbal"
I. Reguli generale referitoare la intocmirea procesului-verbal
1. Procesul-verbal reprezinta actul de control bilateral care se intocmeste de catre inspectorii antifrauda cu ocazia controlului curent, operativ si inopinat sau a controlului tematic, pentru constatarea unor situatii faptice si documentare existente la un moment dat, pentru stabilirea starii de fapt fiscale, precum si pentru constatarea unor imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul financiar-fiscal si vamal si pentru stabilirea implicatiilor fiscale ale acestora.
2. Constatarile controlului vor fi prezentate clar, concis si lizibil, fara detalieri inutile, astfel incat sa rezulte motivul de fapt si temeiul de drept care au stat la baza fundamentarii fiecareia, in functie de natura si obiectivele controlului. 3. in cazul in care in timpul controlului au fost constatate imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul financiar-fiscal si vamal, in procesul-verbal, se vor mentiona toate informatiile, datele, documentele si inscrisurile
relevante pentru stabilirea imprejurarilor in care au fost savarsite faptele, precum si explicatiile scrise ale administratorilor si/sau ale oricaror persoane implicate. in situatia in care administratorii si/sau persoanele implicate refuza sa ofere explicatii scrise, se va mentiona acest aspect in procesul-verbal.
4. In cuprinsul procesului-verbal prin care se stabilesc implicatii fiscale ale faptelor care prezinta indiciile savarsirii unor infractiuni de evaziune fiscala sau frauda fiscala si vamala se vor descrie metodele de stabilire a bazei de impunere suplimentare, modul de calcul prin care a fost evaluat prejudiciul, detaliat pe fiecare impozit, taxa, contributie sau alte sume datorate bugetului general consolidat.
5. Constatarile vor fi sustinute de inscrisuri, in copie certificata sau in original, dupa caz, precum si de alte mijloace materiale de proba.
6. in cazul in care actiunea de control a fost efectuata simultan ori succesiv in mai multe locatii unde isi desfasoara activitatea acelasi contribuabil, se vor intocmi, de regula, pentru fiecare caz, procese-verbale in care se vor descrie faptele constatate. Constatarile cuprinse in procesele-verbale incheiate in conditiile mentionate mai sus pot fi valorificate printr-un proces-verbal care va cuprinde descrierea faptelor in ansamblul lor, a legaturilor dintre ele si a eventualelor implicatii fiscale ale acestora. Procesele-verbale in care sunt descrise fapte valorificate, ulterior, printr-un alt proces-verbal, fac parte integranta din acesta din urma.
7. In cazul in care nu exista informatii referitoare la unul sau mai multe capitole din modelul procesului-verbal, se mentioneaza pe scurt motivul pentru care nu poate fi completat.
8. Constatarile inspectorilor antifrauda rezultate in urma unei actiuni de control curent sau tematic se vor valorifica in functie de natura constatarilor si obiectivul controlului.
9. Procesul-verbal se comunica contribuabilului, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Puteti consulta AICI ordinul integral.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Noutati legislatie fiscala 19 - 23 octombrie 2009 - Monitorul OficialMFP prezinta noile fonduri de care putem beneficia in 2013Taxa auto si impozitul pe cladiri. Ce diferente de impozitare exista pentru persoanele fizice si cele juridice?Intocmire facturi in cazul intrarii in insolventaVenituri din inchirieri si subinchirieri imobile. Cum procedam in ce priveste TVA-ul?Ultimele articole
Contabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilEsti specialist in domeniul fiscal-contabil? Cunosti la perfectie legislatia? Rentrop& Straton te asteapta in echipa!Ce taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETAProtejati-va eficient impotriva sanctiunilor INJUSTE dispuse de ANAF! Hotarari CJUE si ICCJ care sunt in avantajul dumneavoastraLipsa numerar in casierie. Soldul este considerat cheltuiala deductibila sau nedeductibila la calculul impozitului?Articole similare
Vanzare de bunuri catre asociat. Cum procedam in ce priveste compensarea?Colectare deseuri. Inregistrari contabileCum se introduc in declaratia VIES factura de depozit si marfa primita cu aviz?Ce regim fiscal se aplica pentru tichetele cadou acordate in cadrul unei firme?Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Ultimele articole
Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Microintreprindere. Cum se scot din gestiune bunuri nevandabile si documentele necesare in aceasta situatieMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiTichete de masa de 100 lei si premii in bani pentru persoanele care se vaccineaza impotriva Covid-19Documente necesare pentru justificarea deductibilitatii cheltuielilor in cazul acordarii de vouchere/tichete cadou si TVA aferentArticole similare
Incep controalele Fiscului! Sunt vizate companiile nerezidente si firmele romanesti care fac tranzactii cu acesteaProprietate inchiriata. Inregistrare impozite si taxe in numele proprietaruluiSAF-T: De cand depun D406 firmele incadrate in categoria contribuabililor mijlocii din 1 ianuarie 2023?SAF-T contribuabili mijlocii. Obligatia pentru depunerea D406 incepe din 1 ianuarie 2023Deducere TVA in baza facturii emise de furnizor in urma inspectiei fiscaleUltimele articole
Controale ANAF in 2023: A fost aprobata procedura de prezentare a legitimatiei de inspectie fiscala si a ordinului de serviciuSAF-T si D406: Termenele de depunere a D406 pentru contribuabilii mijlocii incadrati la aceasta categorie din ianuarie 2023Controale antifrauda cu implicatii de 2,6 miliarde de lei in luna iunie 2023Ordinul 906/2023. Procedura privind anularea anumitor obligatii fiscale rezultate din reincadrarea tichetelor cadouSAF-T: Cand trebuie depusa D406 de contribuabilii mari care au facut parte din aceasta categorie si in 2021Articole similare
Reguli pentru verificarea contribuabililor care nu functioneaza la domiciliul fiscal declaratOperatiunea Cristal continua. Cum arata primele rezultate anuntate de ANAF?INSPECTORII ANTIFRAUDA, in actiune: Sanctiuni de peste 7,6 milioane de euro!INSPECTORII ANTIFRAUDA fiscala au identificat un prejudiciu de cca 3 mil. euroINSPECTORII ANTIFRAUDA fiscala verifica veniturile obtinute din activitatea onlineUltimele articole
Controale ANAF: Inspectorii au desfasurat verificari in luna iunie la peste 4.200 de contribuabiliControale ANAF 2022: Au fost aplicate amenzi in valoare de peste 360 milioane lei in primele 5 luni ale anuluiCaptura record la ANAF. Inspectorii au confiscat 10, 260 tone de tutunRezultatele actiunilor de control ANAF: prejudicii totale de peste 10 milioane lei si un numar de 931.031 ore neinregistrate in contabilitateINSPECTORII ANTIFRAUDA deruleaza verificari de tip blitz! Amenzi de peste 4,1 milioane de leiArticole similare
Noutati legislatie Fiscala 05-09 ianuarie 2009 - Monitorul OficialPrejudicii de 459,71 milioane lei stabilite de DIRECTIA ANTIFRAUDA FISCALA in primele doua luni din 2015Control antifrauda in Centrul vechi din Capitala in ziua de Sf. Valentin
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Aplicarea corecta a cotelor de TVA. 5 studii de caz"