Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In randurile urmatoare, analiza noastra se refera la o societate comerciala, platitoare de TVA, aflata in procedura de faliment si care face in luna martie 2014 o reevaluare in bloc a marfurilor detinute, in vederea valorificarii acestora. In concluziile reevaluarii se specifica faptul ca valoarea stocului de marfuri este de cca. 100.000 lei. Valoarea contabila a aceluiasi stoc de marfuri este de cca 900.000 lei.
In luna iulie 2014 lichidatorul judiciar scoate la vanzare " in bloc" prin negociere directa stocul de marfuri prezentat mai sus. Vanzarea se finalizeaza la pretul stabilit de evaluator, respectiv suma de 100.000 lei.Vom stabili, in ce priveste inregistrarile contabile legate de reevalurea marfurilor si mai ales aspectele legate de fiscalitate, daca se impune ajustarea TVA dedusa initial, precum si care vor fi aspectele legate de deductibilitatea cheltuielilor cu descarcarea gestiunii.
Societatea care se afla in procedura de faliment este administrata de un lichidator judiciar care poate dispune vanzarea de active la pretul pietei,conform unui plan de reorganizare, avand aprobarea judecatorului sindic.
La baza evaluarii stocului de marfa trebuie sa existe o evaluare efectuata de un evaluator autorizat, urmand ca pentru valorificarea marfurilor sa fie organizata o licitatie care are ca pret de pornire valoarea estimata de evaluator.
In opinia noastra, nu este corect ca valorificarea marfurilor sa se desfasoare prin negociere directa, avand in vedere ca valoarea contabila a stocului de marfa este foarte diferita de cea a evaluatorului, astfel incat asociatii societatii ar fi putut face o contestatie privind vanzarea acestor marfuri.
Inregistrarea in contabilitate a tranzactiei se efectueaza la valoarea incasata in baza facturii, marfurile fiind reevaluate in baza raportului de evaluare aprobat de lichidator.
Din punct de vedere fiscal, societatea fiind in procedura de lichidare nu aplica TVA la vanzare,iar diferenta de valoare se inregistreaza contabil ca depreciere, urmand ca la finalul lichidarii sa se intocmeasca o ultima situatie financiara.

Cartea Verde a Contabilitatii

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
De asemenea, consideram ca in cazul analizat nu se impune ajustarea TVA dedusa initial, deoarece nu se incadreaza in prevederile Art.148 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal.
Referitor la deductibilitatea cheltuielilor cu descarcarea gestiunii marfurilor vandute, acestea sunt deductibile in masura in care sunt respectate prevederile Art.21 din Legea nr.571/2003 Cod fiscal.
Valoarea ajustarilor pentru deprecierea stocului de marfa se inregistreaza prin nota contabila:
6814 = 397
"Cheltuieli de exploatare privind ajustarile "Ajustari pentru deprecierea marfurilor"
pentru deprecierea activelor circulante"
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Care sunt efectele fiscale si contabile la anularea din oficiu a codului de inregistrare TVA?Documentar fiscal: Tot ce trebuie sa stim despre provizioane si rezerveDocumente justificative pentru ajustarea bazei de impozitare a TVA colectate la deschiderea procedurii de falimentModificarile Codului fiscal aplicabile de la 5 august 2013: TVA-ul si contribuabilii inactiviAnularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele fiscale?Ultimele articole
Atentie! TVA colectata in perioada in care codul de TVA este ANULAT se declara prin formularul 311Deducere TVA: cine beneficiaza de dreptul de deducereMicrointreprinderi in faliment. Se va depune D700 pentru trecere la impozit pe profit?Anulare cod TVA. 3 studii de caz importanteEsalonarea la plata NU se acorda pentru obligatiile fiscale sub 500 lei in cazul persoanelor fizice si 5.000 lei in cazul persoanelor juridiceArticole similare
Vanzarea mijloacelor fixe sub valoarea amortizata, tratament fiscal TVA si impozit pe profitVeniti la Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate de la Poiana Brasov?Ce aduce nou OUG 125 privind inregistrarea in scopuri de TVAAjustarea favorabila a dreptului de deducere pentru achizitii efectuate anterior inregistrarii TVA . Care e procedura?Calcul pro-rata TVA pentru venituri din chirie fara TVA?Ultimele articole
Stocuri si TVA majorat. Cum modifici gestiuneaActivitatea firmei e pe pauza? Iata ce trebuie sa stii despre TVA!Esalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Ajustare TVA. Cum se procedeaza in cazul bunurilor de capital achizitionate prin leasingArticole similare
Inchiriere locuinta pentru punct de lucru societate. Impozit pe cladiri. Modificari aduse prin O.G. nr. 16/2022Impozitul pe profit si formularul 101. Cine are obligatia sa depuna aceasta declaratie?PFA: Taxe, Impozite si Deduceri luam in calcul in 2014Transport international de marfuri. Care sunt aspectele fiscale si contabile de avut in vedere?Microintreprinderi in 2023. Cum se calculeaza plafonul de 500.000 euro?Ultimele articole
Vanzare auto. Cum se face ajustarea TVA in cazul vanzarii unui autoturism dedus cu 50%Mijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UETVA si CHELTUIELIle auto: Cand ai deducere integralaLeasing operational autovehicul. Deductibilitate CHELTUIELI si TVA in acest cazTaxe PFA: Cum calculeaza CASS un PFA care este si pensionarArticole similare
Plata arendei in natura. Ce tratament fiscal aplicam?Dauna totala, fiscal si contabil, in contractul de leasing financiarPreluare leasing. Cum deducem TVA-ul la suma care acopera debitul firmei partenere?Incasari din vanzari. Cum gestionam operatiunile din casa de marcat?Achizitii de la o societate inactiva si vanzare bunurilor respective. Cum facturam?Ultimele articole
Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaArticole similare
Manualul contabilului din firmele mici, un instrument esential in 2013!Care sunt noile masuri in sprijinul mediului de afaceri?Studiu de caz: distribuire si plata de dividende de catre o persoana juridica romana catre un nerezident persoana juridicaTVA - Prestarea de serviciiNou proiect ANAF pentru completarea OANAF 7/2010 pentru aprobarea unor formulare de inregistrare in scopuri de TVAUltimele articole
e-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneMajorare cota TVA. Ce cota se aplica in cazul stornarii unui avans incasat INAINTE de august 2025Foaia de parcurs. Este obligatorie pentru deducerea TVA 100%?Platitor de TVA de la 1 august 2025. Cota TVA aplicabila + reguli pentru ajustarea TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"