Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Referitor la firmele care au aplicat sistemul TVA la incasare au solicitat anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA, dar nu au incasat facturile pana la data anularii, se mentioneaza ca acestea trebuie sa aplice o procedura specifica in astfel de situatii.
Exista firme care platesc trimestrial taxa pe valoarea adaugata, aplica sistemul TVA la incasare, insa solicita organelor fiscale anularea inregistrarii de platitor de TVA, pentru ca nu au depasit plafonul de scutire de 220.000 lei pe ultimele doua perioade fiscale (de exemplu, pe anul 2013 si pe primul trimestru din 2014).
Aceste firme au emis facturi, dar nu au reusit sa le incaseze pana la data anularii inregistrarii de platitor de TVA. Intr-o astfel de situatie, legislatia fiscala prevede o procedura specifica pentru solutionarea facturilor neincasate.
Potrivit Andreei Ciobanu, Finance Controller Accace, trebuie urmata procedura regularizarii facturilor emise inainte de anularea codului de TVA de persoanele impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare.
Mai exact, specialistul a declarat pentru AvocatNet.ro ca persoana impozabila care a aplicat sistemul TVA la incasare si al carui cod de TVA a fost anulat la cerere are obligatia sa colecteze TVA la data incasarii:
- daca incasarea are loc in termen de 90 de zile calendaristice de la data emiterii facturii sau
- in cea de-a 90-a zi calendaristica de la data emiterii facturii pentru urmatoarele situatii:
- facturile emise inainte de anularea codului de TVA pentru contravaloarea totala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii, indiferent daca acestea sunt ori nu incasate, daca livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor are loc dupa anularea codului de TVA;
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
- facturile emise inainte de anularea codului de TVA pentru contravaloarea partiala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii emise inainte de anularea codului de TVA, daca livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor are loc dupa anularea codului de TVA, numai pentru TVA aferenta contravalorii partiale a livrarilor/prestarilor facturate inainte de anularea codului de TVA.
Andreea Ciobanu a declarat astfel:
"Pentru facturile partiale emise de catre persoana impozabila inainte de anularea codului de TVA, care nu au fost incasate integral inainte de anularea codului de TVA, orice suma incasata dupa anularea codului de TVA se atribuie mai intai partii din factura neincasate pana la anularea codului de TVA, atat la furnizor, cat si la beneficiar", ne-a precizat
Mai departe, TVA-ul astfel colectat se declara in formularul 311, rezultand o declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g din Codul fiscal, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a avut loc incasarea, data pana la care trebuie efectuata si plata TVA, a continuat specialistul.
Intr-o astfel de situatie, firmele trebuie sa fie atente cand pregatesc situatiile pentru declaratiile de TVA si atunci cand pregatesc Jurnalele de Vanzari, a subliniat reprezentantul Accace.
"Recomandam ca, in astfel de situatii, sa se importe datele (jurnalele de vanzari) din softul de contabilitate pe care il contabilul are la dispozitie intr-un spreadsheet, pentru a adauga informatii aditionale necesare pentru o analiza mai amanuntita. Aceasta operatie reprezinta un pas important in cazul anularii de inregistrare de platitor de TVA", a punctat Andreea Ciobanu.
Sursa: www.3facturi.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
D700 in 2023: Ce operatiuni se pot face cu ajutorul formularului?Studiu de caz: Monografie cheltuiala si TVA combustibil. Deductibilitate partiala si TVA LA INCASAREPlatitor de TVA: Ce inseamna, cand si cum devii. Avantaje si dezavantajeCum aplicam sistemul de TVA LA INCASARE in 2015?Diferentierea cotelor de TVA. Vezi normele actualeUltimele articole
Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Vineri, 20 decembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii importanteMiercuri, 20 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVACe OBLIGATII au persoanele care utilizeaza sistemul E-TVA, implementat din 1 august 2024Articole similare
Important: daca aveti clienti in faliment nu uitati ca puteti ajusta TVA pe FACTURILE NEINCASATEProvizioanele pentru neincasarea facturilor au crescut semnificativDezavantaje sistemului TVA la incasare:Articole similare
Reminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Cine depune obligatoriu Declaratia 307?Contribuabili inactivi. Ce obligatii apar cand ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA?Articole similare
Emitere factura pentru livrare constructie noua - Ce cota TVA se aplica in acest caz?Masuri de simplificare pentru operatiuni pluripartiteCod TVA anulat si restituri de sume platite in plus. Tratament fiscalConsilierul economic al premierului vede in TVA cheia rotunjirii bugetuluiAchizitie de bunuri cu transport din tara UE, dar facturata de o tara non-UE. Declaratia 390Ultimele articole
Achizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?CCF propune modificarea legislatiei privind operatiunile triunghiulareAtentie! TVA colectata in perioada in care CODUL DE TVA este ANULAT se declara prin formularul 311TVA Intracomunitar: ghidul completLivrarea intracomunitara de bunuri - ce reprezinta si studii de caz utileArticole similare
Documentar fiscal: Ordin ANAF nr. 700 din 2012 privind modificarea din oficiu a vectorului fiscalCod TVA anulat. Deducere TVA din facturi emise inainte de anulare. Cum procedam?Cod TVA anulat. Reinregistrare in scopuri de TVAANULAREA CODULUI de TVA in cazul suspendarii activitatii. Ce consecinte fiscale si TVA apar?Societatea e declarata inactiva, iar asociatul cere lichidarea. Va fi corecta reinregistrarea in scopuri de TVA?Ultimele articole
Depasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAFirme inregistrate in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului. Cum poate fi anulat codul special de TVAMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVATVA Intracomunitar: ghidul completGHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"