Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Referitor la firmele care au aplicat sistemul TVA la incasare au solicitat anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA, dar nu au incasat facturile pana la data anularii, se mentioneaza ca acestea trebuie sa aplice o procedura specifica in astfel de situatii.
Exista firme care platesc trimestrial taxa pe valoarea adaugata, aplica sistemul TVA la incasare, insa solicita organelor fiscale anularea inregistrarii de platitor de TVA, pentru ca nu au depasit plafonul de scutire de 220.000 lei pe ultimele doua perioade fiscale (de exemplu, pe anul 2013 si pe primul trimestru din 2014).
Aceste firme au emis facturi, dar nu au reusit sa le incaseze pana la data anularii inregistrarii de platitor de TVA. Intr-o astfel de situatie, legislatia fiscala prevede o procedura specifica pentru solutionarea facturilor neincasate.
Potrivit Andreei Ciobanu, Finance Controller Accace, trebuie urmata procedura regularizarii facturilor emise inainte de anularea codului de TVA de persoanele impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare.
Mai exact, specialistul a declarat pentru AvocatNet.ro ca persoana impozabila care a aplicat sistemul TVA la incasare si al carui cod de TVA a fost anulat la cerere are obligatia sa colecteze TVA la data incasarii:
- daca incasarea are loc in termen de 90 de zile calendaristice de la data emiterii facturii sau
- in cea de-a 90-a zi calendaristica de la data emiterii facturii pentru urmatoarele situatii:
- facturile emise inainte de anularea codului de TVA pentru contravaloarea totala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii, indiferent daca acestea sunt ori nu incasate, daca livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor are loc dupa anularea codului de TVA;
- facturile emise inainte de anularea codului de TVA pentru contravaloarea partiala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii emise inainte de anularea codului de TVA, daca livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor are loc dupa anularea codului de TVA, numai pentru TVA aferenta contravalorii partiale a livrarilor/prestarilor facturate inainte de anularea codului de TVA.
Andreea Ciobanu a declarat astfel:
"Pentru facturile partiale emise de catre persoana impozabila inainte de anularea codului de TVA, care nu au fost incasate integral inainte de anularea codului de TVA, orice suma incasata dupa anularea codului de TVA se atribuie mai intai partii din factura neincasate pana la anularea codului de TVA, atat la furnizor, cat si la beneficiar", ne-a precizat
Mai departe, TVA-ul astfel colectat se declara in formularul 311, rezultand o declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g din Codul fiscal, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a avut loc incasarea, data pana la care trebuie efectuata si plata TVA, a continuat specialistul.
Intr-o astfel de situatie, firmele trebuie sa fie atente cand pregatesc situatiile pentru declaratiile de TVA si atunci cand pregatesc Jurnalele de Vanzari, a subliniat reprezentantul Accace.
"Recomandam ca, in astfel de situatii, sa se importe datele (jurnalele de vanzari) din softul de contabilitate pe care il contabilul are la dispozitie intr-un spreadsheet, pentru a adauga informatii aditionale necesare pentru o analiza mai amanuntita. Aceasta operatie reprezinta un pas important in cazul anularii de inregistrare de platitor de TVA", a punctat Andreea Ciobanu.
Sursa: www.3facturi.ro
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "TVA la incasare. Ce facem cu facturile neincasate inainte de anularea la cerere a codului de TVA?":
Rating:
Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Ce declaratii fiscale au termen la 25 ianuarie 2016?Ajustare TVA stocuri | Ce mentiuni sunt obligatorii pe factura?Declaratia 394. Regim TVA si tranzactii intre persoane juridice afiliateModificarea procedurii de emitere a facturii, reglementarea fiscala a facturii electroniceAveti Caietul Conferintei Nationale de Contabilitate?Ultimele articole
Prescriere creante in cazul sistemului TVA LA INCASARE. Inchidere cont 4428. Analiza cu Ionut JingaTVA LA INCASARE. Cum se procedeaza in cazul depasirii plafonului in anul anterior?Revenire la trimestru ca perioada fiscala de raportare TVA. Formulare necesare si termen limitaSistemul TVA LA INCASARE, ajustarea negativa a bazei de impozitare. TVA neexigibilaANAF modifica formularul 700! Efectuarea mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale se poate face prin mijloace electronice pentru toti contribuabilii
Mai multe articole despre TVA la incasare
Articole similare
Important: daca aveti clienti in faliment nu uitati ca puteti ajusta TVA pe FACTURILE NEINCASATEDezavantaje sistemului TVA la incasare:Provizioanele pentru neincasarea facturilor au crescut semnificativ
Mai multe articole despre facturile neincasate
Articole similare
Contribuabili inactivi. Ce obligatii apar cand ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA?Cine depune obligatoriu Declaratia 307?Reminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -
Mai multe articole despre anularea la cerere
Articole similare
Achizitie de marfuri de la un furnizor strain si livrare. Ce tratament fiscal aplicam?Ajustarea TVA pentru client cu procedura de faliment inchisaAchizitie intracomunitara de bunuri. Cum procedam in ce priveste TVA si Declaratia 390?Reinregistrarea in scopuri de TVA. Obligatii fiscale TVANoutati fiscale: 20 de criterii noi de la ANAF pentru inregistrarea unei firme in scopuri de TVAUltimele articole
Documente necesare scutirii de TVA pentru livrari intracomunitare in 2021Evidentierea ajustarii de TVA pentru clienti intrati in faliment. Se poate emite doar o singura factura centralizatoare?Recuperare cod TVA. Deducere TVA pentru achizitii efectuate in lunile anterioareCod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazAchizitii servicii si livrari intracomunitare de bunuri. Firma neplatitoare TVA. Studiu de caz
Mai multe articole despre codul de TVA
Articole similare
Furnizor in insolventa. Deducerea TVA si a cheltuieliiTVA colectat si neexigibil la anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Care e tratamentul fiscal?Distribuire bunuri la lichidarea societatii. Cum procedam?Scoaterea din evidenta platitorilor de TVA. Ce declaratii se depun?Inregistrarea TVA si ANULAREA CODULUI de TVA. Cum procedam?Ultimele articole
Recuperare cod TVA. Deducere TVA pentru achizitii efectuate in lunile anterioareReminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Ajustare negativa TVA pentru obiecte de inventar in folosintaANULAREA CODULUI de TVA. Deducere TVA dupa data reinregistrarii in scop TVARegim TVA pentru facturi primite si emise la momentul anularii codului de TVA
Mai multe articole despre anularea codului

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"