Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Referitor la firmele care au aplicat sistemul TVA la incasare au solicitat anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA, dar nu au incasat facturile pana la data anularii, se mentioneaza ca acestea trebuie sa aplice o procedura specifica in astfel de situatii.
Exista firme care platesc trimestrial taxa pe valoarea adaugata, aplica sistemul TVA la incasare, insa solicita organelor fiscale anularea inregistrarii de platitor de TVA, pentru ca nu au depasit plafonul de scutire de 220.000 lei pe ultimele doua perioade fiscale (de exemplu, pe anul 2013 si pe primul trimestru din 2014).
Aceste firme au emis facturi, dar nu au reusit sa le incaseze pana la data anularii inregistrarii de platitor de TVA. Intr-o astfel de situatie, legislatia fiscala prevede o procedura specifica pentru solutionarea facturilor neincasate.
Potrivit Andreei Ciobanu, Finance Controller Accace, trebuie urmata procedura regularizarii facturilor emise inainte de anularea codului de TVA de persoanele impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare.
Mai exact, specialistul a declarat pentru AvocatNet.ro ca persoana impozabila care a aplicat sistemul TVA la incasare si al carui cod de TVA a fost anulat la cerere are obligatia sa colecteze TVA la data incasarii:
- daca incasarea are loc in termen de 90 de zile calendaristice de la data emiterii facturii sau
- in cea de-a 90-a zi calendaristica de la data emiterii facturii pentru urmatoarele situatii:
- facturile emise inainte de anularea codului de TVA pentru contravaloarea totala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii, indiferent daca acestea sunt ori nu incasate, daca livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor are loc dupa anularea codului de TVA;

Manual de politici contabile - Stick USB

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
- facturile emise inainte de anularea codului de TVA pentru contravaloarea partiala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii emise inainte de anularea codului de TVA, daca livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor are loc dupa anularea codului de TVA, numai pentru TVA aferenta contravalorii partiale a livrarilor/prestarilor facturate inainte de anularea codului de TVA.
Andreea Ciobanu a declarat astfel:
"Pentru facturile partiale emise de catre persoana impozabila inainte de anularea codului de TVA, care nu au fost incasate integral inainte de anularea codului de TVA, orice suma incasata dupa anularea codului de TVA se atribuie mai intai partii din factura neincasate pana la anularea codului de TVA, atat la furnizor, cat si la beneficiar", ne-a precizat
Mai departe, TVA-ul astfel colectat se declara in formularul 311, rezultand o declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g din Codul fiscal, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a avut loc incasarea, data pana la care trebuie efectuata si plata TVA, a continuat specialistul.
Intr-o astfel de situatie, firmele trebuie sa fie atente cand pregatesc situatiile pentru declaratiile de TVA si atunci cand pregatesc Jurnalele de Vanzari, a subliniat reprezentantul Accace.
"Recomandam ca, in astfel de situatii, sa se importe datele (jurnalele de vanzari) din softul de contabilitate pe care il contabilul are la dispozitie intr-un spreadsheet, pentru a adauga informatii aditionale necesare pentru o analiza mai amanuntita. Aceasta operatie reprezinta un pas important in cazul anularii de inregistrare de platitor de TVA", a punctat Andreea Ciobanu.
Sursa: www.3facturi.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Luni, 20 mai 2024, termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA LA INCASAREFactura emisa fara informatiile OBLIGATORII. Ce sanctiuni se aplicaCum stabilim dreptul de deducere dupa inregistrarea in scopuri de TVA?D394 in 2024. Bonurile cu valoare mai mica de 100 euro se declara in D394?Analiza TVA in 2014: Optiunea pentru aplicarea sistemului TVA LA INCASAREUltimele articole
Coduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA LA INCASARETVA LA INCASARE. Cum se face intrarea si iesirea din sistem in 2025TVA LA INCASARE 2025. Spete utile cu privire la aplicarea TVA LA INCASARENeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileSchimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Articole similare
Important: daca aveti clienti in faliment nu uitati ca puteti ajusta TVA pe FACTURILE NEINCASATEProvizioanele pentru neincasarea facturilor au crescut semnificativDezavantaje sistemului TVA la incasare:Articole similare
Contribuabili inactivi. Ce obligatii apar cand ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA?Reminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Cine depune obligatoriu Declaratia 307?Articole similare
Ajustarea de TVA a stocurilor ca urmare a inregistrarii in evidenta platitorilor de TVAAproape 50% din cererile formulate prin Declaratia 088 sunt refuzate de ANAFDeducere TVA: cine beneficiaza de dreptul de deducereRiscul neinscrierii in Registrul operatorilor intracomunitariInregistare bonuri fara cod TVA. Le trecem si in Jurnalul de cumparari?Ultimele articole
Platitor de TVA. Cum poate iesi de la TVA prin optiuneAchizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?CCF propune modificarea legislatiei privind operatiunile triunghiulareAtentie! TVA colectata in perioada in care CODUL DE TVA este ANULAT se declara prin formularul 311TVA Intracomunitar: ghidul completArticole similare
Sistemul TVA la incasare, sume din contul 4428 la ANULAREA CODULUI de TVAFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAPreluare TVA de rambursat raportata de societate absorbitaCe riscam referitor la TVA prin tranzactiile incheiate si derulate cu firme inactive?Furnizor cu cod de TVA anulat si emiterea facturii cu TVA. Cum procedam corect?Ultimele articole
Depasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAFirme inregistrate in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului. Cum poate fi anulat codul special de TVAMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVATVA Intracomunitar: ghidul completGHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"