Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Referitor la firmele care au aplicat sistemul TVA la incasare au solicitat anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA, dar nu au incasat facturile pana la data anularii, se mentioneaza ca acestea trebuie sa aplice o procedura specifica in astfel de situatii.
Exista firme care platesc trimestrial taxa pe valoarea adaugata, aplica sistemul TVA la incasare, insa solicita organelor fiscale anularea inregistrarii de platitor de TVA, pentru ca nu au depasit plafonul de scutire de 220.000 lei pe ultimele doua perioade fiscale (de exemplu, pe anul 2013 si pe primul trimestru din 2014).
Aceste firme au emis facturi, dar nu au reusit sa le incaseze pana la data anularii inregistrarii de platitor de TVA. Intr-o astfel de situatie, legislatia fiscala prevede o procedura specifica pentru solutionarea facturilor neincasate.
Potrivit Andreei Ciobanu, Finance Controller Accace, trebuie urmata procedura regularizarii facturilor emise inainte de anularea codului de TVA de persoanele impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare.
Mai exact, specialistul a declarat pentru AvocatNet.ro ca persoana impozabila care a aplicat sistemul TVA la incasare si al carui cod de TVA a fost anulat la cerere are obligatia sa colecteze TVA la data incasarii:
- daca incasarea are loc in termen de 90 de zile calendaristice de la data emiterii facturii sau
- in cea de-a 90-a zi calendaristica de la data emiterii facturii pentru urmatoarele situatii:
- facturile emise inainte de anularea codului de TVA pentru contravaloarea totala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii, indiferent daca acestea sunt ori nu incasate, daca livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor are loc dupa anularea codului de TVA;

SAF-T Ghid de raportare corecta

Manual de politici contabile - Stick USB

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
- facturile emise inainte de anularea codului de TVA pentru contravaloarea partiala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii emise inainte de anularea codului de TVA, daca livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor are loc dupa anularea codului de TVA, numai pentru TVA aferenta contravalorii partiale a livrarilor/prestarilor facturate inainte de anularea codului de TVA.
Andreea Ciobanu a declarat astfel:
"Pentru facturile partiale emise de catre persoana impozabila inainte de anularea codului de TVA, care nu au fost incasate integral inainte de anularea codului de TVA, orice suma incasata dupa anularea codului de TVA se atribuie mai intai partii din factura neincasate pana la anularea codului de TVA, atat la furnizor, cat si la beneficiar", ne-a precizat
Mai departe, TVA-ul astfel colectat se declara in formularul 311, rezultand o declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g din Codul fiscal, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a avut loc incasarea, data pana la care trebuie efectuata si plata TVA, a continuat specialistul.
Intr-o astfel de situatie, firmele trebuie sa fie atente cand pregatesc situatiile pentru declaratiile de TVA si atunci cand pregatesc Jurnalele de Vanzari, a subliniat reprezentantul Accace.
"Recomandam ca, in astfel de situatii, sa se importe datele (jurnalele de vanzari) din softul de contabilitate pe care il contabilul are la dispozitie intr-un spreadsheet, pentru a adauga informatii aditionale necesare pentru o analiza mai amanuntita. Aceasta operatie reprezinta un pas important in cazul anularii de inregistrare de platitor de TVA", a punctat Andreea Ciobanu.
Sursa: www.3facturi.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declaratia 394: Cine depune D394, termen depunere, instructiuniTVA colectat. Aspecte esentiale privind Declaratia 311Cat costa nedepunerea la termen a Declaratiei informative 394 privind achizitiile si livrarile pe teritoriul national?Deconturile restante de TVA se depun obligatoriu pana luni!Conferinta de Fiscalitate: Modificari in legislatia de TVA incepand cu 2016Ultimele articole
e-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVATVA dedus gresit: Ce faci cand ai completat eronat D300 si D394Aplicarea TVA LA INCASARE. Conditii, termene si erori frecvente in 2025TVA LA INCASARE in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700RO e-TVA: De ce NU este bine sa ignorati Notificarile de conformare de la 1 iulie 2025Articole similare
Provizioanele pentru neincasarea facturilor au crescut semnificativImportant: daca aveti clienti in faliment nu uitati ca puteti ajusta TVA pe FACTURILE NEINCASATEDezavantaje sistemului TVA la incasare:Articole similare
Contribuabili inactivi. Ce obligatii apar cand ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA?Cine depune obligatoriu Declaratia 307?Reminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Articole similare
Noile criterii de risc fiscal care anuleaza CODUL DE TVA, conform ANAFRegimul fiscal TVA aplicabil importului de bunuri puse in libera circulatie in stat membruConsilierul economic al premierului vede in TVA cheia rotunjirii bugetuluiAchizitii servicii si livrari intracomunitare de bunuri. Firma neplatitoare TVA. Studiu de cazDin ce in ce mai multe firme isi pierd CODUL DE TVAUltimele articole
Firme care fac achizitii intracomunitare. EXEMPLU util pentru completarea D390Anulare cod TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de anularea lui din initiativa societatii?Cod TVA anulat din oficiu. Implicatii fiscale si contabile in 3 spete importantePlatitor de TVA. Cum poate iesi de la TVA prin optiuneAchizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Articole similare
Ce consecinte fiscale negative apar la achizitii de la furnizor cu codul TVA anulat din oficiu?Anulare cod TVA si raportare eronata 394. Ce implicatii fiscale si amenzi apar?ANULAREA CODULUI de inregistrare in scopuri de TVA la retragerea optionala. Efecte fiscaleCe consecinte fiscale apar la anularea in scopuri de TVA si cum se inregistreaza documentele primite?Anulare cod TVA. 3 studii de caz importanteUltimele articole
Firme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVADepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAFirme inregistrate in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului. Cum poate fi anulat codul special de TVAMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVATVA Intracomunitar: ghidul complet
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"