keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Stocuri degradate calitativ. Cum se face scoaterea din gestiune?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 16 Feb. 2015 Exclusiv
Tags: stocuri degradate calitativ, inregistrari contabile, sume, cod fiscal, servicii

O societate achizitioneaza in 2014 materie prima din care se foloseste doar o parte. Restul de materie prima se degradeaza si nu mai poate fi folosita. Vom stabili pe baza caror documente se poate scoate restul de marfa din gestiune. Din punct de vedere al impozitului pe profit potrivit art. 21 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal, cheltuielile cu stocurile degradate si neimputabile sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea impozitului pe profit, cu exceptia celor care au fost asigurate.


Din punct de vedere ala TVA potrivit art.148 alin.  (2) lit. a) din Codul fiscal, in cazul bunurilor de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, NU se ajusteaza taxa deductibila daca sunt indeplinite in mod cumulativ urmatoarele conditii:
 

    degradarea calitativa a bunurilor se datoreaza unor cauze obiective dovedite cu documente (in aceasta categorie sunt incluse si produsele accizabile pentru care autoritatea competenta a emis decizie de aprobare a distrugerii); si
    contribuabilul face dovada ca bunurile respective au fost distruse.

Redam mai jos pct. 10 din Normele metodologice de aplicare a art 148 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal:

"(10) In sensul art. 148 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, persoana impozabila nu are obligatia ajustarii taxei deductibile in cazul bunurilor distruse, pierdute sau furate, in conditiile in care aceste situatii sunt demonstrate sau confirmate in mod corespunzator, in situatii cum ar fi, de exemplu, urmatoarele, dar fara a se limita la acestea:

a) calamitatile naturale si cauzele de forta majora, demonstrate sau confirmate in mod corespunzator;
b) furtul bunurilor demonstrat pe baza actelor doveditoare emise de organele judiciare;
c) contractele de leasing financiar avand ca obiect bunuri mobile corporale, altele decat bunurile de capital, care se reziliaza, iar bunurile nu sunt restituite de utilizator in termenul prevazut in contract, caz in care locatorul/finantatorul nu are obligatia sa efectueze ajustari ale taxei deduse daca face dovada ca a initiat si a efectuat demersuri pentru recuperarea bunului, indiferent daca la finalizarea acestor demersuri bunul este sau nu recuperat de catre societatea de leasing;

d) bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, caz in care nu se fac ajustari ale taxei deductibile daca sunt indeplinite in mod cumulativ urmatoarele conditii:


1. degradarea calitativa a bunurilor se datoreaza unor cauze obiective dovedite cu documente. Sunt incluse in aceasta categorie si produsele accizabile pentru care autoritatea competenta a emis decizie de aprobare a distrugerii;
2. se face dovada ca bunurile au fost distruse;"

Scoaterea din evidenta a stocurilor deteriorate, care nu mai pot fi utilizate in activitatea economica, se poate efectua in urma operatiunii de inventariere in urma careia se constata deteriorarea acestora. Avand la baza propunerea de casare a stocurilor exprimata de catre comisia de inventariere, se intocmeste un Proces verbal pentru scoaterea acestora din evidenta. In continutul procesului verbal veti prezenta cauzele obiective care au condus la degradare si orice alte informatii considerati a fi  relevante in acest sens.

 Dovada conform careia bunurile au fost distruse poate fi reprezentata de contractul incheiat cu o societate specializata in colectarea deseurilor, precum si de alte documente din care sa reiasa transmiterea bunurilor in vederea distrugerii (aviz de insotire a marfurilor, proces verbal de predare etc.).

 Conform Normelor de aplicare a Codului fiscal, obligatia de a demonstra sau confirma ca bunurile au fost distruse, pierdute sau furate revine persoanei impozabile. Daca organele de inspectie fiscala considera ca dovezile furnizate de persoana impozabila nu sunt suficiente, atunci acestea pot obliga contribuabilul sa efectueze ajustarea taxei.

Scoaterea de evident contabila a stocurilor de lumanari degradate se va face prin formula contabila:
6588 analitic distinct = 301
 
Daca nu se face dovada ca bunurile au fost distruse se ajusteaza TVA:
635      =          4426


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016