Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Analizam mai jos cazul unei societati care vinde produse pe care le trimite clientilor persoane fizice si juridice prin firma de curierat/posta. Vom analiza ce documente emitem pentru incasare in urmatoarele situatii si in ce moment al derularii actiunii:
- vanzare catre persoane fizice (banii se primesc in numerar, cu mandat postal, dupa 3 zile de la emiterea facturii si trimiterea produselor).
- vanzarea catre persoane fizice (banii se primesc de la firma de curierat in contul curent - virament bancar)
- vanzarea catre persoane juridice pentru se primesc banii in numerar peste 2 zile de la firma de curierat care pune la dispozitie o chitanta pe numele clientului
Ca regula generala, in cazul vanzarilor de bunuri in sistem curierat, societatea vanzatoare nu emite chitante catre clienti concomitent cu emiterea facturilor intrucat chitantele se elibereaza doar de catre cei care incaseaza numerarul si numai la momentul incasarii efective.
Prin urmare, la incasarea numerarului de la client (indiferent ca este persoana fizica sau persoana juridica) firma de curierat emite in nume propriu un formular adaptat de chitanta intitulat "chitanta-ramburs cont colector", in care va mentiona in mod specific la rubrica "explicatii" din formular "ramburs la factura …. pentru expeditorul ….".
Ulterior, pentru decontarea sumelor incasate de la clienti prin intermediul firmei de curierat se va emite o factura de decontare (cu o lista anexata a clientilor si sumelor achitate prin sistemul ramburs), cu mentiunea ca aceasta nu este obligatorie, ci optionala, asa cum se specifica si la pct. 19 alin. 5 lit. b din Normele metodologice date in aplicarea art. 137 alin. 3 lit. e din Codul fiscal. Intocmirea documentelor pentru incasarea propriu-zisa a sumelor inscrise in factura de decontare se realizeaza in functie de modalitatea de incasare, respectiv chitanta (pentru numerar) sau extras de cont si ordin de plata (pentru virament bancar).

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
In situatia in care contravaloarea marfii este ridicata direct in numerar de la oficiul postal, pentru inregistrarea in registrul de casa se va utiliza documentul eliberat de posta sau, in lipsa acestuia, o dispozitie de incasare catre casierie.
Sursa: PortalContabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noutati privind registrul general de evidenta a salariatilorNoile planuri MFP privind sectorul de investitiiCe operatiuni efectuam pentru compensarea unor creante fiscale restante la bugetul local?In atentia celor care obtin venituri din inchirieri: se apropie termenul de plata a impozituluiNoi criterii la acordarea ajutoarelor de minimis pentru IMM. Ce modifica guvernulUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Cum tratam bonurile emise de casele de marcat?Analiza consultant: Proiect modificare a Codului fiscal. Venituri din chirii. Recalcularea platilor anticipateProcedura de implementare si de administrare a grupului fiscal unic. Vezi ordinul!Split TVA: Cine depune Formularul 310 si ce DOCUMENTE JUSTIFICATIVE sunt obligatoriiLant de frauda la TVA care a prejudicat bugetul statului cu peste 1.100.000 euroUltimele articole
Mijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleE-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineArticole similare
Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariDocumente de intocmit pentru casa de amanetCine depune obligatoriu Declaratia 307?A fost publicata LEGEA 70/2015 privind plafonarea operatiunilor in numerar si modificarea OUG 193/2002Ce se schimba privind cotele de TVA din 2013Ultimele articole
TVA la INCASARE. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025e-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVATVA dedus gresit: Ce faci cand ai completat eronat D300 si D394Aplicarea TVA la INCASARE. Conditii, termene si erori frecvente in 2025Articole similare
Garantie buna executie. Cum facem inregistrarile contabile?Taxa pe stalp se va plati din buzunarele noastreConstructie case si apartamente spre vanzare. Cota TVA aplicabilaStornarea facturii fiscale cu TVAInregistrare in scopuri de TVA prin depasirea plafonului, regimul TVA la stocuri si bunuri de capitalUltimele articole
Majorare cota TVA. Ce cota se aplica in cazul stornarii unui avans incasat INAINTE de august 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernMajorare cota TVA de la 1 august 2025. 3 spete de interes pentru contribuabiliSpatii de inchiriat. TVA de 19% sau de 21% pentru FACTURArea chiriei INAINTE de 1 august 2025?Facturi electrice intocmite gresit. Ce cota TVA se aplica pentru facturile stornoArticole similare
Control inopinat in domeniul HORECA. Ce documente sunt obligatorii la cererea inspectorilor?Documente de intocmit pentru casa de amanetEvidentierea bonurilor fiscale in jurnalul pentru cumparariFactura de la furnizor si erori in decontul de TVA. Sfatul expertuluiMicrointreprindere. Cum se face decontarea cheltuielilor pentru masina personala?Ultimele articole
REGISTRUL DE CASA: ce Este si cum se CompleteazaOrdin de deplasare. Ce trebuie sa contina documentul pentru deplasarile in tara si in strainatateE-Factura: Facturile emise in baza bonului fiscal se declara in sistem?Registru de casa 2023: Registrul se intocmeste centralizat in cazul firmelor cu mai multe puncte de lucru?REGISTRUL DE CASA. Care este amenda pentru neintocmirea la zi a registrului?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"