Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Analizam mai jos cazul unei societati care vinde produse pe care le trimite clientilor persoane fizice si juridice prin firma de curierat/posta. Vom analiza ce documente emitem pentru incasare in urmatoarele situatii si in ce moment al derularii actiunii:
- vanzare catre persoane fizice (banii se primesc in numerar, cu mandat postal, dupa 3 zile de la emiterea facturii si trimiterea produselor).
- vanzarea catre persoane fizice (banii se primesc de la firma de curierat in contul curent - virament bancar)
- vanzarea catre persoane juridice pentru se primesc banii in numerar peste 2 zile de la firma de curierat care pune la dispozitie o chitanta pe numele clientului
Ca regula generala, in cazul vanzarilor de bunuri in sistem curierat, societatea vanzatoare nu emite chitante catre clienti concomitent cu emiterea facturilor intrucat chitantele se elibereaza doar de catre cei care incaseaza numerarul si numai la momentul incasarii efective.
Prin urmare, la incasarea numerarului de la client (indiferent ca este persoana fizica sau persoana juridica) firma de curierat emite in nume propriu un formular adaptat de chitanta intitulat "chitanta-ramburs cont colector", in care va mentiona in mod specific la rubrica "explicatii" din formular "ramburs la factura …. pentru expeditorul ….".
Ulterior, pentru decontarea sumelor incasate de la clienti prin intermediul firmei de curierat se va emite o factura de decontare (cu o lista anexata a clientilor si sumelor achitate prin sistemul ramburs), cu mentiunea ca aceasta nu este obligatorie, ci optionala, asa cum se specifica si la pct. 19 alin. 5 lit. b din Normele metodologice date in aplicarea art. 137 alin. 3 lit. e din Codul fiscal. Intocmirea documentelor pentru incasarea propriu-zisa a sumelor inscrise in factura de decontare se realizeaza in functie de modalitatea de incasare, respectiv chitanta (pentru numerar) sau extras de cont si ordin de plata (pentru virament bancar).

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
In situatia in care contravaloarea marfii este ridicata direct in numerar de la oficiul postal, pentru inregistrarea in registrul de casa se va utiliza documentul eliberat de posta sau, in lipsa acestuia, o dispozitie de incasare catre casierie.
Sursa: PortalContabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Discutii MFP. Ce tara a apreciat progresele economice ale RomanieiContract de leaseback si leasing financiar. Cum facem amortizarea fiscala?Atentie la declaratile fiscale scadente la 25 decembrie. Se depun pana pe 20!Comunicat MFP cu privire la prelungirea unui termen pentru declaratiile fiscaleCe branduri fac concurenta neloiala produselor din fabrici?Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
OUG 69/2020: Facilitati fiscale pentru contribuabili. Bonificatii. Prorogare termeneProiect de ordin privind aprobarea procedurii privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozitTaxarea serviciilor de expertizare a bunurilor prestate de o firma stabilita in RomaniaDeducere TVA la cheltuieli de protocol. Ce documente sunt obligatorii?Reglementari noi si vechi cu iz de TVA privind aparatele de marcat electronice fiscaleUltimele articole
Diurna. DOCUMENTE JUSTIFICATIVE pentru firmele care acorda diurna angajatilore-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorMijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulArticole similare
Deducere TVA pentru bonuri de combustibil mai mari de 100 euroDiferentierea cotelor de TVA. Vezi normele actualeStabilire exigibilitate. Se deduce TVA-ul la INCASARE?Teodorovici, despre proiectul privind inchisoarea pentru neplata impozitelor: Propunerea vizeaza un tratament corect si onestAvansuri intracomunitare facturate. Ce declaram in D 390?Ultimele articole
TVA la INCASARE ANAF. Cine si in ce conditii poate aplica sistemulD300 in 2025. Cum sa refacturati cheltuielile si o MONOGRAFIE contabila utilaCota TVA locuinte. Ce cota de TVA se aplica in cazul vanzarii cu plata in rateFactura storno. TVA de 19% sau de 21% in cazul facturilor de storno avans pentru chirii?Declaratia 394. Formularul aferent lunii august 2025 NU este inca disponibilArticole similare
Ce obligatii de TVA si privind casa de marcat are o agentie imobilara in 2017?Achizitie intracomunitara de soft. Inregistrare Declaratia 390Export de bunuri si mentiune FACTURA. Justificare scutire de TVA. Ce procedura urmam?Stabilirea plafonului de 1.000.000 euro. Contul 609 se adauga la veniturile realizate?Cartea Verde a Fiscalitatii 2016: tratamentul fiscal conform Noului Cod fiscal si Noului Cod de procedura fiscalaUltimele articole
Impozit micro. In calculul plafonului pentru trecere la impozit pe profit intra si avansurile?ANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sistemCoduri CPV pe facturi. Cum sa procedati la plata si completarea facturilor in e-FACTURAe-FACTURA. Pentru platile facute INAINTE de livrarea bunului, trebuie depusa Notificarea 800?Cheltuielile deductibile. In cazul unui PFA, cheltuielile cu cazarea si masa pot fi deductibile?Articole similare
Split TVA. Cum procedam cu tichetele de masa?Restituire avans neutilizat pentru o deplasare in strainatate. Cum primeste societatea sumele ramase?Deductibilitate cheltuieli efectuate cu bon fiscal. Ce conditii se impun la semnarea facturilor?Vanzare marfuri cu amanuntul cu plata ulterioara. Bonul fiscal se emite corect la livrarea bunurilor?Deductibilitate cheltuieli cu bon fiscal fara CIF. Cum procedam?Ultimele articole
REGISTRUL DE CASA: ce Este si cum se CompleteazaOrdin de deplasare. Ce trebuie sa contina documentul pentru deplasarile in tara si in strainatateE-Factura: Facturile emise in baza bonului fiscal se declara in sistem?Registru de casa 2023: Registrul se intocmeste centralizat in cazul firmelor cu mai multe puncte de lucru?REGISTRUL DE CASA. Care este amenda pentru neintocmirea la zi a registrului?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"