Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom vedea mai jos cum se completeaza corect randul B1 achizitii realizate in ultimile 6 luni din Declaratia 300 si ce cont se va folosi din balanta de verificare. Se mentioneaza ca pentru randul B a fost completat soldul lui 4428 TVA neexigibila la sfarsitul perioadei.
In sectiunea "Informatii privind taxa pe valoarea adaugata neexigibila sau nedeductibila" din cadrul decontului de TVA aprobat prin OPANAF 588/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" se completeaza:
(…)
Randul B - se inscriu informatii privind achizitiile de bunuri si servicii realizate atat in perioada de raportare, cat si in perioadele anterioare, pentru care nu s-a exercitat dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente, conform prevederilor art. 297 alin. (2) si (3) din Codul fiscal, existenta in sold la sfarsitul perioadei de raportare, si care urmeaza sa devina exigibila in perioadele ulterioare, in conditiile prevazute de art. 297 din Codul fiscal.
Randul B1 - se inscriu informatii privind achizitiile de bunuri si servicii realizate in perioada de raportare si in ultimele 5 luni anterioare acesteia, in cazul in care perioada fiscala este luna, sau realizate in perioada de raportare si in trimestrul anterior acesteia, in cazul in care perioada fiscala este trimestrul.
Nu se admit intocmirea si depunerea de deconturi rectificative pentru corectarea datelor din deconturile anterioare.
In ceea ce priveste achizitiile intracomunitare de bunuri, pe langa legislatia nationala, organele fiscale si contribuabilii vor tine cont de art. 16 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 282/2011 al Consiliului din 15 martie 2011 de stabilire a masurilor de punere in aplicare a Directivei 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata, cu modificarile si completarile ulterioare."
Prin urmare, la randul B din cadrul acestei sectiuni vi se indica ca in cazul in care ati achizitionat bunuri sau servicii de la persoane impozabile care aplica TVA la incasare, exigibilitatea TVA intervine la data platii facturilor respective. Astfel, in aceasta sectiune trebuie sa inscrieti sumele privind baza de impozitare si TVA neexigibila (din contul 4428), care urmeaza a deveni exigibile in perioadele urmatoare.
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
La randul B1 se inscriu informatii privind achizitiile de bunuri si servicii realizate in perioada de raportare si in ultimele 5 luni anterioare acesteia, in cazul in care perioada fiscala este luna, sau realizate in perioada de raportare si in trimestrul anterior acesteia, in cazul in care perioada fiscala este trimestrul.
Prin urmare, la acest rand veti completa achizitii de bunuri si servicii realizate in ultimele 6 luni, daca perioada fiscala pentru TVA este luna calendaristica sau in ultimele 2 trimestre calendaristice, daca perioada fiscala este trimestrul.
Autoritatile fiscale anuleaza inregistrarea in scop de TVA pentru persoanele care timp de 6 luni sau 2 trimestre consecutive (perioada fiscala trimestru) nu au facut achizitii sau livrari in sfera TVA si /sau au depus deconturi pe zero.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Servicii transport bunuri pe parcurs extern. Ce tratament se aplica in ce priveste TVA-ul?Deducere TVA la stoc de marfa. Cum facem inregistrarile contabile si cum declaram in decontul de TVA?Studiu de caz: Stornarea facturilor si anularea dreptului de deducere TVAFactura emisa pentru livrari de combustibilE-Factura: Ce amenzi se aplica pentru facturile care NU sunt trimise in 5 zile de la emitere in sistemUltimele articole
DECONT TVA 2026 (Formularul 300): studii de caz si situatii practice de completare dupa modificarile OPANAF 174/2026e-TVA. De cand trebuie sa raspundeti la Notificarea de conformare + un EXEMPLU concretE-TVA. Cum sa corelezi exigibilitatea TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVAPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriDECONT TVA completat si transmis eronat. Cum se poate corecta procedura?Articole similare
Prestari servicii intracomunitare. Completare DECLARATIA 300 si Declaratia 390Inregistrare marfa in decontul de TVA - DECLARATIA 300Prestari servicii cu numar TVA si cod EU. Ce obligatii apar?Achizitie bunuri din UE. Care e tratamentul fiscal?Taxare inversa in decont TVA. Ce presupune fiecare etapa din procedura?Ultimele articole
Cota TVA in 2026, in functie de cand intervine faptul generator: INAINTE sau DUPA 1 august 2025DECLARATIA 300, actualizata in 2026. Au fost eliminate rubricile pentru cotele TVA de 5%, 9% si 19%Inregistrare in scopuri de TVA cu intarziere. Facturare, TVA si documente utile in 2026DECLARATIA 300. Cum sa completati decontul daca TVA de 19% a devenit exigibilDECLARATIA 300. Cum sa raportati facturile de energie in D300Articole similare
Miercuri, 10 aprilie 2024, termenul pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAS-a stabilit un grup de lucru pentru rambursarea TVACand e obligatorie inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI)?Achizitie intracomunitara produse energetice. Ce tratament fiscal se aplica?Comunicat nou referitor la Spatiul privat virtualUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Entitatile fara personalitate juridica: se apropie termenul pentru situatiile financiare anualeCe etape urmam pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA?TVA exigibil si neexigibil. Ce inseamna si studii de caz utileNOUTATE! BALANTA DE VERIFICARE trebuie intocmita lunar, conform OUG 138/2024Peste 600.000 de entitati economice afectate de OMFP 1802/2014Ultimele articole
Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025TOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVANotificare de conformare e-TVA: De cand aveti obligatia de a raspunde la notificareArticole similare
Formularul 300 Decont de taxa pe valoarea adaugata. Martie 2016ANAF mareste limita datoriilor care vor aparea pe lista rusiniiCe declaratii se depun la ANAF in decembrie 2016?ANAF: Principalele obligatii declarative si de plata cu termene in luna iunie 2016
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



