Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Analizam mai jos cazul unei societati care a iesit din sistemul de TVA la incasare la data de 01.07.2013. Societatea are clienti neincasati cu termen pana in 90 zile si furnizori neachitati la data de 01.07.2013, deci in balanta vor exista 4428.4427 si 4428.4426. Vom stabili cum se gestioneaza aceste conturi si daca raman in balanta pana la data incasarii, respectiv platii sau se trec pe TVA colectat, respectiv deductibil o data cu iesirea din sistem.
Solutia consultantului:
TVA-ul neexigibil (atat cel de natura 4427 cat si cel de natura 4426) ramas in sold la data depasirii plafonului pentru TVA la incasare va urma acelasi regim care la avut la momentul constituirii, respectiv urmeaza a se colecta pe masura incasarii clientilor /dupa cele 90 de zile de la data facturii, respectiv a se deduce la momentul platii furnizorilor.
Acest tratament este prevazut la art 134^2 alin 7 lit b, care prevede:
"(7) In cazul facturilor emise de persoanele impozabile inainte de intrarea sau iesirea in/din sistemul de TVA la incasare se aplica urmatoarele reguli:
b) in cazul facturilor pentru contravaloarea totala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii emise inainte de data iesirii din sistemul de TVA la incasare, indiferent daca acestea sunt ori nu incasate, pentru care faptul generator de taxa intervine dupa iesirea din sistemul TVA la incasare, se continua aplicarea sistemului, respectiv exigibilitatea taxei intervine conform alin. (3) si (5).
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Examen Consultant Fiscal 2026
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
In cazul facturilor pentru contravaloarea partiala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii emise inainte de data iesirii din sistemul de TVA la incasare, pentru care faptul generator de taxa intervine dupa data iesirii persoanei impozabile din sistemul TVA la incasare, se vor aplica prevederile alin. (3) si (5) numai pentru taxa aferenta contravalorii partiale a livrarilor/prestarilor facturate inainte de iesirea din sistem a persoanei impozabile."
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Inregistrare in scopuri de TVA. Activitati scutite fara drept de deducereSe schimba regulile privind codul de TVA. Noile reglementari pentru formularul 088Ajustare TVA stocuri. Ce impact are majorarea cotei TVA din august 2025Hotararea 695/2020 modifica normele de implementare a programului „Prima Casaâ€TVA la incasare: reguli de exigibilitate si deducere in livrarile dintre societati afiliate si neafiliateUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Cand intervine exigibilitatea TVA pentru achizitia intracomunitara de bunuri. Material ANAF actualizat in 2023Sistemul TVA la incasare, anularea dreptului de deducere TVAE-TVA. Cum sa corelezi exigibilitatea TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVARegimul deducerilor: Sfera de aplicare a dreptului de deducereData de la care se aplica exigibilitatea TVA la incasare. Pentru cine se aplica de la 1 februarie 2013?Ultimele articole
Faptul generator si exigibilitatea TVA. Cum se declara in D394Achizitie intracomunitara de bunuri. Cand intervine exigibilitatea TVA?Refacturare. EXIGIBILITATE TVAExigibilitatea TVA pentru facturi emise anterior prestarii serviciuluiEXIGIBILITATE TVA pentru operatiuni supuse masurilor de simplificare. Cum procedam?Articole similare
Colectare TVA in cazul vanzarii cu plata in rate. Corectia facturilorClient radiat. Scoatere din evidenta creantaCum se aplica SISTEMUL DE TVA LA INCASARE intre persoane afiliate?Completarea declaratiei 394 si taxare inversa. Cum se completeaza corect Declaratia 394?Plafon cifra de afaceri. Aplicare sistem TVA la incasareUltimele articole
Declaratia 300. Cum sa completati decontul daca TVA de 19% a devenit exigibilD394 in 2024. In formular se declara contractele de sponsorizare, asigurarea privata de sanatate si asigurarile RCA/Casco?Notificare de conformare e-TVA: De cand aveti obligatia de a raspunde la notificareCum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariD394 in 2024. Bonurile cu valoare mai mica de 100 euro se declara in D394?Articole similare
Clienti in insolventa si faliment. TVA. Monografie contabilaTrecerea in domeniul public a unor bunuri din patrimoniul persoanelor impozabile. Baza de impozitare a TVAAjustare TVA la clienti care au fost in falimentCheltuieli de protocol. Care este momentul colectarii TVA in cazul depasirii plafonului de 2 la suta in timpul anului?Raportarea fiscala a operatiunilor pentru care se aplica regimul specialUltimele articole
Jurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreAcciza intra in baza de calcul a TVA: de ce o eroare la accize inseamna, aproape mereu, si o eroare de TVAPrimesti factura pana pe 15 ale lunii urmatoare? Afla cand devine TVA exigibil si in ce luna inregistrezi venitul, ca sa nu platesti penalitatiSumele negative de TVA NU se prescriu.Ce schimba Decizia ICCJ 6/2026 pentru contribuabiliRetea de firme fictive depistata de ANAF, 18 milioane de lei luati ilegal de la stat si zeci de imobile sechestrate
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



