Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Conform art. din Codul Fiscal, referitor la plata TVA la buget, orice persoana trebuie sa achite taxa de plata organelor fiscale pana la data la care are obligatia depunerii unuia dintre deconturile sau declaratiile prevazute la art. 156^2 si 156^3.
Prin exceptie de la prevederile alin. (1), persoana impozabila inregistrata conform art. 153 va evidentia in decontul prevazut la art. 156^2, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, in limitele si in conditiile stabilite la art. 145 - 147^1, taxa aferenta achizitiilor intracomunitare, bunurilor si serviciilor achizitionate in beneficiul sau, pentru care respectiva persoana este obligata la plata taxei, in conditiile art. 150 alin. (2) - (6).Taxa pentru importuri de bunuri, cu exceptia importurilor scutite de taxa, se plateste la organul vamal in conformitate cu reglementarile in vigoare privind plata drepturilor de import. Importatorii care detin o autorizatie unica pentru proceduri vamale simplificate, eliberata de alt stat membru, sau care efectueaza importuri de bunuri in Romania din punct de vedere al TVA pentru care nu au obligatia de a depune declaratii vamale de import trebuie sa plateasca taxa pe valoarea adaugata la organul vamal pana la data la care au obligatia depunerii declaratiei de import pentru TVA si accize.
(4) Prin exceptare de la prevederile alin. (3), pana la data de 31 decembrie 2012 inclusiv, nu se face plata efectiva la organele vamale de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, care au obtinut certificat de amanare de la plata, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice. De la data de 1 ianuarie 2013, prin exceptare de la prevederile alin. (3), nu se face plata efectiva la organele vamale de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153.
(din 1 ianuarie 2013 se inlocuieste cu:
Prin exceptie de la prevederile alin. (3), pana la data de 31 decembrie 2016 inclusiv, nu se face plata efectiva la organele vamale de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, care au obtinut certificat de amanare de la plata, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice. De la data de 1 ianuarie 2017, prin exceptie de la prevederile alin. (3), nu se face plata efectiva la organele vamale de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153.
Persoanele impozabile prevazute la alin. (4) evidentiaza taxa aferenta bunurilor importate in decontul prevazut la art. 156^2, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, in limitele si in conditiile stabilite la art. 145 - art. 147^1.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Examen Consultant Fiscal 2026
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
In cazul in care persoana impozabila nu este stabilita in Romania si este scutita, in conditiile art. 154 alin. (3), de la inregistrare, conform art. 153, organele fiscale competente trebuie sa emita o decizie in care sa precizeze modalitatea de plata a taxei pentru livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii realizate ocazional, pentru care persoana impozabila este obligata la plata taxei.
Pentru importul de bunuri scutit de taxa in conditiile prevazute la art. 142 alin. (1) lit. l), organele vamale pot solicita constituirea de garantii privind taxa pe valoarea adaugata. Garantia privind taxa pe valoarea adaugata aferenta acestor importuri se constituie si se elibereaza in conformitate cu conditiile stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice.
Baza legala: ART. 157, C.F.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Ce cota se aplica revistelor in care ponderea veniturilor provine din publicitate?Baza legala aferenta contabilitatii de gestiuneCum facem inregistrarea in contabilitate a TVA de plata sau de recuperat stabilit de ANAF?Stock option plan. Ce tratament fiscal aplicam?Platitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Operatiune triunghiulara si achizitie produse energetice. Cum declaram tranzactia in D300?Inregistrarea unei societati comerciale in scopuri de TVA cu intarziere. Care sunt consecintele fiscale?Split TVA, ca urmare a neplatii TVA-ului la termen. Obligatii fiscaleStudiu de caz: Achizitie intracomunitara din Germania: active cu montaj efectuat de furnizorCe declaratii depunem obligatoriu in august 2013Ultimele articole
Amanare la PLATA TVA-ului in vama: Conditii si tratament fiscal- contabilAchizitie intracomunitara, cod special de TVA: platesti TVA in Romania, cu D301 si D390Achizitie mijloace fixe din UE. Cand platiti TVA si cand nu, in functie de plafonul de 10.000 euroPlafon TVA de 395.000 lei depasit in 2025. De cand devin PFA-urile platitoare de TVANeplatitor de TVA: Drepturi si obligatii dupa iesirea optionala de la PLATA TVA in 2026Articole similare
Nou: Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri 2015Impozitul pe constructii se declara pana la 25 mai 2016Ce taxa platim in 2012 pentru afisaj in scop de reclama si publicitateGuvernul a aprobat reintroducerea SOMAJULUI TEHNIC in 2022 pentru angajati si profesionistiReguli noi de impozitare a unor venituri din inchirieri, obtinute de persoanele fizice, introduse prin Legea 296/2020Ultimele articole
Taxa logistica 2026: ce este, cine o plateste si ce amenzi risti daca nu o declari corectImprumuturi intre asociati si firma: regulile s-au schimbat radical si amenzile sunt uriaseIncasari si plati in numerar 2026: reguli, plafoane si greseli frecvente pe care trebuie sa le evitiRetea de firme fictive depistata de ANAF, 18 milioane de lei luati ilegal de la stat si zeci de imobile sechestrateTVA-ul iti poate distruge afacerea. Iata cum te aperi legal de inspectorii fiscaliArticole similare
Codul fiscal 2008 - Capitolul XIII. Obligatii - art. 153-158^1Cat costa nedepunerea la termen a Declaratiei informative 394 privind achizitiile si livrarile pe teritoriul national?Facturarea cu TVA se aplica si serviciilor de publicitate?Situatiile in care ANAF poate refuza deducerea TVA. OUG 79/2017Luni, 22 mai 2023, se implineste termenul de depunere a declaratiilor fiscale pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareUltimele articole
Vinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?TVA deductibila. Unde apar cele mai multe probleme si cum le poti rezolva corectRegimul fiscal de TVA la inchirierea unui spatiu comercial catre un locatar (persoana juridica) din alt stat membruAcciza intra in baza de calcul a TVA: de ce o eroare la accize inseamna, aproape mereu, si o eroare de TVAArticole similare
Import cu certificat de amanare la plata a TVA in vama. Ce pasi trebuie urmati?Transport pentru import de bunuri. Cum stabilim corect valoarea in vama?IMPORT BUNURI in regim de consignatie. Regim TVARegim TVA import urmat de o livrare intracomunitaraAchizitii intracomunitare de bunuri. Factura din afara UEUltimele articole
Regim fiscal TVA pentru importul de bunuriIMPORT BUNURI prin curier. ONG neplatitor de TVA. Obligatii declarativeAchizitie intracomunitara a bunurilor din import. Regim fiscal TVAInregistrare in scopuri de TVA: Conditii pentru sucursale din Romania care fac import de bunuri din state non-UEImporturi de bunuri dintr-un stat non-UE. Tratament fiscal TVA
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



