Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Avem urmatoarea situatie: o tipografie produce etichete pentru a fi aplicate pe diverse produse. Pentru optimizarea costurilor de productie si tinand cont de ritmicitatea comenzilor de la clienti, firma produce pe stoc mai mult decat comanda clientul. Etichetele vechi (care nu mai pot fi vandute) pot fi clasificate ca si "bunuri de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate"?
Daca tinem cont de prevederile pct. 6 alin. (12) din Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii 5712003 privind Codul fiscal , in sensul art. 128 alin. (8) lit. b) din Codul fiscal, nu se considera livrare de bunuri cu plata bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, daca sunt indeplinite in mod cumulativ urmatoarele conditii:
a) bunurile nu sunt imputabile;
b) degradarea calitativa a bunurilor se datoreaza unor cauze obiective dovedite cu documente. Sunt incluse in aceasta categorie si produsele accizabile pentru care autoritatea competenta a emis decizie de aprobare a distrugerii in cadrul antrepozitului fiscal;
c) se face dovada ca bunurile au fost distruse
Raspuns:
Asa cum rezulta din textul citat, cele trei conditii cumulative se aplica stocurilor degradate calitativ care nu mai pot fi valorificate. Pentru a beneficia de acesta prevedere legislativa, de a nu colecta TVA, in primul rind trebuie sa faceti dovada ca etichetele respective, refuzate de client, nu mai pot fi vindute nici macar sub costul de productie, cauza fiind faptul ca acestea, personalizate cu datele (cerintele) clientului, nu mai pot fi utilizate de alti beneficiari. Dovada o poate constitui comanda initiala si comanda ulterioara de anulare a celei initiale, ambele emise de client catre dvs.
De asemenea, trebuie sa aveti in vedere faptul ca ar intra sub prevederile acestui articol numai cantitatea de etichete comandata si refuzata de client, nu si cea produsa de dvs peste aceasta comanda.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Dovada ca bunurile au fost distruse trebuie sa fie orice dovada din care sa reiasa faptul ca etichetele nu vor reintra in circuitul economic. Astfel de dovezi pot fi:
- distrugerea efectiva a acestora, pe baza unui proces-verbal intocmit de o comisie numita in acest scop;
- predarea lor catre o firma de colectare de astfel de produse (din hirtie, din carton, din plastic etc) pe baza unui Aviz de insotire a marfii (Cod 14-3-6A) intocmit de dvs pe care veti mentiona "Fara factura-bunuri predate pentru distrugere". Aceasta firma va elibera, la rindul ei, un document de primire a cantitatii respective si va emite factura de prestari servicii.
Mentionam ca inainte de distrugerea lor efectiva trebuie efectuata inventarierea etichetelor, in urma careia va rezulta cantitatea de etichete degradate. Comisia de inventariere, pe baza procesului Verbal de inventariere, va propune conducerii societatii modalitatea de scoatere din gestiune a acestora. Conducerea va aproba modalitatea si se va intocmi Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA).
Apoi se va proceda ori la distrugerea efectiva in cadrul firmei, ori la predarea catre o firma specializata.
Asadar, daca sint indeplinite cele trei conditii, puteti beneficia de prevederea din codul fiscal de a nu colecta tva.
Baza legala:
- OMFP 2861/2009 privind inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii
- OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Anulare cod TVA. Cand poate societatea sa emita facturi fara TVA?Cheltuieli petrecere Craciun. Ce tratament fiscal si contabil aplicam cheltuielilor?Emiterea facturii si deducere TVA. Care va fi monografia contabila?Cheltuieli pentru stimularea vanzarilor, regim fiscal TVA si impozit pe profitLichidare si dizolvare voluntara. Se face transferul de active cu TVA?Ultimele articole
Contribuabili care aplica regimuri speciale. Au fost aduse modificari asupra procedurilor de colectare a TVASe utilizeaza sistemul E-Factura in cazul comertului online?COLECTARE TVA in cazul despagubirilor incasateInregistrare in scopuri de TVA. Regularizare avansuri, monografie contabilaDeducerea si colectarea TVA-ul aferent costurilor refacturate de Asociatia de proprietariArticole similare
Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarRegimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazTratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Procedura casare mijloace fixeCulturi agricole distruse de calamitati. Regim TVAUltimele articole
Declasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Marfuri constatate in plus in gestiune. Cum se va proceda pentru emiterea corecta a facturilor?Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Furnizori neachitati de 5 ani. Ce consecinte apar?Studiu de caz: Minusuri si plusuri la inventar pentru o Intreprindere IndividualaArticole similare
Bon fiscal care contine CIF beneficiar. Cand se deduce cheltuiala?Stocuri lipsa in gestiune. Cum facem ajustarea TVA?Ce inregistrari contabile se fac pentru plata cu cardul personal, plata aferenta unei facturi de firma?Tratamentul fiscal al compensatiei datoriilor. Prestari servicii intre societatiAsociere in participatiune. Obligatii de plata si declarativeUltimele articole
Contabilitatea stocurilor si comert cu amanuntul. Ce inregistrari contabile facem?Ce regim contabil si fiscal se aplica pentru cheltuieli cu deplasari?Cheltuieli deplasare si ordin deplasare. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?Cum procedam pentru mijloacele fixe neamortizate scoase din functiune si casate?Ce documente au perioada de arhivare mai mare de 10 ani?Articole similare
ANAF a aprobat noua procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVATVA - Care este regimul fiscal al «contractelor la cheie »?Vanzare auto | Utilizam marja de profit?Deducerea TVA in 2013 urmeaza noi reguliDeclarare factura de protocol in D394. Cum facem monografia contabila si cum declaram facturile?Ultimele articole
Facturi emise de Bolt. Regimul TVA si obligatiile de declarareAchizitii si servicii din UE. Se mai depun D301 si D390 de firmele care NU platesc TVA?D700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVANeplatitor de TVA? Ghid pentru achizitii din UE, cu accent pe fiscalitatea TVA-uluiAchizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390Articole similare
Cheltuieli cu produse perisabile. Cum tratam costurile din punct de vedere fiscal?Scaderea corecta in gestiune a stocurilor degradateVanzare accelerata marfuri perisabile. Ce documente intocmim pentru a nu genera ajustare TVA la diferenta de pret?Scoatere din gestiune MARFA DEGRADATA. Cum procedam?Studiu de caz: Deducerea TVA in cazul marfurilor degradateUltimele articole
Marfa deteriorata si degradata. Cum procedam la scoaterea din gestiune?TVA marfuri expirate | Societate obligata la scaderea din gestiune
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"