Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Avem urmatoarea situatie: o tipografie produce etichete pentru a fi aplicate pe diverse produse. Pentru optimizarea costurilor de productie si tinand cont de ritmicitatea comenzilor de la clienti, firma produce pe stoc mai mult decat comanda clientul. Etichetele vechi (care nu mai pot fi vandute) pot fi clasificate ca si "bunuri de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate"?
Daca tinem cont de prevederile pct. 6 alin. (12) din Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii 5712003 privind Codul fiscal , in sensul art. 128 alin. (8) lit. b) din Codul fiscal, nu se considera livrare de bunuri cu plata bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, daca sunt indeplinite in mod cumulativ urmatoarele conditii:
a) bunurile nu sunt imputabile;
b) degradarea calitativa a bunurilor se datoreaza unor cauze obiective dovedite cu documente. Sunt incluse in aceasta categorie si produsele accizabile pentru care autoritatea competenta a emis decizie de aprobare a distrugerii in cadrul antrepozitului fiscal;
c) se face dovada ca bunurile au fost distruse
Raspuns:
Asa cum rezulta din textul citat, cele trei conditii cumulative se aplica stocurilor degradate calitativ care nu mai pot fi valorificate. Pentru a beneficia de acesta prevedere legislativa, de a nu colecta TVA, in primul rind trebuie sa faceti dovada ca etichetele respective, refuzate de client, nu mai pot fi vindute nici macar sub costul de productie, cauza fiind faptul ca acestea, personalizate cu datele (cerintele) clientului, nu mai pot fi utilizate de alti beneficiari. Dovada o poate constitui comanda initiala si comanda ulterioara de anulare a celei initiale, ambele emise de client catre dvs.
De asemenea, trebuie sa aveti in vedere faptul ca ar intra sub prevederile acestui articol numai cantitatea de etichete comandata si refuzata de client, nu si cea produsa de dvs peste aceasta comanda.

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Dovada ca bunurile au fost distruse trebuie sa fie orice dovada din care sa reiasa faptul ca etichetele nu vor reintra in circuitul economic. Astfel de dovezi pot fi:
- distrugerea efectiva a acestora, pe baza unui proces-verbal intocmit de o comisie numita in acest scop;
- predarea lor catre o firma de colectare de astfel de produse (din hirtie, din carton, din plastic etc) pe baza unui Aviz de insotire a marfii (Cod 14-3-6A) intocmit de dvs pe care veti mentiona "Fara factura-bunuri predate pentru distrugere". Aceasta firma va elibera, la rindul ei, un document de primire a cantitatii respective si va emite factura de prestari servicii.
Mentionam ca inainte de distrugerea lor efectiva trebuie efectuata inventarierea etichetelor, in urma careia va rezulta cantitatea de etichete degradate. Comisia de inventariere, pe baza procesului Verbal de inventariere, va propune conducerii societatii modalitatea de scoatere din gestiune a acestora. Conducerea va aproba modalitatea si se va intocmi Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA).
Apoi se va proceda ori la distrugerea efectiva in cadrul firmei, ori la predarea catre o firma specializata.
Asadar, daca sint indeplinite cele trei conditii, puteti beneficia de prevederea din codul fiscal de a nu colecta tva.
Baza legala:
- OMFP 2861/2009 privind inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii
- OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Inregistrare in scopuri de TVA. Regularizare avansuri, monografie contabilaIn ce mod inregistram un furt din productia neasigurata?TVA la incasare societati afiliate | Momentul colectarii TVACand colecteaza o societate TVA in cazul bunurilor degradate?COLECTARE TVA in cazul despagubirilor incasateUltimele articole
Contribuabili care aplica regimuri speciale. Au fost aduse modificari asupra procedurilor de colectare a TVASe utilizeaza sistemul E-Factura in cazul comertului online?Deducerea si colectarea TVA-ul aferent costurilor refacturate de Asociatia de proprietariOrganizare tombola. Baza impozabila aplicata premiilor acordateDistribuire bunuri la lichidarea voluntara. Regim fiscal TVAArticole similare
Culturi agricole distruse de calamitati. Regim TVAStudiu de caz: Minusuri si plusuri la inventar pentru o Intreprindere IndividualaMinusuri la inventar. Colectare TVA pentru bunurile lipsaScaderea corecta in gestiune a stocurilor degradateBunuri lipsa din gestiune, imputabile. Regim TVAUltimele articole
Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarRegimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazTratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Declasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Marfuri constatate in plus in gestiune. Cum se va proceda pentru emiterea corecta a facturilor?Articole similare
Premii acordate in vederea stimularii vanzarilor. TVA. Inregistrari contabileLipsuri in gestiune imputabile. Cum se poate recupera paguba de catre firma?Subventii ONG si redistribuire bunuri. Care e modalitatea corecta?Intocmire NIR si semnarea acestuia de catre administratorul unitatii. Cum facem inregistrarile in contabilitate?Ce documente au perioada de arhivare mai mare de 10 ani?Ultimele articole
Bon fiscal care contine CIF beneficiar. Cand se deduce cheltuiala?Contabilitatea stocurilor si comert cu amanuntul. Ce inregistrari contabile facem?Ce regim contabil si fiscal se aplica pentru cheltuieli cu deplasari?Cheltuieli deplasare si ordin deplasare. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?Cum procedam pentru mijloacele fixe neamortizate scoase din functiune si casate?Articole similare
Obligatii fiscale cu termenul de depunere 25 ianuarieVanzarea unui imobil. In ce conditii ajustam TVA?Firme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAStudiu de caz: Data de receptie si inregistrarea contabila a diferentei TVA - taxe vamaleCodul fiscal 2011 - Titlul VIIIUltimele articole
E-TVA si Notificarea de conformare. Se pot corecta diferentele dintre D300 si Decontul precompletat? Control antifrauda in 2025: TVA nedeductibil si obligatii suplimentare pentru firmeCadouri de Paste in 2025. Platiti CAS, CASS si impozit pe venit pentru aceste cheltuieli?E-TVA. Cum sa corelezi exigibilitatea TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVATVA imobiliare. Ce cota TVA trebuie aplicata la vanzarea imobilelor catre persoane fiziceArticole similare
Scaderea corecta in gestiune a stocurilor degradateVanzare accelerata marfuri perisabile. Ce documente intocmim pentru a nu genera ajustare TVA la diferenta de pret?Studiu de caz: Deducerea TVA in cazul marfurilor degradateScoatere din gestiune MARFA DEGRADATA. Cum procedam?Cheltuieli cu produse perisabile. Cum tratam costurile din punct de vedere fiscal?Ultimele articole
Marfa deteriorata si degradata. Cum procedam la scoaterea din gestiune?TVA marfuri expirate | Societate obligata la scaderea din gestiune
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"