Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Avem urmatoarea situatie: o tipografie produce etichete pentru a fi aplicate pe diverse produse. Pentru optimizarea costurilor de productie si tinand cont de ritmicitatea comenzilor de la clienti, firma produce pe stoc mai mult decat comanda clientul. Etichetele vechi (care nu mai pot fi vandute) pot fi clasificate ca si "bunuri de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate"?
Daca tinem cont de prevederile pct. 6 alin. (12) din Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii 5712003 privind Codul fiscal , in sensul art. 128 alin. (8) lit. b) din Codul fiscal, nu se considera livrare de bunuri cu plata bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, daca sunt indeplinite in mod cumulativ urmatoarele conditii:
a) bunurile nu sunt imputabile;
b) degradarea calitativa a bunurilor se datoreaza unor cauze obiective dovedite cu documente. Sunt incluse in aceasta categorie si produsele accizabile pentru care autoritatea competenta a emis decizie de aprobare a distrugerii in cadrul antrepozitului fiscal;
c) se face dovada ca bunurile au fost distruse
Raspuns:
Asa cum rezulta din textul citat, cele trei conditii cumulative se aplica stocurilor degradate calitativ care nu mai pot fi valorificate. Pentru a beneficia de acesta prevedere legislativa, de a nu colecta TVA, in primul rind trebuie sa faceti dovada ca etichetele respective, refuzate de client, nu mai pot fi vindute nici macar sub costul de productie, cauza fiind faptul ca acestea, personalizate cu datele (cerintele) clientului, nu mai pot fi utilizate de alti beneficiari. Dovada o poate constitui comanda initiala si comanda ulterioara de anulare a celei initiale, ambele emise de client catre dvs.
De asemenea, trebuie sa aveti in vedere faptul ca ar intra sub prevederile acestui articol numai cantitatea de etichete comandata si refuzata de client, nu si cea produsa de dvs peste aceasta comanda.

Manual de politici contabile - Stick USB

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Dovada ca bunurile au fost distruse trebuie sa fie orice dovada din care sa reiasa faptul ca etichetele nu vor reintra in circuitul economic. Astfel de dovezi pot fi:
- distrugerea efectiva a acestora, pe baza unui proces-verbal intocmit de o comisie numita in acest scop;
- predarea lor catre o firma de colectare de astfel de produse (din hirtie, din carton, din plastic etc) pe baza unui Aviz de insotire a marfii (Cod 14-3-6A) intocmit de dvs pe care veti mentiona "Fara factura-bunuri predate pentru distrugere". Aceasta firma va elibera, la rindul ei, un document de primire a cantitatii respective si va emite factura de prestari servicii.
Mentionam ca inainte de distrugerea lor efectiva trebuie efectuata inventarierea etichetelor, in urma careia va rezulta cantitatea de etichete degradate. Comisia de inventariere, pe baza procesului Verbal de inventariere, va propune conducerii societatii modalitatea de scoatere din gestiune a acestora. Conducerea va aproba modalitatea si se va intocmi Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA).
Apoi se va proceda ori la distrugerea efectiva in cadrul firmei, ori la predarea catre o firma specializata.
Asadar, daca sint indeplinite cele trei conditii, puteti beneficia de prevederea din codul fiscal de a nu colecta tva.
Baza legala:
- OMFP 2861/2009 privind inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii
- OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Se mai colecteaza TVA-ul la 90 de zile?COLECTARE TVA si cadouri din partea firmei. Cum procedam corect in ce priveste TVA-ul?Incasari si plati pe baza unui bilet la ordin. Cum deducem TVA-ul?Contribuabili care aplica regimuri speciale. Au fost aduse modificari asupra procedurilor de colectare a TVAAnulare cod TVA. Cand poate societatea sa emita facturi fara TVA?Ultimele articole
Se utilizeaza sistemul E-Factura in cazul comertului online?COLECTARE TVA in cazul despagubirilor incasateInregistrare in scopuri de TVA. Regularizare avansuri, monografie contabilaDeducerea si colectarea TVA-ul aferent costurilor refacturate de Asociatia de proprietariOrganizare tombola. Baza impozabila aplicata premiilor acordateArticole similare
Tratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Inchidere conturi. Regim TVA. Impozit pe profitDeclasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Scaderea corecta in gestiune a stocurilor degradateUltimele articole
Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarRegimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazCulturi agricole distruse de calamitati. Regim TVAMarfuri constatate in plus in gestiune. Cum se va proceda pentru emiterea corecta a facturilor?Furnizori neachitati de 5 ani. Ce consecinte apar?Articole similare
Contract prestari servicii: Tratamentul fiscal al compensatiei datoriilorContabilitatea stocurilor si comert cu amanuntul. Ce inregistrari contabile facem?Scaderea corecta in gestiune a stocurilor degradateCompletare formular 104. Ce inregistrari contabile se fac la asocierea in participatie cu o persoana fizica?Cum procedam pentru mijloacele fixe neamortizate scoase din functiune si casate?Ultimele articole
Bon fiscal care contine CIF beneficiar. Cand se deduce cheltuiala?Ce regim contabil si fiscal se aplica pentru cheltuieli cu deplasari?Cheltuieli deplasare si ordin deplasare. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?Ce inregistrari contabile se fac pentru plata cu cardul personal, plata aferenta unei facturi de firma?Ce documente au perioada de arhivare mai mare de 10 ani?Articole similare
Achizitie autoturism. Deductibilitate cheltuieli si TVACe declaratii fiscale depunem in perioada 7-15 iulie?Societatea cu cod de TVA anulat. Cum procedam privind deducerea TVA aferenta achizitiilor?ANAF a emis un comunicat privind veniturile din activitati independenteNoile modificari care privesc scutirea de TVAUltimele articole
Firme cu TVA intracomunitar. Cum sa procedati daca ati depasit plafonul de 10.000 euroControale ANAF la TVA in 2025. Firmele platesc diferente daca TVA redusa nu este aplicata corectDepasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVACodul TVA. Completare corecta D700 pentru reactivarea luiFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Articole similare
Scoatere din gestiune MARFA DEGRADATA. Cum procedam?TVA marfuri expirate | Societate obligata la scaderea din gestiuneStudiu de caz: Deducerea TVA in cazul marfurilor degradateScaderea corecta in gestiune a stocurilor degradateCheltuieli cu produse perisabile. Cum tratam costurile din punct de vedere fiscal?Ultimele articole
Marfa deteriorata si degradata. Cum procedam la scoaterea din gestiune?Vanzare accelerata marfuri perisabile. Ce documente intocmim pentru a nu genera ajustare TVA la diferenta de pret?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"