Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza de mai jos, avem ca subiect o societate care livreaza catre un client marfa. La receptia marfii, clientul sesizeaza ca are marfa in plus. In mod normal, clientul ar trebui sa primeasca o factura de diferenta, dar la furnizor se observa ca stocul de marfa este corect, acel plus pe care l-a livrat provine din alte livrari de la care nu a primit sesizari sau poate chiar cand a inregistrat marfa in stoc si nu a observat ca are plus de receptie.
Cum procedeaza in aceasta situatie furnizorul pentru marfa in plus si pentru a-i da clientului si factura?
In conformitate cu prevederile pct. 2 alin. (1) din Norma privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobata prin OMFP 2861/2009, in temeiul prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Valoarea la pret de inregistrare a marfurilor constatate plus la inventar se inregistreaza prin formula contabila:

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
371 = 607
"Marfuri" "Cheltuieli privind marfurile"
In situatia in care diferenta din gestiunea furnizorului este determinata de anumite erori constate acestea se vor corecta la data constatarii in conformitate cu prevederile reglementarilor contabile aplicabile si ale politicilor si procedurilor contabile proprii.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu, economist

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Achizitie de bunuri cu transport din tara UE, dar facturata de o tara non-UE. Declaratia 390Comunicat ANOFM: La data de 16 august 2023 erau disponibile 60.228 locuri de munca vacante in Romania si 139 in Spatiul Economic EuropeanPersoane afiliate. Aplicam sistemul TVA la incasareCum facem ajustarea TVA la casarea unor stocuri uzate moral?Achizitie intracomunitara de la furnizor din Afara UE. Tratament TVAUltimele articole
e-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulFacturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?Firme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAArticole similare
Codul fiscal 2011 - Titlul IXColectare deseuri. Inregistrari contabileCe obligatii de plata apar in cazul unui contract de lohn? Norme operatiune pluripartitaLipsa MARFA pe timpul transportului. Ce tratament fiscal se aplica?In ce mod calculam TVA aferent unei plati partiale?Ultimele articole
Stocuri si TVA majorat. Cum modifici gestiuneaTVA de recuperat prescris: scadere automata din fisa de rol si ajustare contabilaE-Transport vs E-TVA: Cum gestionam neconcordanteleNeplatitor de TVA? Ghid pentru achizitii din UE, cu accent pe fiscalitatea TVA-uluiTVA in Romania pentru livrari catre clienti din afara UE. Ce trebuie sa stiiArticole similare
Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru 25 mai 2018Pro-rata sau ajustarea sumei TVA deductibile, dedusa. Cum procedam?Cotizatie achitata unei asociatii profesionale. Ce tratament fiscal se aplica?Achizitii intracomunitare de bunuri. In ce conditii se limiteaza dreptul de deducere?Un nou proiect aduce scutiri in domeniul TVAUltimele articole
Achizitie intracomunitara. Tratament fiscal TVA pentru LIVRARIle care NU se fac la data din facturae-Factura in tranzactii cu reprezentant fiscal. Ai obligatia sa transmiti facturile in sistem?Achizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390Factura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + documente necesareTVA in Romania pentru LIVRARI catre clienti din afara UE. Ce trebuie sa stiiArticole similare
MONOGRAFIE contabila pentru abonamentele de sport platite angajatilorAnulare inregistrare in scopuri de TVA de catre organul fiscalCum sa rezolvati de 2 ori mai multe probleme de contabilitate intr-un timp de 2 ori mai scurtCesiunea de parti sociale. Creditare societate. Cum se evidentiaza schimbarea asociatilor si creditorilor?Refuz inregistrare in ROI. Cum facem monografia contabila si ce declaratii fiscale se depun?Ultimele articole
Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaArticole similare
Infiintarea controlului financiar potrivit HG nr. 101 publicata in Monitorul OficialStocuri degradate calitativ. Cum se face scoaterea din GESTIUNE?Studiu de caz: Amenajari efectuate de catre chiriasiVanzare produse expirate. Cheltuieli deductibileBaza legala aferenta contabilitatii de GESTIUNEUltimele articole
Majorare cota TVA: Cum afecteaza GESTIUNEa stocurilor majorarea din 1 august 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernStocuri si TVA majorat. Cum modifici GESTIUNEaNeplatitor de TVA? Ghid pentru achizitii din UE, cu accent pe fiscalitatea TVA-uluiScoatere din GESTIUNE stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieli
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"