Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Stabilim cum se contabilizeaza plusurile respectiv minusurile de inventar la o intreprindere individuala, care sunt documentele justificative si influenta asupra impozitului pe venit si asupra TVA-ului.
In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin.(1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009 , entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Astfel, pentru stabilirea plusurilor si minusurilor la inventar se prcedeaza la inventarierea patrimoniului si se intocmesc Procese verbale de inventariere.

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Astfel plusurile la inventar sunt impozabile si se inregistreaza in contabilitatea PFA la valoarea justa (valoarea de piata) iar minusurile la inventariere sunt nedeductibile la calculul impozitului pe venit conform art. 48 alin (7) lit j din Codul fiscal si din punct de vedere al TVA, se colecteaza TVA.
Practic in Procesul verbal privind rezultatele inventarierii se inscriu atat plusurile de inventar cat si minusurile la inventar din patrimoniul I.I, care se vor se inregistreaza in contabilitatea I.I.
Intreprinzatorul persoana fizica organizata sub forma intreprinderii individuale, organizate in temeiul OUG 44/2008 va avea obligatia conducerii contabilitati in partida simpla reglementata prin OMFP 1040/2004 si se vor supune regulilor generale de determinare a venitului net din activitati independente, de stabilire a platilor anticipate si a aimpozitului anual pe venit.
Venitul net din activitati independente se determina, potriit art. 48 alin. (1) din Codul fiscal, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Implicatiile fiscale ale constatarii plusului la inventar9 intrebari despre inventariere. Cunosti raspunsurile?Lista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). DocumentRegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaMINUSURI la inventar. Colectare TVA pentru bunurile lipsaUltimele articole
Bilantul contabil pentru folosirea inventarului intermitentRegimul accizelor in cazul plusurilor/MINUSURIlor la inventar de produse accizabileTop 16 intrebari-cheie referitoare la inventariereCare e regimul fiscal pentru MINUSURI in gestiune, neimputate?Contabilitatea Institutiilor Publice, conform modificarilor de la 1 iulie 2014Articole similare
Contabilitatea Institutiilor Publice, conform modificarilor de la 1 iulie 2014Amortizarea rezervelor din reevaluarea mijloacelor fixe – Cheltuieli deductibile si Venituri impozabile la calculul profitului impozabilInregistrare in scopuri de TVA prin optiune. Raportarea operatiunilor in decontul de TVAAnularea codului de inregistrare in scopuri de TVA la retragerea optionala. Efecte fiscaleStudii de caz: Ajustarea valorii materiei primeUltimele articole
Scoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Bilant interimar sem. III 2024. Se poate intocmi bilant interimar in luna decembrie?Articole similare
Studiu de caz: Achizitii de bunuri in scopul vanzarii cu amanuntulPasi necesari contractarii microgranturilor acordate din fonduri externe nerambursabile. Aplicatie electronicaIn atentia societatilor: Legislatia europeana privind asigurarile socialeAnaliza: Sotia/sotul PFA va putea beneficia de concedii si indemnizatii medicaleImpozit pe veniturile micro. Modificari aplicabile din 1 ianuarie 2024, introduse prin Legea 296/2023Ultimele articole
Firme neplatitoare de TVA cu activitate suspendata. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?MicroINTREPRINDERE. Situatii in care firmele NU mai pot opta pentru impozitul micro in 2025MicroINTREPRINDERE in 2025. La ce curs valutar se calculeaza plafonul pentru impozit 1% sau 3%SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulArticole similare
Inchidere conturi. Regim TVA. Impozit pe profitScaderea corecta in gestiune a stocurilor degradateColectam TVA pentru marfa degradata calitativ? Va oferim solutiaFurnizori neachitati de 5 ani. Ce consecinte apar?Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Ultimele articole
Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarRegimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazCulturi agricole distruse de calamitati. Regim TVATratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Declasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Articole similare
In toamna lui 2017, bate vantul schimbarii in fiscalitatea romaneascaANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala si noi modificariOperatiuni carora li se aplica TVAEste OFICIAL! A fost publicat bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2021 (Legea 16/2021)GHID PRACTIC: Proceduri si politici contabile pentru activitatea de comertUltimele articole
Scoatere din GESTIUNE stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?E-Transport, cod UIT. Cine are obligatia generarii codului UITE-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UIT
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"