Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Stabilim cum se contabilizeaza plusurile respectiv minusurile de inventar la o intreprindere individuala, care sunt documentele justificative si influenta asupra impozitului pe venit si asupra TVA-ului.
In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin.(1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009 , entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Astfel, pentru stabilirea plusurilor si minusurilor la inventar se prcedeaza la inventarierea patrimoniului si se intocmesc Procese verbale de inventariere.

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Astfel plusurile la inventar sunt impozabile si se inregistreaza in contabilitatea PFA la valoarea justa (valoarea de piata) iar minusurile la inventariere sunt nedeductibile la calculul impozitului pe venit conform art. 48 alin (7) lit j din Codul fiscal si din punct de vedere al TVA, se colecteaza TVA.
Practic in Procesul verbal privind rezultatele inventarierii se inscriu atat plusurile de inventar cat si minusurile la inventar din patrimoniul I.I, care se vor se inregistreaza in contabilitatea I.I.
Intreprinzatorul persoana fizica organizata sub forma intreprinderii individuale, organizate in temeiul OUG 44/2008 va avea obligatia conducerii contabilitati in partida simpla reglementata prin OMFP 1040/2004 si se vor supune regulilor generale de determinare a venitului net din activitati independente, de stabilire a platilor anticipate si a aimpozitului anual pe venit.
Venitul net din activitati independente se determina, potriit art. 48 alin. (1) din Codul fiscal, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Care e regimul fiscal pentru MINUSURI in gestiune, neimputate?Se observa diferente de cantitate la import. Ce tratament TVA se aplica?Contabilitate pentru PFA, de la A la Z!Regimul accizelor in cazul plusurilor/MINUSURIlor la inventar de produse accizabileTop 16 intrebari-cheie referitoare la inventariereUltimele articole
Registrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaBilantul contabil pentru folosirea inventarului intermitentLista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). Document9 intrebari despre inventariere. Cunosti raspunsurile?Contabilitatea Institutiilor Publice, conform modificarilor de la 1 iulie 2014Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 15-19 decembrie 2008 - Monitorul OficialTop 16 intrebari-cheie referitoare la INVENTAriereAnulare din oficiu inregistrare in scop de TVA - aspecte fiscale si contabileProcedura mai rar intalnita: Circulatia ambalajelor si modul de facturareAchizitionare anvelope. Cum se face inregistrarea in contabilitate?Ultimele articole
Majorare cota TVA: Cum afecteaza gestiunea stocurilor majorarea din 1 august 2025Scoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Articole similare
MicroINTREPRINDERE in lichidare voluntara. Termenul de la care devine platitoare de impozit pe profitCalcul impozit INTREPRINDERE individuala. Exemplu practicInregistrarea in scopuri de TVA si Declaratia 088. Ce monografii intocmim in diferite situatii privind D088 si trecerea la platitor de TVA?Inregistrarea in scopuri de TVA la depasirea plafonului de scutireCifra de afaceri pentru stabilire perioada fiscala. Depunere decont de TVAUltimele articole
Firme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateCodul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiActivitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielileFoaia de parcurs. Este obligatorie pentru deducerea TVA 100%?Distribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaArticole similare
Tratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Culturi agricole distruse de calamitati. Regim TVAAnulare din oficiu inregistrare in scop de TVA - aspecte fiscale si contabileInchidere conturi. Regim TVA. Impozit pe profitColectam TVA pentru marfa degradata calitativ? Va oferim solutiaUltimele articole
Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarRegimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazDeclasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Marfuri constatate in plus in gestiune. Cum se va proceda pentru emiterea corecta a facturilor?Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Articole similare
Vanzare marfa deteriorata. DeductibilitateVanzarea de bunuri second-hand si in regim de consignatie. Ce diferente exista?Finantele propun cresterea subventiei la acciza pentru combustibil de la 13 la 20 de baniLivrari intracomunitare de bunuri. Cum se obtine codul UIT pentru declarare in RO e-Transport?ANAF deschide luni primul magazin de marfuri confiscate din CapitalaUltimele articole
Majorare cota TVA: Cum afecteaza GESTIUNEa stocurilor majorarea din 1 august 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernStocuri si TVA majorat. Cum modifici GESTIUNEaNeplatitor de TVA? Ghid pentru achizitii din UE, cu accent pe fiscalitatea TVA-uluiScoatere din GESTIUNE stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieli
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"