Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Stabilim cum se contabilizeaza plusurile respectiv minusurile de inventar la o intreprindere individuala, care sunt documentele justificative si influenta asupra impozitului pe venit si asupra TVA-ului.
In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin.(1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009 , entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Astfel, pentru stabilirea plusurilor si minusurilor la inventar se prcedeaza la inventarierea patrimoniului si se intocmesc Procese verbale de inventariere.

Venituri impozabile si neimpozabile la calculul impozitului pe profit

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Astfel plusurile la inventar sunt impozabile si se inregistreaza in contabilitatea PFA la valoarea justa (valoarea de piata) iar minusurile la inventariere sunt nedeductibile la calculul impozitului pe venit conform art. 48 alin (7) lit j din Codul fiscal si din punct de vedere al TVA, se colecteaza TVA.
Practic in Procesul verbal privind rezultatele inventarierii se inscriu atat plusurile de inventar cat si minusurile la inventar din patrimoniul I.I, care se vor se inregistreaza in contabilitatea I.I.
Intreprinzatorul persoana fizica organizata sub forma intreprinderii individuale, organizate in temeiul OUG 44/2008 va avea obligatia conducerii contabilitati in partida simpla reglementata prin OMFP 1040/2004 si se vor supune regulilor generale de determinare a venitului net din activitati independente, de stabilire a platilor anticipate si a aimpozitului anual pe venit.
Venitul net din activitati independente se determina, potriit art. 48 alin. (1) din Codul fiscal, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noutati pentru firmele mici. De ce firmele mari nu mai deduc TVA inainte de plata107 monografii contabile, la dispozitia dvs!MINUSURI la inventar. Colectare TVA pentru bunurile lipsaScaderea corecta in gestiune a stocurilor degradateContabilitatea Institutiilor Publice, conform modificarilor de la 1 iulie 2014Ultimele articole
Registrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaBilantul contabil pentru folosirea inventarului intermitentLista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). DocumentRegimul accizelor in cazul plusurilor/MINUSURIlor la inventar de produse accizabileTop 16 intrebari-cheie referitoare la inventariereArticole similare
O noua abordare fiscala a taxarii serviciilor constand in lucrari si expertize asupra bunurilor mobile corporale!Achizitie echipamente IT cu fonduri nerambursabile. Cum tratam depasirea plafonului?Anulare cod de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale apar?Inregistrare in scopuri de TVA. Cum se face ajustarea taxei deductibile?Intocmire bilant de lichidareUltimele articole
Scoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Bilant interimar sem. III 2024. Se poate intocmi bilant interimar in luna decembrie?Articole similare
SPONSORIZARI efectuate de microintreprinderi in 2019. Formularul 107 (informare ANAF)Conditii de incadrare in regimul micro conform noilor modificari aduse de OUG 31/2024Comunicat Finante: Reamintirea unor aspecte legate de aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor/profitNoile formulare de rezidenta fiscalaImpozit pe venit microINTREPRINDERE. In ce conditii se poate opta pentru impozitul de 3 la suta?Ultimele articole
MicroINTREPRINDERE. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Impozit MicroINTREPRINDERE 2025: Conditii, Cote si DeclaratiiFirme neplatitoare de TVA cu activitate suspendata. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?MicroINTREPRINDERE. Situatii in care firmele NU mai pot opta pentru impozitul micro in 2025MicroINTREPRINDERE in 2025. La ce curs valutar se calculeaza plafonul pentru impozit 1% sau 3%Articole similare
Culturi agricole distruse de calamitati. Regim TVAFurnizori neachitati de 5 ani. Ce consecinte apar?Lipsuri in gestiune imputabile. Cum se poate recupera paguba de catre firma?Bunuri lipsa din gestiune, imputabile. Regim TVACare e procedura pentru constituirea garantiilor ca si venituri?Ultimele articole
Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarRegimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazTratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Declasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Marfuri constatate in plus in gestiune. Cum se va proceda pentru emiterea corecta a facturilor?Articole similare
Domeniile in care contabilitatea de GESTIUNE este obligatorieMonografie contabila productie/prestari serviciiDreptul de deducere a TVA pentru facturi de corectie emise in urma inspectiilor conform Noului Cod fiscalDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Zoom fiscal: Noi reguli la determinarea venitului din activitati independente in 2016Ultimele articole
Neplatitor de TVA? Ghid pentru achizitii din UE, cu accent pe fiscalitatea TVA-uluiScoatere din GESTIUNE stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleE-Transport, cod UIT. Cine are obligatia generarii codului UITE-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UIT
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"