Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Stabilim cum se contabilizeaza plusurile respectiv minusurile de inventar la o intreprindere individuala, care sunt documentele justificative si influenta asupra impozitului pe venit si asupra TVA-ului.
In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin.(1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009 , entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Astfel, pentru stabilirea plusurilor si minusurilor la inventar se prcedeaza la inventarierea patrimoniului si se intocmesc Procese verbale de inventariere.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Astfel plusurile la inventar sunt impozabile si se inregistreaza in contabilitatea PFA la valoarea justa (valoarea de piata) iar minusurile la inventariere sunt nedeductibile la calculul impozitului pe venit conform art. 48 alin (7) lit j din Codul fiscal si din punct de vedere al TVA, se colecteaza TVA.
Practic in Procesul verbal privind rezultatele inventarierii se inscriu atat plusurile de inventar cat si minusurile la inventar din patrimoniul I.I, care se vor se inregistreaza in contabilitatea I.I.
Intreprinzatorul persoana fizica organizata sub forma intreprinderii individuale, organizate in temeiul OUG 44/2008 va avea obligatia conducerii contabilitati in partida simpla reglementata prin OMFP 1040/2004 si se vor supune regulilor generale de determinare a venitului net din activitati independente, de stabilire a platilor anticipate si a aimpozitului anual pe venit.
Venitul net din activitati independente se determina, potriit art. 48 alin. (1) din Codul fiscal, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Bunuri constatate lipsa din gestiune. TVA. Formularul 300Scaderea corecta in gestiune a stocurilor degradateTVA la incasare: Precizari MFPLista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). DocumentNoutati pentru firmele mici. De ce firmele mari nu mai deduc TVA inainte de plataUltimele articole
Registrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaBilantul contabil pentru folosirea inventarului intermitentRegimul accizelor in cazul plusurilor/MINUSURIlor la inventar de produse accizabileTop 16 intrebari-cheie referitoare la inventariereCare e regimul fiscal pentru MINUSURI in gestiune, neimputate?Articole similare
Consecinte neinregistrare provizioane | Obligatia societatiiIntocmire bilant de lichidareOrganizare contabilitate pentru o intreprindere individuala. Cum procedam si cum putem opta pentru contabilitate in partida dubla?Cazuri de deductibilitate a TVA. Cum tratam fiecare caz?Impozitul pe profit: Ce obligatii declarative si de plata apar la fuziunea prin absorbtie?Ultimele articole
Microintreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVALeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVATaxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiObligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?Articole similare
Firme incadrate la impozit pe profit cu activitate suspendata. Mai pot trece la impozit micro in 2024?SRL-D. Termen de depunere a formularului D112. Cand se trece la perioada fiscala lunara?Doi pasi simpli pentru a lichida PFA/II/IFInregistrarea in scopuri de TVA la depasirea plafonului de scutire - documentar fiscalImpozit pe veniturile microintreprinderilor in anul 2018Ultimele articole
MicroINTREPRINDERE in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAMicroINTREPRINDERE 2024. Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala intra in plafonul de 500.000 euro?Pragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Operatiuni taxabile din Romania. Cine are obligatia de a plati taxa si care sunt exceptiileFirme care NU mai sunt microintreprinderi in 2024. Cand pot reveni la acest regim fiscal?Articole similare
Studiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobareStocuri lipsa in gestiune. Cum facem ajustarea TVA?Procedura casare mijloace fixeColectam TVA pentru marfa degradata calitativ? Va oferim solutiaProcedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarUltimele articole
Regimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazCulturi agricole distruse de calamitati. Regim TVATratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Declasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Marfuri constatate in plus in gestiune. Cum se va proceda pentru emiterea corecta a facturilor?Articole similare
Aviz de insotire a marfii: cand se foloseste, ce informatii contine si cat timp se pastreazaDegradare stocuri. Implicatii fiscaleRegimul fiscal al TVA aplicabil pentru autoturismeProiect cu fonduri europene nefinalizat. Impozit pe profit si TVAGhidul fiscal al Asociatiilor de proprietariUltimele articole
E-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UITE-Factura in 2024. Este obligatorie atasarea PDF-ului facturii dupa transmiterea acesteia in sistem?RO e-Transport: Amenzile pentru neactualizarea codului UIT se dau firmei sau soferului?Amenzi RO e-Transport. Exemplu util de monografie contabilaE-Transport. Se declara transporturile si pentru clientii persoane fizice din strainatate?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"