Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Stabilim cum se contabilizeaza plusurile respectiv minusurile de inventar la o intreprindere individuala, care sunt documentele justificative si influenta asupra impozitului pe venit si asupra TVA-ului.
In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin.(1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009 , entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Astfel, pentru stabilirea plusurilor si minusurilor la inventar se prcedeaza la inventarierea patrimoniului si se intocmesc Procese verbale de inventariere.

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Astfel plusurile la inventar sunt impozabile si se inregistreaza in contabilitatea PFA la valoarea justa (valoarea de piata) iar minusurile la inventariere sunt nedeductibile la calculul impozitului pe venit conform art. 48 alin (7) lit j din Codul fiscal si din punct de vedere al TVA, se colecteaza TVA.
Practic in Procesul verbal privind rezultatele inventarierii se inscriu atat plusurile de inventar cat si minusurile la inventar din patrimoniul I.I, care se vor se inregistreaza in contabilitatea I.I.
Intreprinzatorul persoana fizica organizata sub forma intreprinderii individuale, organizate in temeiul OUG 44/2008 va avea obligatia conducerii contabilitati in partida simpla reglementata prin OMFP 1040/2004 si se vor supune regulilor generale de determinare a venitului net din activitati independente, de stabilire a platilor anticipate si a aimpozitului anual pe venit.
Venitul net din activitati independente se determina, potriit art. 48 alin. (1) din Codul fiscal, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Contabilitate pentru PFA, de la A la Z!Se observa diferente de cantitate la import. Ce tratament TVA se aplica?Registrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaLista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). DocumentNoutati pentru firmele mici. De ce firmele mari nu mai deduc TVA inainte de plataUltimele articole
Bilantul contabil pentru folosirea inventarului intermitentRegimul accizelor in cazul plusurilor/MINUSURIlor la inventar de produse accizabileTop 16 intrebari-cheie referitoare la inventariereCare e regimul fiscal pentru MINUSURI in gestiune, neimputate?9 intrebari despre inventariere. Cunosti raspunsurile?Articole similare
Exercitarea dreptului de deducere dupa inregistrarea in scopuri de TVA. Care e tratamentul fiscal?Cum se introduc in declaratia VIES factura de depozit si marfa primita cu aviz?PNL si PSD vor vota impotriva OUG privind majorarea TVA si finantele localeContabilitatea stocurilor si comert cu amanuntul. Ce inregistrari contabile facem?Alerta fiscalitate 12 - 16 mai 2008Ultimele articole
Scoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Bilant interimar sem. III 2024. Se poate intocmi bilant interimar in luna decembrie?Articole similare
Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, modificata! (proiect de Ordonanta)Stabilirea plafonului de 1.000.000 euro. Contul 609 se adauga la veniturile realizate?Ministerul Economiei modifica OUG 224/2020 -sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul HoReCaAchizitii intracomunitare de autoturisme din UE de la furnizor neinregistrat in scop de TVA. Tratament fiscalIntreprinderile din domeniul turismului afectate de pandemia Covid-19 vor beneficia de inca 500 de milioane de euroUltimele articole
Distribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaMicroINTREPRINDERE. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Impozit MicroINTREPRINDERE 2025: Conditii, Cote si DeclaratiiFirme neplatitoare de TVA cu activitate suspendata. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?MicroINTREPRINDERE. Situatii in care firmele NU mai pot opta pentru impozitul micro in 2025Articole similare
Studiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobareMarfuri constatate in plus in gestiune. Cum se va proceda pentru emiterea corecta a facturilor?Culturi agricole distruse de calamitati. Regim TVAAnulare din oficiu inregistrare in scop de TVA - aspecte fiscale si contabileTratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Ultimele articole
Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarRegimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazDeclasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Furnizori neachitati de 5 ani. Ce consecinte apar?Articole similare
Procedura de insolventa. Ce implicatii fiscale apar?Inregistrarea marfurilor primite in baza avizului de insotireProfit reinvestit la SRL-D. Care sunt inregistrarile contabile?Examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in anul 2015Inregistrare credit note. Marfa import cu defecte. Care e regimul fiscal care se aplica?Ultimele articole
Stocuri si TVA majorat. Cum modifici GESTIUNEaNeplatitor de TVA? Ghid pentru achizitii din UE, cu accent pe fiscalitatea TVA-uluiScoatere din GESTIUNE stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"