Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Stabilim cum se contabilizeaza plusurile respectiv minusurile de inventar la o intreprindere individuala, care sunt documentele justificative si influenta asupra impozitului pe venit si asupra TVA-ului.
In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin.(1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009 , entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Astfel, pentru stabilirea plusurilor si minusurilor la inventar se prcedeaza la inventarierea patrimoniului si se intocmesc Procese verbale de inventariere.

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Astfel plusurile la inventar sunt impozabile si se inregistreaza in contabilitatea PFA la valoarea justa (valoarea de piata) iar minusurile la inventariere sunt nedeductibile la calculul impozitului pe venit conform art. 48 alin (7) lit j din Codul fiscal si din punct de vedere al TVA, se colecteaza TVA.
Practic in Procesul verbal privind rezultatele inventarierii se inscriu atat plusurile de inventar cat si minusurile la inventar din patrimoniul I.I, care se vor se inregistreaza in contabilitatea I.I.
Intreprinzatorul persoana fizica organizata sub forma intreprinderii individuale, organizate in temeiul OUG 44/2008 va avea obligatia conducerii contabilitati in partida simpla reglementata prin OMFP 1040/2004 si se vor supune regulilor generale de determinare a venitului net din activitati independente, de stabilire a platilor anticipate si a aimpozitului anual pe venit.
Venitul net din activitati independente se determina, potriit art. 48 alin. (1) din Codul fiscal, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Lista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). DocumentBanca Mondiala propune reorganizarea ANAF. Fiscul se executaContabilitatea Institutiilor Publice, conform modificarilor de la 1 iulie 2014107 monografii contabile, la dispozitia dvs!Care e regimul fiscal pentru MINUSURI in gestiune, neimputate?Ultimele articole
Registrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaBilantul contabil pentru folosirea inventarului intermitentRegimul accizelor in cazul plusurilor/MINUSURIlor la inventar de produse accizabileTop 16 intrebari-cheie referitoare la inventariere9 intrebari despre inventariere. Cunosti raspunsurile?Articole similare
Cele mai dificile intrebari pentru o PFA in 2016 si raspunsurile date de expertiTotul despre cheltuielile DEDUCTIBILE si nedeductibile ale afacerii dvs.A fost publicata schema de ajutor de stat din cadrul Programului RURAL INVEST107 monografii contabile, la dispozitia dvs!Registrul Jurnal si Registrul INVENTAr. Este obligatorie completarea formularelor tipizate?Ultimele articole
Majorare cota TVA: Cum afecteaza gestiunea stocurilor majorarea din 1 august 2025Scoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Articole similare
Societatile de tip SRL-D pot ramane la plata impozitului micro din 2023 daca nu au angajati?Aveti un magazin online? Iata ce trebuie sa stiti despre achizitiile de servicii electronice de la GoogleVenituri din dividende. Impozit. DeclaratiiComercializarea autoturismelor second-hand. Regimul special TVAImpunerea veniturilor din apicultura pe baza normelor de venitUltimele articole
Firme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateCodul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiActivitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielileFoaia de parcurs. Este obligatorie pentru deducerea TVA 100%?Distribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaArticole similare
Studiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobareFurnizori neachitati de 5 ani. Ce consecinte apar?Lipsuri in gestiune imputabile. Cum se poate recupera paguba de catre firma?Deductibilitate cheltuieli provizioane inregistrate pentru creante asigurateCasare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Ultimele articole
Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarRegimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazCulturi agricole distruse de calamitati. Regim TVATratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Declasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Articole similare
Ce trebuie sa stim despre intocmirea si utilizarea borderoului de achizitieScutiri de TVA in cazul navelor destinate navigatiei maritimeTratament fiscal pentru cadourile primite de la parteneri si produsele oferite gratuitDeterminarea indicatorilor Total sume si Rulaje. Clarificari!Intocmire NIR si semnarea acestuia de catre administratorul unitatii. Cum facem inregistrarile in contabilitate?Ultimele articole
Majorare cota TVA: Cum afecteaza GESTIUNEa stocurilor majorarea din 1 august 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernStocuri si TVA majorat. Cum modifici GESTIUNEaNeplatitor de TVA? Ghid pentru achizitii din UE, cu accent pe fiscalitatea TVA-uluiScoatere din GESTIUNE stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieli
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"