Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Stabilim cum se contabilizeaza plusurile respectiv minusurile de inventar la o intreprindere individuala, care sunt documentele justificative si influenta asupra impozitului pe venit si asupra TVA-ului.
In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin.(1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009 , entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Astfel, pentru stabilirea plusurilor si minusurilor la inventar se prcedeaza la inventarierea patrimoniului si se intocmesc Procese verbale de inventariere.

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Cartea Verde a Contabilitatii

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Astfel plusurile la inventar sunt impozabile si se inregistreaza in contabilitatea PFA la valoarea justa (valoarea de piata) iar minusurile la inventariere sunt nedeductibile la calculul impozitului pe venit conform art. 48 alin (7) lit j din Codul fiscal si din punct de vedere al TVA, se colecteaza TVA.
Practic in Procesul verbal privind rezultatele inventarierii se inscriu atat plusurile de inventar cat si minusurile la inventar din patrimoniul I.I, care se vor se inregistreaza in contabilitatea I.I.
Intreprinzatorul persoana fizica organizata sub forma intreprinderii individuale, organizate in temeiul OUG 44/2008 va avea obligatia conducerii contabilitati in partida simpla reglementata prin OMFP 1040/2004 si se vor supune regulilor generale de determinare a venitului net din activitati independente, de stabilire a platilor anticipate si a aimpozitului anual pe venit.
Venitul net din activitati independente se determina, potriit art. 48 alin. (1) din Codul fiscal, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
9 intrebari despre inventariere. Cunosti raspunsurile?Contabilitatea Institutiilor Publice, conform modificarilor de la 1 iulie 2014Contabilitatea Institutiilor Publice in 2014Banca Mondiala propune reorganizarea ANAF. Fiscul se executaLista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). DocumentUltimele articole
Registrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaBilantul contabil pentru folosirea inventarului intermitentRegimul accizelor in cazul plusurilor/MINUSURIlor la inventar de produse accizabileTop 16 intrebari-cheie referitoare la inventariereCare e regimul fiscal pentru MINUSURI in gestiune, neimputate?Articole similare
Black Friday pentru Contabili. Reduceri fara precedent!Procedura de implementare a schemei de ajutor pentru HoReCa. Masura se deruleaza pana la 31 decembrie 2021Documentar fiscal: Ghid ANAF privind impozitul pe veniturile din profesii libereDocumentar fiscal: Ajustarea TVA pentru achizitiile de bunuri/servicii efectuate in perioada in care codul de TVA a fost anulatCodul fiscal 2011 - Titlul IXUltimele articole
Scoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Bilant interimar sem. III 2024. Se poate intocmi bilant interimar in luna decembrie?Articole similare
Faptul generator in materia TVAFirma fara salariati la 31 decembrie 2023. Daca angajeaza in 30 de zile, isi poate pastra statutul de microINTREPRINDERE?Necesita facturare dobanda penalizatoare prevazuta de Legea 72/2013? Raspuns ANAFSesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independenteFinantele modifica mecanismul de transfer al sumelor aferente granturilor din cadrul Programului IMM InvestUltimele articole
Distribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaMicroINTREPRINDERE. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Impozit MicroINTREPRINDERE 2025: Conditii, Cote si DeclaratiiFirme neplatitoare de TVA cu activitate suspendata. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?MicroINTREPRINDERE. Situatii in care firmele NU mai pot opta pentru impozitul micro in 2025Articole similare
Deductibilitate cheltuieli provizioane inregistrate pentru creante asigurateRegimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazCasare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Bunuri lipsa din gestiune, imputabile. Regim TVAFurnizori neachitati de 5 ani. Ce consecinte apar?Ultimele articole
Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarCulturi agricole distruse de calamitati. Regim TVATratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Declasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Marfuri constatate in plus in gestiune. Cum se va proceda pentru emiterea corecta a facturilor?Articole similare
Regimul special de TVA pentru bunurile second handMarfa primita pe baza de aviz. Factura primita la finalul lunii cu discount si NIR. Cum procedam?Ministrul Finantelor spune ca nu ia in considerare sfatul FMI: Programul "Prima casa" va continua in noua sa formaCreanta neincasata. Regim fiscal scoatere din evidentaReglementari privind facturile electroniceUltimele articole
Stocuri si TVA majorat. Cum modifici GESTIUNEaNeplatitor de TVA? Ghid pentru achizitii din UE, cu accent pe fiscalitatea TVA-uluiScoatere din GESTIUNE stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"