Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Stabilim cum se contabilizeaza plusurile respectiv minusurile de inventar la o intreprindere individuala, care sunt documentele justificative si influenta asupra impozitului pe venit si asupra TVA-ului.
In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin.(1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009 , entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Astfel, pentru stabilirea plusurilor si minusurilor la inventar se prcedeaza la inventarierea patrimoniului si se intocmesc Procese verbale de inventariere.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Astfel plusurile la inventar sunt impozabile si se inregistreaza in contabilitatea PFA la valoarea justa (valoarea de piata) iar minusurile la inventariere sunt nedeductibile la calculul impozitului pe venit conform art. 48 alin (7) lit j din Codul fiscal si din punct de vedere al TVA, se colecteaza TVA.
Practic in Procesul verbal privind rezultatele inventarierii se inscriu atat plusurile de inventar cat si minusurile la inventar din patrimoniul I.I, care se vor se inregistreaza in contabilitatea I.I.
Intreprinzatorul persoana fizica organizata sub forma intreprinderii individuale, organizate in temeiul OUG 44/2008 va avea obligatia conducerii contabilitati in partida simpla reglementata prin OMFP 1040/2004 si se vor supune regulilor generale de determinare a venitului net din activitati independente, de stabilire a platilor anticipate si a aimpozitului anual pe venit.
Venitul net din activitati independente se determina, potriit art. 48 alin. (1) din Codul fiscal, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi
Articole similare
9 intrebari despre inventariere. Cunosti raspunsurile?Studiu de caz: Compensarea la inventarierea stocurilor si baza de impozitare TVASe observa diferente de cantitate la import. Ce tratament TVA se aplica?Contabilitate pentru PFA, de la A la Z!Noutati pentru firmele mici. De ce firmele mari nu mai deduc TVA inainte de plataUltimele articole
Registrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaBilantul contabil pentru folosirea inventarului intermitentLista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). DocumentRegimul accizelor in cazul plusurilor/MINUSURIlor la inventar de produse accizabileTop 16 intrebari-cheie referitoare la inventariereArticole similare
Microintreprindere in lichidare voluntara. Termenul de la care devine platitoare de impozit pe profitAtentie la descarcarea de gestiune: metode, documente si tipuri de gestiuneTVA exigibil si neexigibil. 3 studii de caz importanteOUG 130/2020: Microgranturi de pana la 2.000 euro din fonduri externe nerambursabile pentru IMM-uri. Cum pot utiliza beneficiarii sumeleAjustarea sumei TVA deduseUltimele articole
Neconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiObligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?Registrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaCum se scoate din evidenta TVA-ul de rambursatFirme cu profit, in dizolvare. Se mai intocmeste bilant interimar in acest caz?Articole similare
Impozit micro vs. impozit pe profit. Ce este mai bine sa alegeti din 2023 pentru firme?Transferul dreptului de proprietate asupra terenurilor si imobilelor. Taxe si procedura in 2016Schema programului IMM Invest a fost prelungita pana la 30 IUNIE 2021, iar bugetul aferent a fost majoratCum se face trecerea de la impozitul pe profit la impozitul pe veniturile microintreprinderilorRevenire la impozit pe profit prin optiune si prevederi OUG 84/2016. Ce solutii are firma?Ultimele articole
Cum se face trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in cazul asocierii in participatiuneBilantul primei sesiuni de inscriere a proiectelor de investitii cu impact major in economieSchema speciala de TVA pentru firmele mici, anuntata de ANAF. Conditii de eligibilitateMare atentie! Firmele care au trecut la impozit pe profit NU pot redeveni microintreprinderiCe se intampla daca este depasit plafonul TVA de 300.000 lei o singura dataArticole similare
Minusuri la inventar. Colectare TVA pentru bunurile lipsaCare e procedura pentru constituirea garantiilor ca si venituri?Deductibilitate cheltuieli provizioane inregistrate pentru creante asigurateStudiu de caz: Deducerea TVA in cazul marfurilor degradatePartener in faliment. Cum procedam in ce priveste creantele?Ultimele articole
Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarRegimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazCulturi agricole distruse de calamitati. Regim TVATratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Declasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Articole similare
Calculul rezultatului fiscal in Legea 227/2015Tratament TVA. Cum gestionam vanzarea de lichidare?Decizia Comisiei fiscal centrale cu privire la contributiile de asigurari sociale de sanatate pentru persoanele care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilorMinusuri la inventar. Colectare TVA pentru bunurile lipsaSituatii de emitere obligatorie a autofacturiiUltimele articole
Aviz de insotire a marfii: cand se foloseste, ce informatii contine si cat timp se pastreazaE-Transport. Se declara transporturile si pentru clientii persoane fizice din strainatate?Este OBLIGATORIU ca veniturile din meditatii sa fie declarate in D212Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?Finantele propun cresterea subventiei la acciza pentru combustibil de la 13 la 20 de baniAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"