Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Stabilim cum se contabilizeaza plusurile respectiv minusurile de inventar la o intreprindere individuala, care sunt documentele justificative si influenta asupra impozitului pe venit si asupra TVA-ului.
In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin.(1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009 , entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Astfel, pentru stabilirea plusurilor si minusurilor la inventar se prcedeaza la inventarierea patrimoniului si se intocmesc Procese verbale de inventariere.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Astfel plusurile la inventar sunt impozabile si se inregistreaza in contabilitatea PFA la valoarea justa (valoarea de piata) iar minusurile la inventariere sunt nedeductibile la calculul impozitului pe venit conform art. 48 alin (7) lit j din Codul fiscal si din punct de vedere al TVA, se colecteaza TVA.
Practic in Procesul verbal privind rezultatele inventarierii se inscriu atat plusurile de inventar cat si minusurile la inventar din patrimoniul I.I, care se vor se inregistreaza in contabilitatea I.I.
Intreprinzatorul persoana fizica organizata sub forma intreprinderii individuale, organizate in temeiul OUG 44/2008 va avea obligatia conducerii contabilitati in partida simpla reglementata prin OMFP 1040/2004 si se vor supune regulilor generale de determinare a venitului net din activitati independente, de stabilire a platilor anticipate si a aimpozitului anual pe venit.
Venitul net din activitati independente se determina, potriit art. 48 alin. (1) din Codul fiscal, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Registrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaSe observa diferente de cantitate la import. Ce tratament TVA se aplica?Top 16 intrebari-cheie referitoare la inventariereImplicatiile fiscale ale constatarii plusului la inventarRegimul accizelor in cazul plusurilor/MINUSURIlor la inventar de produse accizabileUltimele articole
Bilantul contabil pentru folosirea inventarului intermitentLista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). DocumentCare e regimul fiscal pentru MINUSURI in gestiune, neimputate?9 intrebari despre inventariere. Cunosti raspunsurile?Contabilitatea Institutiilor Publice, conform modificarilor de la 1 iulie 2014Articole similare
Gestiune monetar. Cum gestionam corect INVENTArul banilor folosind aparatul de marcat electronic fiscal?Anularea inregistrarii TVA, obligatia ajustarii sumei de TVA si reinregistrarea. Cum vom proceda?Detaliere bunuri pe factura. Deducere TVA. Inregistrari contabileTratament TVA. Cum gestionam vanzarea de lichidare?Creante fiscale. Cum se recupereaza sumele de la clienti care nu mai pot fi gasiti?Ultimele articole
Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Bilant interimar sem. III 2024. Se poate intocmi bilant interimar in luna decembrie?Microintreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVALeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVATaxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaArticole similare
Care e evidenta contabila la o INTREPRINDERE individuala cu activitate de comertFirma platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii: Achizitie autoturisme. TVA deductibila si amortizare fiscalaTooling-ul si sediul permanentNecesita facturare dobanda penalizatoare prevazuta de Legea 72/2013? Raspuns ANAFInregistrarea in scopuri de TVA la depasirea plafonului de scutire - documentar fiscalUltimele articole
Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?MicroINTREPRINDERE in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Situatii financiare nedepuse la timp. De cand trece microINTREPRINDEREa la impozit pe profitMicroINTREPRINDERE in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAMicroINTREPRINDERE 2024. Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala intra in plafonul de 500.000 euro?Articole similare
Stocuri lipsa in gestiune. Cum facem ajustarea TVA?Marfuri constatate in plus in gestiune. Cum se va proceda pentru emiterea corecta a facturilor?Bunuri lipsa din gestiune, imputabile. Regim TVAScaderea corecta in gestiune a stocurilor degradateColectam TVA pentru marfa degradata calitativ? Va oferim solutiaUltimele articole
Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarRegimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazCulturi agricole distruse de calamitati. Regim TVATratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Declasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Articole similare
Impunerea veniturilor din arendarea bunurilor agricoleGHID: Comisia ajuta statele membre cu dificultati in achizitii publiceInregistrari contabile si obligatii declarative in cazul contractelor de superficieDocumentar fiscal: Retinerea la sursa a impozitului pe venitInregistrari contabile credit note si casare produseUltimele articole
Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?E-Transport, cod UIT. Cine are obligatia generarii codului UITE-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UITE-Factura in 2024. Este obligatorie atasarea PDF-ului facturii dupa transmiterea acesteia in sistem?RO e-Transport: Amenzile pentru neactualizarea codului UIT se dau firmei sau soferului?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"