Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Stabilim cum se contabilizeaza plusurile respectiv minusurile de inventar la o intreprindere individuala, care sunt documentele justificative si influenta asupra impozitului pe venit si asupra TVA-ului.
In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin.(1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009 , entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Astfel, pentru stabilirea plusurilor si minusurilor la inventar se prcedeaza la inventarierea patrimoniului si se intocmesc Procese verbale de inventariere.

Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile

Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
Astfel plusurile la inventar sunt impozabile si se inregistreaza in contabilitatea PFA la valoarea justa (valoarea de piata) iar minusurile la inventariere sunt nedeductibile la calculul impozitului pe venit conform art. 48 alin (7) lit j din Codul fiscal si din punct de vedere al TVA, se colecteaza TVA.
Practic in Procesul verbal privind rezultatele inventarierii se inscriu atat plusurile de inventar cat si minusurile la inventar din patrimoniul I.I, care se vor se inregistreaza in contabilitatea I.I.
Intreprinzatorul persoana fizica organizata sub forma intreprinderii individuale, organizate in temeiul OUG 44/2008 va avea obligatia conducerii contabilitati in partida simpla reglementata prin OMFP 1040/2004 si se vor supune regulilor generale de determinare a venitului net din activitati independente, de stabilire a platilor anticipate si a aimpozitului anual pe venit.
Venitul net din activitati independente se determina, potriit art. 48 alin. (1) din Codul fiscal, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Banca Mondiala propune reorganizarea ANAF. Fiscul se executaContabilitate pentru PFA, de la A la Z!Regimul accizelor in cazul plusurilor/MINUSURIlor la inventar de produse accizabile107 monografii contabile, la dispozitia dvs!Lista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). DocumentUltimele articole
Registrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaBilantul contabil pentru folosirea inventarului intermitentTop 16 intrebari-cheie referitoare la inventariereCare e regimul fiscal pentru MINUSURI in gestiune, neimputate?9 intrebari despre inventariere. Cunosti raspunsurile?Articole similare
Ce masuri sunt incluse in Strategia Nationala Anticoruptie 2016-2020?Donatii. Inregistrari contabile. Declaratia 390Deductibilitate cheltuieli provizioane inregistrate pentru creante asigurateAsociatiile de proprietari in 2022. Principalele abateri si amenzile cu care se sanctioneazaDeducere TVA la stoc de marfa. Cum declaram in decontul de TVA?Ultimele articole
Majorare cota TVA: Cum afecteaza gestiunea stocurilor majorarea din 1 august 2025Scoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Articole similare
MFP anunta o noua perioada pentru depunerea cererilor de ajutoare de minimisZoom ANAF: Regimul special de TVA pentru bunuri second-hand.Va fi majorat cu peste 10 miliarde de lei plafonul total al garantiilor acordate in cadrul Programului IMM INVEST PLUSMasuri importante propuse de CNIPMMR pentru imbunatatirea proiectelor Codului fiscal si Codului de procedura fiscalaOficial de la ANAF: Completarea si depunerea Declaratiei Unice 2019! Raspuns la 31 de intrebariUltimele articole
Codul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiActivitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielileFoaia de parcurs. Este obligatorie pentru deducerea TVA 100%?Distribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaMicroINTREPRINDERE. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Articole similare
Inchidere conturi. Regim TVA. Impozit pe profitScaderea corecta in gestiune a stocurilor degradateRegimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazBunuri lipsa din gestiune, imputabile. Regim TVADeclasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Ultimele articole
Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarCulturi agricole distruse de calamitati. Regim TVATratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Marfuri constatate in plus in gestiune. Cum se va proceda pentru emiterea corecta a facturilor?Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Articole similare
De ce vrea Fiscul inca 1,3 miliarde de lei de la companiile de statLeasing operational. Cum se contabilizeaza si cum stabilim deducerea cheltuielilor?Taxarea serviciilor de expertizare a bunurilor prestate de o firma stabilita in RomaniaNoutati legislatie Fiscala 23-27 februarie 2009 - Monitorul OficialCNIPMMR e de acord cu amanarea platii TVA, dar nu mai mult de 90 de zileUltimele articole
Majorare cota TVA: Cum afecteaza GESTIUNEa stocurilor majorarea din 1 august 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernStocuri si TVA majorat. Cum modifici GESTIUNEaNeplatitor de TVA? Ghid pentru achizitii din UE, cu accent pe fiscalitatea TVA-uluiScoatere din GESTIUNE stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieli
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"