Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Stabilim cum se contabilizeaza plusurile respectiv minusurile de inventar la o intreprindere individuala, care sunt documentele justificative si influenta asupra impozitului pe venit si asupra TVA-ului.
In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin.(1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009 , entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Astfel, pentru stabilirea plusurilor si minusurilor la inventar se prcedeaza la inventarierea patrimoniului si se intocmesc Procese verbale de inventariere.

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Astfel plusurile la inventar sunt impozabile si se inregistreaza in contabilitatea PFA la valoarea justa (valoarea de piata) iar minusurile la inventariere sunt nedeductibile la calculul impozitului pe venit conform art. 48 alin (7) lit j din Codul fiscal si din punct de vedere al TVA, se colecteaza TVA.
Practic in Procesul verbal privind rezultatele inventarierii se inscriu atat plusurile de inventar cat si minusurile la inventar din patrimoniul I.I, care se vor se inregistreaza in contabilitatea I.I.
Intreprinzatorul persoana fizica organizata sub forma intreprinderii individuale, organizate in temeiul OUG 44/2008 va avea obligatia conducerii contabilitati in partida simpla reglementata prin OMFP 1040/2004 si se vor supune regulilor generale de determinare a venitului net din activitati independente, de stabilire a platilor anticipate si a aimpozitului anual pe venit.
Venitul net din activitati independente se determina, potriit art. 48 alin. (1) din Codul fiscal, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Registrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaContabilitate pentru PFA, de la A la Z!Studiu de caz: Compensarea la inventarierea stocurilor si baza de impozitare TVANoutati pentru firmele mici. De ce firmele mari nu mai deduc TVA inainte de plata9 intrebari despre inventariere. Cunosti raspunsurile?Ultimele articole
Bilantul contabil pentru folosirea inventarului intermitentLista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). DocumentRegimul accizelor in cazul plusurilor/MINUSURIlor la inventar de produse accizabileTop 16 intrebari-cheie referitoare la inventariereCare e regimul fiscal pentru MINUSURI in gestiune, neimputate?Articole similare
Inregistrare in scopuri de TVA 2023. Spete si studii de caz utileA fost publicata schema de ajutor de stat din cadrul Programului RURAL INVESTActe normative cu incidenta fiscala in perioada 5-11 martie 2016TVA imobiliare 2023: 3 studii de caz importante pentru contribuabiliDeterminarea venitului net din activitati independente pe baza contabilitatii in partida simplaUltimele articole
Scoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Bilant interimar sem. III 2024. Se poate intocmi bilant interimar in luna decembrie?Articole similare
Cheltuieli de protocol efectuate de microintreprinderi. Implicatii din punct de vedere TVA si impozit pe venitCe regim TVA aplicam pentru dobanzi imprumut catre o persoana afiliata nerezidentaZoom fiscal: Noutati cu incidenta fiscala din ultima parte a lunii februarieCe contributii sociale obligatorii preia ANAF incepand cu 1 iulieMicroINTREPRINDERE. Constituire rezerva legala peste limita de 5% din profitUltimele articole
Impozit MicroINTREPRINDERE 2025: Conditii, Cote si DeclaratiiFirme neplatitoare de TVA cu activitate suspendata. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?MicroINTREPRINDERE. Situatii in care firmele NU mai pot opta pentru impozitul micro in 2025MicroINTREPRINDERE in 2025. La ce curs valutar se calculeaza plafonul pentru impozit 1% sau 3%SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Articole similare
Tratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Declasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Culturi agricole distruse de calamitati. Regim TVAProcedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarMinusuri la inventar. Colectare TVA pentru bunurile lipsaUltimele articole
Regimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazMarfuri constatate in plus in gestiune. Cum se va proceda pentru emiterea corecta a facturilor?Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Furnizori neachitati de 5 ani. Ce consecinte apar?Studiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobareArticole similare
Vanzare accelerata marfuri perisabile. Ce documente intocmim pentru a nu genera ajustare TVA la diferenta de pret?Cheltuieli cu utilitatile apartamentului inchiriatLeasing operational. Cum se contabilizeaza si cum stabilim deducerea cheltuielilor?Contract de know-how. Ce impozit si contributii se platesc?Decontul de TVAUltimele articole
Scoatere din GESTIUNE stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?E-Transport, cod UIT. Cine are obligatia generarii codului UITE-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UIT
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"