Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Stabilim cum se contabilizeaza plusurile respectiv minusurile de inventar la o intreprindere individuala, care sunt documentele justificative si influenta asupra impozitului pe venit si asupra TVA-ului.
In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin.(1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009 , entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Astfel, pentru stabilirea plusurilor si minusurilor la inventar se prcedeaza la inventarierea patrimoniului si se intocmesc Procese verbale de inventariere.

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Astfel plusurile la inventar sunt impozabile si se inregistreaza in contabilitatea PFA la valoarea justa (valoarea de piata) iar minusurile la inventariere sunt nedeductibile la calculul impozitului pe venit conform art. 48 alin (7) lit j din Codul fiscal si din punct de vedere al TVA, se colecteaza TVA.
Practic in Procesul verbal privind rezultatele inventarierii se inscriu atat plusurile de inventar cat si minusurile la inventar din patrimoniul I.I, care se vor se inregistreaza in contabilitatea I.I.
Intreprinzatorul persoana fizica organizata sub forma intreprinderii individuale, organizate in temeiul OUG 44/2008 va avea obligatia conducerii contabilitati in partida simpla reglementata prin OMFP 1040/2004 si se vor supune regulilor generale de determinare a venitului net din activitati independente, de stabilire a platilor anticipate si a aimpozitului anual pe venit.
Venitul net din activitati independente se determina, potriit art. 48 alin. (1) din Codul fiscal, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Registrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaStudiu de caz: Compensarea la inventarierea stocurilor si baza de impozitare TVABilantul contabil pentru folosirea inventarului intermitentCare e regimul fiscal pentru MINUSURI in gestiune, neimputate?107 monografii contabile, la dispozitia dvs!Ultimele articole
Lista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). DocumentRegimul accizelor in cazul plusurilor/MINUSURIlor la inventar de produse accizabileTop 16 intrebari-cheie referitoare la inventariere9 intrebari despre inventariere. Cunosti raspunsurile?Contabilitatea Institutiilor Publice, conform modificarilor de la 1 iulie 2014Articole similare
Taxa auto si impozitul pe cladiri. Ce diferente de impozitare exista pentru persoanele fizice si cele juridice?Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarImpozit pe venituri din activitati independentePrescriere clienti neincasati. Anulare creanta. TVA colectata neexigibilaVenituri si cheltuieli PFA. Cum stabilim cuantumul corect?Ultimele articole
Majorare cota TVA: Cum afecteaza gestiunea stocurilor majorarea din 1 august 2025Scoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Articole similare
Telemunca in strainatate. Ce obligatii are angajatorul in acest cazImpozit pe veniturile micro. Modificari aplicabile din 1 ianuarie 2024, introduse prin Legea 296/2023O noua declaratie va fi utilizata pentru detasarea transnationala a salariatilor (Hotararea 654/2021)Calendar fiscal martie 2013: Cine depune declaratii luna aceasta?Platitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?Ultimele articole
Firme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateCodul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiActivitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielileFoaia de parcurs. Este obligatorie pentru deducerea TVA 100%?Distribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaArticole similare
Inchidere conturi. Regim TVA. Impozit pe profitStudiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobareMarfuri constatate in plus in gestiune. Cum se va proceda pentru emiterea corecta a facturilor?Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarAnulare din oficiu inregistrare in scop de TVA - aspecte fiscale si contabileUltimele articole
Regimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazCulturi agricole distruse de calamitati. Regim TVATratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Declasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Casare obiecte de inventar si mijloace fixe. Cum procedam cu procesul-verbal de casare?Articole similare
Decuplarea sprijinului agricol din fonduri europene. De ce e invinovatita ComisiaComercializarea serviciilor de piata. Comertul en detailAnaliza consultantului. Modificari aduse Normelor privind deducerile pentru cheltuielile de cercetare-dezvoltare la determinarea profitului impozabilZoom fiscal: Noi reguli la determinarea venitului din activitati independente in 2016Seminar: Teme practice din 2014 si Noutati fiscale din 2015Ultimele articole
Majorare cota TVA: Cum afecteaza GESTIUNEa stocurilor majorarea din 1 august 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernStocuri si TVA majorat. Cum modifici GESTIUNEaNeplatitor de TVA? Ghid pentru achizitii din UE, cu accent pe fiscalitatea TVA-uluiScoatere din GESTIUNE stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieli
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"