Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Stabilim cum se contabilizeaza plusurile respectiv minusurile de inventar la o intreprindere individuala, care sunt documentele justificative si influenta asupra impozitului pe venit si asupra TVA-ului.
In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin.(1) din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009 , entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Astfel, pentru stabilirea plusurilor si minusurilor la inventar se prcedeaza la inventarierea patrimoniului si se intocmesc Procese verbale de inventariere.

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Astfel plusurile la inventar sunt impozabile si se inregistreaza in contabilitatea PFA la valoarea justa (valoarea de piata) iar minusurile la inventariere sunt nedeductibile la calculul impozitului pe venit conform art. 48 alin (7) lit j din Codul fiscal si din punct de vedere al TVA, se colecteaza TVA.
Practic in Procesul verbal privind rezultatele inventarierii se inscriu atat plusurile de inventar cat si minusurile la inventar din patrimoniul I.I, care se vor se inregistreaza in contabilitatea I.I.
Intreprinzatorul persoana fizica organizata sub forma intreprinderii individuale, organizate in temeiul OUG 44/2008 va avea obligatia conducerii contabilitati in partida simpla reglementata prin OMFP 1040/2004 si se vor supune regulilor generale de determinare a venitului net din activitati independente, de stabilire a platilor anticipate si a aimpozitului anual pe venit.
Venitul net din activitati independente se determina, potriit art. 48 alin. (1) din Codul fiscal, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
MINUSURI la inventar. Colectare TVA pentru bunurile lipsaContabilitatea Institutiilor Publice in 2014Top 16 intrebari-cheie referitoare la inventariereScaderea corecta in gestiune a stocurilor degradateRegimul accizelor in cazul plusurilor/MINUSURIlor la inventar de produse accizabileUltimele articole
Registrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaBilantul contabil pentru folosirea inventarului intermitentLista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). DocumentCare e regimul fiscal pentru MINUSURI in gestiune, neimputate?9 intrebari despre inventariere. Cunosti raspunsurile?Articole similare
Transferul dreptului de proprietate asupra terenurilor si imobilelor. Taxe si procedura in 2016Cazuri de deductibilitate a TVA. Cum tratam fiecare caz?O noua abordare fiscala a taxarii serviciilor constand in lucrari si expertize asupra bunurilor mobile corporale!Achizitie intracomunitara de piese de schimb. Cheltuieli accesoriiNou formular pentru contractele de concesiune. Vezi Ordinul ANAFUltimele articole
Majorare cota TVA: Cum afecteaza gestiunea stocurilor majorarea din 1 august 2025Scoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Articole similare
Intreprinzator debutant. Ce consecinte fiscale apar la pierderea calitatii de microINTREPRINDERE?Achizitie intracomunitare prin licitatie externa. Situatii in care este necesara inscrierea in scopuri de TVA in regim specialCe regim TVA se aplica vanzarii de apartamente noi catre persoane fizice/juridice?Pana pe 15 decembrie se pot depune documentele necesare pentru solicitarea ajutorului in sectorul cresterii animalelorStudiu privind dezvoltarea fabricatiei de mijloace de transport rutier trebuie facturat cu sau fara TVAUltimele articole
Activitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielileFoaia de parcurs. Este obligatorie pentru deducerea TVA 100%?Distribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaMicroINTREPRINDERE. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Impozit MicroINTREPRINDERE 2025: Conditii, Cote si DeclaratiiArticole similare
Minusuri la inventar. Colectare TVA pentru bunurile lipsaLipsuri in gestiune imputabile. Cum se poate recupera paguba de catre firma?Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarAnulare din oficiu inregistrare in scop de TVA - aspecte fiscale si contabileDeductibilitate cheltuieli provizioane inregistrate pentru creante asigurateUltimele articole
Regimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazCulturi agricole distruse de calamitati. Regim TVATratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Declasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?Marfuri constatate in plus in gestiune. Cum se va proceda pentru emiterea corecta a facturilor?Articole similare
Cele mai importante modificari TVA din Codul fiscal de la 1 februarie 2013Situatii de emitere obligatorie a autofacturiiFirme care achizitioneaza marfa non-UE si vor sa o revanda. Care sunt implicatiile fiscale?Bonurile fiscale sunt cheltuieli deductibile?Stocuri si TVA majorat. Cum modifici GESTIUNEaUltimele articole
Majorare cota TVA: Cum afecteaza GESTIUNEa stocurilor majorarea din 1 august 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernNeplatitor de TVA? Ghid pentru achizitii din UE, cu accent pe fiscalitatea TVA-uluiScoatere din GESTIUNE stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscale
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"