Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Control vamal si TVA. Cum inregistram in contabilitate plata diferentei de TVA?

de InfoTva.ro la 01 Iul. 2014 Exclusiv
Tags: factura, tva, control vamal, inregistrari contabile, cheltuieli, conturi la banci

Pentru o firma, in urma unui control vamal ulterior pentru marfuri importate in 2011 si 2013, au fost stabilite ca intrand in baza de impozitare TVA la import si serviciile de manipulare/depozitare, serviciile comisionarului vamal si serviciile de transport pentru ruta vama-sediu firma. A fost insa emisa decizia de modificare a bazei impozabile in vama si firma a fost obligata la plata diferentei de TVA.


Vom vedea cum se inregistreaza in contabilitate aceasta suma (se mentioneaza in facturile emise de furnizori aceste servicii sunt facturate cu TVA, dar s-au trimis adrese de stornare si reemitere fara TVA in baza procesului verbal).

De asemenea, se precizeaza ca marfa a fost vanduta in mare parte pana la data procesului-verbal, fapt care ingreuneaza refacerea receptiei la valoare inclusiv aceste costuri suplimentare + descarcarea marfurilor vandute in perioada 2011-2014 la pretul de intrare corectat.

In mod normal pentru TVA-ul platit in vama aferent importurilor nota contabila este:
 
             4426 "TVA deductibila" = 5121 "Conturi la banci"
 
Totusi, in cazul dumneavoastra avand in vedere ca prin procesul verbal s-a stabilit o noua baza de impozitare incluzand diverse servicii pentru care societatea a primit facturi cu TVA si acesta a fost dedus propunem ca inregistrari contabile ( daca facturile de la prestatorii de servicii nu vor fi stornate si reemise fara TVA):
 Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor
GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii


1. Inregistrarea datoriei de plata catre vama pentru diferenta stabilita conform procesului verbal
 
           635 "Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate" = 446 "Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate"
 
2. Plata diferentei stabilite
 
           446 "Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate" = 5121 "Conturi la banci"
 
Daca prestatorii de servicii vor storna facturile initiale si vor reemite fara TVA veti folosi nota contabila obisnuita pentru plata TVA in vama, respective:
 
           4426 "TVA deductibila" = 5121 "Conturi la banci"
 
Conform pct.51 alin.1 din OMFP 3055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.
(2) Cheltuielile de transport sunt incluse in costul de achizitie si atunci cand functia de  aprovizionare este externalizata.
 
Din punct de vedere contabil aceste servicii ar fi trebuit incluse in costul de achizitie al marfurilor de la momentul initial, chiar daca ele nu au intrat in baza de impozitare a TVA stabilita in vama.
 
Din cate se intelege din intrebarea dumneavoastra serviciile respective au fost inregistrate pe conturi de cheltuieli si nu in costul de achizitie al marfurilor.
 
Daca marfurile au fost achizitionate si ulterior vandute in acelasi exercitiu financiar nu mai este nevoie sa faceti nicio corectie pentru ca nu rezultatul exercitiului nu a fost afectat si nici situatiile financiare. Totusi, in cazul in care marfurile au fost achizitionate intr-un exercitiu financiar si vanzarea s-a produs in altul prin inregistrarea serviciilor in conturi de cheltuieli au fost afectate rezultatele ambelor exercitii fiind necesara corectarea preturilor de intrare ale bunurilor achizitionate.
 



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Control vamal si TVA. Cum inregistram in contabilitate plata diferentei de TVA?":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 4 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016