keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Cum procedam la anularea unor venituri inregistrate in 2012?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 19 Dec. 2014 Exclusiv
Tags: anulare venituri, plata tva, factura de stornare, factura, rectificare, conturi, declaratii

In randurile de mai jos, stabilim cum va proceda un SRL, neplatitor de TVA, care factureaza in 2012 un proiect in valoare de 250.000 lei (fara TVA). Acest proiect se anuleaza si in 2014, cand firma e radiata de la plata TVA pe perioada august-noiembrie. Vom vedea daca aceasta emite factura de stornare cu TVA 0 si daca va opera in contul 117. De asemenea, vom vedea daca se va rectifica Declaratia 101 din 2012.



Factura de stornare trebuie emisa exact la fel ca factura initiala :

-    ati intocmit factura initiala fara TVA
-    intocmiti factura de stornare fara TVA

Dat fiind ca proiectul nu s-a realizat, veniturile inregistrate in 2012 trebuie anulate, dar fara a afecta veniturile deja declarate in Situatiile financiare aferente anului 2012 si , de asemenea, fara a micsora in mod artificial veniturile aferente anului 2014.

Deci ati gandit foarte corect atunci cand ati decis sa utilizati contul 117.
Inregistrati factura de stornare : 4111 = 117     - suma facturata in 2012.

Pentru perioada din 2012 cand au fost declarate veniturile veti rectifica declaratia 100 (depuneti 710) pentru a diminua obligatia de plata din fisa platitorului corespunzatoare situatiei reale.
De asemenea veti depune declaratie rectificativa 101 pentru anul 2012 si, in cazul in care ati inregistrat pierdere fiscala si aceasta ramane de recuperat, veti rectifica si declaratia 101 aferenta anului 2013 in care trebuie sa preluati pierderea fiscala rectificata din 2012 (la randul "Pierdere fiscala de recuperat din anii precedenti").

In Notele explicative parte a Situatiilor financiare aferente anului 2014 veti mentiona anularea proiectului si toate aceste operatiuni generate de aceasta.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016