Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Regularizare avans la anularea contractului. Cum inregistram recuperarea avansului si restul avansului?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 09 Oct. 2015 Exclusiv
Tags: regularizare avans, contract, factura, avans, recuperare

In cazul urmator, societatea A a platit un avans de 40.000 lei unei societati B conform factura fiscala (fara TVA). Ulterior societatea A a renuntat la serviciile societatea B si a cerut restituirea avansului. Societatea B a restituit suma de 38.191 lei. Pentru aceasta suma, societatea B nu a mai intocmit factura pentru stornarea avansului.


Cum se inregistreaza in contabilitate (monografie) recuperarea avansului in cazul in care societatea B nu va mai emite factura fiscala de stornare?

In baza carui document se vor face inregistrarile? Cum se inregistreaza in contabilitatea restul avansului care nu se va mai recupera?

Presupunand ca restul avansului care nu se va mai recupera este o penalitate conform contractului pentru renuntarea la serviciile societatii B, acesta va fi recunoscuta ca o pierdere.

Ati inregistrat factura pentru avans : 409 = 401     40.000 lei

Ati platit avansul : 401 =  5121     40.000 lei

Pe baza contractului initial, al corespondentei care dovedeste anularea contractului si clauzelor contractuale care prevad penalitatea de (40.000 - 38.191) = 1.809 lei si avand ca dovada de incasare a sumei extrasul de cont inregistrati (toate aceste documente pot fi rezumate si intr-o Decizie a administratorului care comunica departamentului financiar-contabil ca s-au primit banii si s-a retinut penalitatea conform contractului si se dispune reflectarea acestui lucru in contabilitate si inchiderea conturilor referitoare la acest contract):

   %   =  409            40.000 lei
5121                       38.191 lei
658                           1.809 lei

In mod normal furnizorul B trebuie sa emita o factura cu stornarea avansului si penalitatile retinute, caz in care veti inregistra :

      %  =     401        - 38.191
    409                       - 40.000
   658                            1.809

Si apoi incasarea banilor : 5121 = 401    38.191 lei



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil


Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Regularizare avans la anularea contractului. Cum inregistram recuperarea avansului si restul avansului?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016