Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Potrivit art. 156 indice 1 din Codul fiscal, perioada fiscala este luna calendaristica. Prin exceptie, perioada fiscala este trimestrul calendaristic pentru persoana impozabila care in cursul anului calendaristic precedent a realizat o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere si/sau neimpozabile in Romania conform art. 132 si 133, dar care dau drept de deducere conform art. 145 alin. (2) lit. b), care nu a depasit plafonul de 100.000 euro al carui echivalent in lei se calculeaza conform normelor, cu exceptia situatiei in care persoana impozabila a efectuat in cursul anului calendaristic precedent una sau mai multe achizitii intracomunitare de bunuri.
Echivalentul in lei al plafonului de 100.000 euro se determina pe baza cursului de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru data de 31 decembrie a anului precedent, inclusiv pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal in cursul anului.
La determinarea cifrei de afaceri se cuprind inclusiv facturile emise pentru avansuri incasate sau neincasate si alte facturi emise inainte de data livrarii/prestarii pentru operatiunile incluse in plafon.
I. Persoanele impozabile care in cursul anului 2013 au utilizat ca perioada fiscala trimestrul calendaristic si nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri taxabile in Romania.
1. Daca in anul 2013 au realizat o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere si/sau neimpozabile in Romania conform art. 132 si 133 din Codul fiscal, dar care dau drept de deducere conform art. 145 alin. (2) lit. b), care a depasit plafonul de 100.000 euro, in anul 2014 vor utiliza ca perioada fiscala luna calendaristica.
In acest sens, persoanele impozabile vor depune la organele fiscale competente declaratia de mentiuni, pana la data de 30.01.2014.
2. Daca in anul 2013 au au realizat o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere si/sau neimpozabile in Romania conform art. 132 si 133, dar care dau drept de deducere conform art. 145 alin. (2) lit. b), care nu a depasit plafonul de 100.000 euro, in anul 2014 vor utiliza ca perioada fiscala trimestrul calendaristic. In acest caz, persoanele impozabile vor depune la organele fiscale competente formularul 094 „Declaratie privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent”. Acest formular se va depune pana la data de 27.01.2014.
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
II. Persoanele impozabile care anul 2013 au utilizat ca perioada fiscala luna calendaristica.
1. Daca in anul 2013 au realizat o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere si/sau neimpozabile in Romania conform art. 132 si 133 din Codul fiscal, dar care dau drept de deducere conform art. 145 alin. (2) lit. b), care a depasit plafonul de 100.000 euro, in anul 2014 vor utiliza ca perioada fiscala luna calendaristica. In acest caz persoanele impozabile nu au obligatia depunerii niciunei declaratii de mentiuni, intrucat nu se modifica datele declarate initial in vectorul fiscal.
2. Daca in anul 2013 au realizat o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere si/sau neimpozabile in Romania conform art. 132 si 133, dar care dau drept de deducere conform art. 145 alin. (2) lit. b), care nu a depasit plafonul de 100.000 euro si nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul 2013, in anul 2014 vor utiliza ca perioada fiscala trimestrul calendaristic.
In acest sens, persoanele impozabile vor depune la organele fiscale competente declaratia de mentiuni, pana la data de 30.01.2014.
3. Daca au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul 2013, indiferent daca cifra de afaceri a depasit sau nu plafonul de 100.000 euro, in anul 2014 vor utiliza ca perioada fiscala luna calendaristica si nu au obligatia depunerii niciunei declaratii de mentiuni.
Autor: Irina Dumitrescu
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Aveti un magazin online? Iata ce trebuie sa stiti despre achizitiile de servicii electronice de la GoogleCum se completeaza in Declaratia Unica indemnizatiile primite de catre profesionisti conform OUG 30/2020Cheltuieli de protocol. Ce regim fiscal se aplica? Deducem TVA?Reminder ANAF! Obligatii fiscale cu termen scadent pe data de 10 ianuarie 2022Procedura scoaterii din evidenta a creantelor neincasateUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
ANAF: Obligatiile privind STABILIREA PERIOADEI FISCALE in sensul TVA pentru anul 2013STABILIREA PERIOADEI FISCALE in sensul TVA in 2015 si obligatii aferente. Documentar fiscalSchimbarea ireversibila a perioadei fiscaleAplicarea regimului special, baza de impozitare din decontul de TVA. Cifra de afaceri in perioada fiscalaCalcularea plafoanelor privind TVA. Iata cursurile valutare pentru anul 2013!Ultimele articole
Inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune. STABILIREA PERIOADEI FISCALECifra de afaceri pentru stabilire perioada fiscala. Depunere decont de TVAInformare ANAF: STABILIREA PERIOADEI FISCALE la platitorii de TVA. Completarea Formularului 094Obligatii declarative pentru stabilirea perioadelor fiscale si regimurilor de impunere in 2015!Declaratia 112. STABILIREA PERIOADEI FISCALE in anul 2015Articole similare
Mai putine declaratii la Fisc din 2015Cum facem inregistrarile contabile pentru TVA-ul recuperat din UE?Legea nr. 125/2015 - aprobarea OUG nr. 65/2014 - modificarea si completarea unor acte normativeSocietate inregistrata in scopuri de TVA in anul 2013. Cum stabilim corect perioada fiscala?Ce declaratii au termen-limita la 25 septembrie?Ultimele articole
e-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareNOUTATE! A reintrat in vigoare, din 1 ianuarie 2025, taxa pe stalpImpozit minim pe cifra de afaceri. Calcul util privind noul impozit minimMin. Muncii: Legea privind prevenirea si eliminarea violentei si hartuirii la locul de munca a fost promulgataExport de bunuri. Care sunt documentele justificative pentru aplicarea regimului de scutireArticole similare
Codul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul XIII - ObligatiiDecontul de TVANou documentar fiscal privind notificarea privind aplicarea sistemului TVA la incasarePortalContabilitate: Anularea inregistrarii in scopuri de TVACare sunt companiile care ingrasa PIB-ul tariiUltimele articole
Vanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaCalculul plafonului de scutire TVA: ce venituri intra in CIFRA DE AFACERI de referinta? Intrebari frecvente si studii de cazAchizitie produse din non-UE si revanzare in UE: obligatii privind TVA-ulArticole similare
Studiu de caz: Regimul TVA pentru vanzarile prin Internet catre alte tariStudiu de caz: Regimul TVA in cazul unei livrari intracomunitareInregistrarea pentru achizitii intracomunitare de bunuri si serviciiAchizitii de servicii transport in stat UE. Facem taxare inversa?Cota TVA pentru o factura “Reverse Charge”Ultimele articole
Dreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareVinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?TVA deductibila. Unde apar cele mai multe probleme si cum le poti rezolva corectRegimul fiscal de TVA la inchirierea unui spatiu comercial catre un locatar (persoana juridica) din alt stat membru
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



