Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul urmator, societatea A a platit un avans de 40.000 lei unei societati B conform factura fiscala (fara TVA). Ulterior societatea A a renuntat la serviciile societatea B si a cerut restituirea avansului. Societatea B a restituit suma de 38.191 lei. Pentru aceasta suma, societatea B nu a mai intocmit factura pentru stornarea avansului.
Cum se inregistreaza in contabilitate (monografie) recuperarea avansului in cazul in care societatea B nu va mai emite factura fiscala de stornare?
In baza carui document se vor face inregistrarile? Cum se inregistreaza in contabilitatea restul avansului care nu se va mai recupera?
Presupunand ca restul avansului care nu se va mai recupera este o penalitate conform contractului pentru renuntarea la serviciile societatii B, acesta va fi recunoscuta ca o pierdere.
Ati inregistrat factura pentru avans : 409 = 401 40.000 lei
Ati platit avansul : 401 = 5121 40.000 lei
Pe baza contractului initial, al corespondentei care dovedeste anularea contractului si clauzelor contractuale care prevad penalitatea de (40.000 - 38.191) = 1.809 lei si avand ca dovada de incasare a sumei extrasul de cont inregistrati (toate aceste documente pot fi rezumate si intr-o Decizie a administratorului care comunica departamentului financiar-contabil ca s-au primit banii si s-a retinut penalitatea conform contractului si se dispune reflectarea acestui lucru in contabilitate si inchiderea conturilor referitoare la acest contract):
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Calendarul contabilului vesel 2026
Examen Consultant Fiscal 2026
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
% = 409 40.000 lei
5121 38.191 lei
658 1.809 lei
In mod normal furnizorul B trebuie sa emita o factura cu stornarea avansului si penalitatile retinute, caz in care veti inregistra :
% = 401 - 38.191
409 - 40.000
658 1.809
Si apoi incasarea banilor : 5121 = 401 38.191 lei
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Inregistrare in scopuri de TVA. REGULARIZARE AVANSuri, monografie contabilaAvans si factura finala. Cum gestionam contractul si cum tratam factura de avans?REGULARIZARE AVANS. Cum procedam cu factura pentru lucrari executate?Depasirea plafonului de scutire TVA. Facturarea tranzactiei prin care se depaseste plafonul si regularizarea avansurilor platite inainte de depasire plafonAchizitii de servicii intracomunitare cu plata in avans. Completam Declaratia 390?Ultimele articole
REGULARIZARE AVANS pentru livrare teren construibil. Cum se emite factura finala?REGULARIZARE AVANSuri pentru operatiuni in interiorul tarii. Cum procedam?Articole similare
Creditarea in sistem colectiv. Pentru deducerea cheltuielilor se va depune Formularul 230TVA. Livrari de bunuri si prestari de servicii efectuate continuuScoatere din gestiune marfa degradata. Cum procedam?Achizitie auto UE si limitare TVA. Cum stabilim regimul TVA si care sunt inregistrarile?Tichete cadouUltimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaPrimesti factura pana pe 15 ale lunii urmatoare? Afla cand devine TVA exigibil si in ce luna inregistrezi venitul, ca sa nu platesti penalitatiScutirea de TVA pentru servicii de recuperare medicale: cand se aplica?Reprezentant fiscal TVA in Romania: cine poate fi desemnat, ce obligatii are si cum se intocmeste CONTRACTul de mandatRegimul TVA pentru dobanzile si penalitatile de neindeplinire obligatii CONTRACTualeArticole similare
Utilizare E-FACTURA: Emitere facturi privind incasarea serviciilor turistice cu vouchere de vacantaRegularizarea avansurilor achitate pentru serviciile prestateHG. 340/2020: Criterii pentru evaluarea riscului fiscal in cazul solicitarii sau anularii inregistrarii in scopuri TVAStudiu privind dezvoltarea fabricatiei de mijloace de transport rutier trebuie FACTURAt cu sau fara TVATratament cost inchidere contract leasingUltimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de FACTURAre si obligatiile ambelor partiDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o FACTURA de achizitie neinregistrataFACTURA de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o reFACTURAre intra in sfera TVAFACTURA abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Articole similare
TVA leasing autoturism - Inregistrari contabileVanzare si TVA apartamente in 2026. Clarificari privind aplicarea cotei TVA de 9%Ce obligatii apar la inregistrarea contractelor de leasing incheiate cu nerezidenti?Care e cursul de schimb valutar valabil pentru modificarea perioadei fiscale la TVA?Vanzare cu plata in rate. Care sunt aspectele esentiale privind TVA-ul si impozitul pe profit?Ultimele articole
Vanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Jurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreVeniturile inregistrate in AVANS in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Depasirea plafonului de scutire TVA. Facturarea tranzactiei prin care se depaseste plafonul si regularizarea AVANSurilor platite inainte de depasire plafonInregistrarea in scopuri de TVA: ce TVA poate fi dedusa retroactiv si cum se ajusteaza taxa pentru stocuri si mijloace fixeArticole similare
Ce trebuie sa facem pentru a beneficia in 2014 de esalonari la plata datoriilor?Declaratia 230 actualizata in 2020: Procedura privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anualMajorarile de intarziere. Cand, cat, cum. Si pentru ce!Guvernul sprijina investiile noi! Se pot depune deja cereri pentru finantare in baza HG 332/2014TVA locuinte 2024: Studii de caz utileUltimele articole
Acciza intra in baza de calcul a TVA: de ce o eroare la accize inseamna, aproape mereu, si o eroare de TVAScutirea de TVA pentru servicii de RECUPERARE medicale: cand se aplica?Sumele negative de TVA NU se prescriu.Ce schimba Decizia ICCJ 6/2026 pentru contribuabiliRetea de firme fictive depistata de ANAF, 18 milioane de lei luati ilegal de la stat si zeci de imobile sechestrateRECUPERARE creante. Cum sa evidentiati in contabilitate creantele neincasate la 31.12.2025
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



