Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Cum gestionam o achizitie intracomunitara cu marfa livrata la client final?

de InfoTva.ro la 02 Iun. 2014 Exclusiv
Tags: achizitie intracomunitara, marfa, inregistrari contabile, declaratie, tranzactii, intracomunitar

In contextul unei achizitii intracomunitare, luam ca exemplu o societate B din Romania care cumpara marfa de la societatea A (Italia). Marfa nu ajunge in depozitul lui B (Romania), ci se duce direct la clientul final C (tot Romania).


Transportul pe ruta Italia - firma C (Romania) este organizat si suportat de firma C (Romania). Vom vedea cum trebuie sa trateze din punct de vedere contabil si fiscal aceasta operatiune firma B (Romania) care este cumparator-revanzator.

Societatea B din Romania efectueaza o achizitie intracomunitara de bunuri impozabila in Romania, astfel ca va aplica taxarea inversa (4426 = 4427). Intelegem ca mai departe societatea B va vinde marfa societatii C din Romania, astfel ca aceasta va intocmi la randul ei o factura cu TVA de 24% catre C.

In contabilitate B va inregistra achizitia intracomunitara de la A din Italia astfel;
 
341      =          401
Si
4426    =          4427,
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii

Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii

Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri
Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri

Vezi detalii


B va declara achizitia intracomunitara in decontul de TVA la rd. 5, 5.1 si 18,18.1 si totodata va inregistra tranzactia in Declaratia 390 – operatiune cu cod A in relatie cu partenerul din A din Italia.
 
Vanzarea catre C din Romania o va inregistra astfel;
4111    =          %
                        371
                        4427
Descarcarea din gestiune a marfurilor vandute:
607      =          371     

Livrarea catre C se va declara in Decontul de TVA la rd. 9 si in Declaratia 394.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Cum gestionam o achizitie intracomunitara cu marfa livrata la client final?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016