Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Sunt multe greseli pe care le putem face ca manageri sau antreprenori la inceput de drum, atunci cand inca acumulam experienta in ce presupune dezvoltarea unei afaceri. In acelasi timp insa stim si noi, si trebuie sa fim sinceri tot timpul, ca nu suntem niciodata feriti de "pericolul" de a face o noua greseala. Si am pus pericol intre ghilimele deoarece o sa vedeti cum cei mai multi specialisti ne spun acelasi lucru: greselile sunt bune, trebuie sa gresim, doar asa invatam si evoluam. Ma aflu oarecum la polul opus si prefer sa invat si sa invatam impreuna din greselile altora, evitand sa le mai facem astfel chiar noi.
Cand afacerea care e pe mainile noastre e supusa riscurilor, chiar nu ne putem permite sa testam tot timpul cai nepietruite si nestrabatute pana acum.
Intr-un interviu pentru Businessmagazin.ro, Mircea Scarlatescu, manager partener la compania de dezvoltare web FYB, scrie ca una dintre aceste greseli se refera la branding: "Apple are produse bune, cu o imagine extraordinara. incearca multi sa-i depaseasca, unii au si reusit, pe nise sau pe diferite canale, dar, in ansamblu, produselor celorlalti nu sunt Apple".
E adevarat si nu putem sa nu-i dam dreptate. Daca lasam deoparte brandingul sau ii acordam mai putina importanta, riscam sa fim depasiti imediat de competitorii care inteleg importanta acestui aspect.
O alta greseala pe care o intalnim frecvent in mediul autohton de afaceri si de care aminteste si Mircea Scarlatescu este autosuficienta. Credem ca le stim pe toate asa ca nu mai luam in calcul si riscurile care exista, de fapt, in orice moment.
Alte trei greseli sunt semnalate de consultantul fiscal Emilian Duca pentru Businessmagazin.ro:
"Cea mai comuna greseala este cea de a angaja cheltuieli care nu pot fi sustinute de veniturile realizate in perioada de inceput a afacerii. Astfel de cheltuieli sunt cele de amenajare a sediului, personal administrativ, autoturisme de lux.

Examen Consultant Fiscal 2025

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile

Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
O greseala oarecum similara o reprezinta neglijarea administrarii eficiente a disponibilitatilor banesti (cash-flow-ul), respectiv asigurarea capitalului de lucru. In acest context, putem dezvalui un principiu mai putin cunoscut, dar adevarat:
"Afacerile de succes se construiesc cu banii clientilor". Acest principoi are un corolar mult mai subtil: "fara clienti bun-platnici nu putem vorbi de afaceri...".
O alta greseala frecventa o reprezinta asteptarile nerealiste cu privire la venituri. O abordare conservatoare in acest domeniu insotita de prudenta maxima in angajarea cheltuielilor reprezinta un alt principiu care nu trebuie uitat de antreprenori".
![]() Andrada Toma - Consultant fiscal cu experienta de peste 18 ani in domeniu Autor articole de specialitate Fiscalitatea.manager.ro si InfoTVA.manager.ro Redactor-sef InfoTVA.ro |
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Caracteristici ale finantarii IMM-urilor in 2015 si 2014Procedura completa la angajare. 12 reguli de care trebuie sa tii contPlatforma de administrare a training-urilor - Un instrument de imputernicire a angajatilor si Training MANAGERIlorBursa de Valori Bucuresti a inregistrat cea mai mare crestere din Uniunea Europeana in primele doua luniNoutati legislatie Fiscala 23-27 martie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernNOUTATE! Balanta de verificare trebuie intocmita lunar, conform OUG 138/2024E-Transport: Prin OUG 87/2024 s-a decis amanarea sanctiunilor pana la 1 ianuarie 2025Firma fara salariati la 31 decembrie 2023. Daca angajeaza in 30 de zile, isi poate pastra statutul de microintreprindere?Firmele pot incheia contracte de colaborare cu persoane fizice daca acestea NU sunt inregistrate ca PFA?Articole similare
Reamintim: Calendarul principalelor obligatii fiscale cu termen in luna martie 2011ONG cu activitate economica. Cum procedam privind facturarea cu TVA?Livrari intracomunitare de bunuri. Documente pentru justificarea aplicarii regimului de scutire TVAFinantele modifica mecanismul de transfer al sumelor aferente granturilor din cadrul Programului IMM InvestANOFM anunta peste 20.000 de locuri de munca vacante la nivel national. Domeniile in care se cauta lucratoriUltimele articole
Firma in ROMANIA. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Inchiriere auto. Obligatii de declarare prin D301 pentru firmele neplatitoare de TVADiurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistModificare cota TVA. Ce trebuie sa stii despre refacturari incepand cu 1 august 2025e-Transport in 2025. Trebuie sau nu declarate achizitiile intracomunitare in sistem?Articole similare
Norma de certificare a declaratiilor fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice, cu exceptia celor pentru care este obligatorie auditareaSinteza: Noutati din domeniul TVA: plata defalcata, intrebari si raspunsuriDobanzile si penalitatile pentru creante fiscale, modificate prin Legea 207/2015Informatii obligatorii in noul Formular 394Inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune, ajustare TVA. Pasi de urmat, monografie contabila si documente justificativeUltimele articole
Control de audit financiar la o firma cu activitate de transport in comun. Cum se verifica evidenta contabilaIncetarea tuturor contractelor de munca. Declaratia de mentiuniAnulare cod de inregistrare in scopuri de TVA. Factura de executare silitaPrevederile Codului Fiscal: Recuperare pierdere fiscala din anul 2012Operatiuni triunghiulare in 2020Articole similare
Ordonanta pentru eliminarea impozitului minim este neclara si are multe scapariExclusiv online: Consultantii fiscali: Normele pentru Codul Fiscal contrazic ordonanta pe care incearca sa o clarificeCodul Fiscal modificat va lovi puternic in companiile romanesti, deja incercate in 2009!Normele de impozitare a veniturilor de natura profesionala (ca PFA si DDA) intarzie, intrebarile persistaPlatitori de TVA, doar de la 50.000 de euro in susArticole similare
Marti, 25 iunie e termenul-limita pentru unele obligatii fiscaleAnul 2013 a adus trei impozite noiAsociatie fara scop patrimonial. Obligatii cu privire la TVASocietate infiintata prin divizare. Inregistrare in scop de TVA. Ce procedura va urma societatea?Referitor la depunerea declaratiilor informative 392 A, 392 B, 393 aferente anului 2011Ultimele articole
Plafon TVA. Informatii de interes in cazul calcularii plafonului de TVAPlafon TVA de 395.000 lei. Firmele pot solicita iesirea de la TVA daca NU depasesc plafonul?De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernGhidul surselor de finantare pentru IMM-uri: Cum alegi solutia potrivita pentru afacerea taCifra de AFACERI. TVA lunar devine OBLIGATORIU daca ai depasit 100.000 euro
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"