Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Potrivit unui nou proiect de hotarare de guvern, publicat recent de Ministerul de Finante, se aduc mai multe modificari Titlului VIII - Accize si alte taxe speciale din noul Cod fiscal. Normele metodologice sunt clarificate si completate cu noi reglementari care se afla in acest moment la stadiul de proiect.
Redam mai jos propunerile cuprinse in proiectul pe care il puteti consulta integral mai jos.
1. Se clarifica faptul ca autoritatea fiscala teritoriala executa garantia in situatia in care operatorii economici inregistreaza intârzieri de la plata accizelor care depasesc termenul legal stabilit la art. 433 din Codul fiscal si care inregistreaza intarzieri de la plata altor obligatii fiscale restante de natura celor administrate de ANAF cu mai mult de 30 de zile peste termenul legal de plata.
2. Se clarifica faptul ca in toate situatiile in care autorizarea/reautorizarea operatorilor economici intra in competenta comisiei, certificatul de atestare fiscala se obtine de catre autoritatea fiscala centrala - directia de specialitate care asigura secretariatul comisiei, direct de la organul fiscal competent din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, potrivit procedurii stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice, iar datele cu privire la cazierul fiscal se obtin tot de catre autoritatea fiscala centrala - directia de specialitate care asigura secretariatul comisiei, prin accesul direct la baza de date privind cazierul fiscal national, gestionat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, conform ordinului ministrului finantelor publice.
3. Se elimina obligatia prin care destinatarii inregistrati trebuie sa depuna cerere de modificare a autorizatiei si in cazul modificarii cantitatii de produse accizabile.
4. Se elimina obligatia destinatarului inregistrat de a depune situatia lunara centralizatoare a livrarilor de produse accizabile la autoritatea vamala teritoriala in raza careia de competenta isi are sediul social, dat fiind faptul ca livrarile se refera la produse accizabile cu accize percepute, desi numai achizitiile sunt efectuate in regim de accize, livrarile avand ca obiect produse accizabile pentru care accizele au fost percepute.
5. Se introduce in sarcina importatorului autorizat obligaÅ£ia de a transmite la autoritatea competenta, pâna la data de 15 a lunii urmatoare celei de raportare, situatia de raportare prevazuta in anexa nr. 19 din normele metodologice.
![Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita](https://www.rs.ro/dbimg/product/2850-cartea-verde-a-.jpg)
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
![Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic](https://www.rs.ro/dbimg/product/2781-bugete-cash-flo.png)
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
![Registrul de Evidenta Fiscala PFA](https://www.rs.ro/dbimg/product/2867-registrul-de-ev.jpg)
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
6. A fost detaliata situatia in care un operator economic achizitioneaza produse energetice care se regasesc la art. 355 alin. (2) din Codul fiscal dar nu se regasesc la alin. (3) de la acelasi articol, in scopul de a le utiliza altfel decat in calitate de combustibil pentru motor sau combustibil pentru incalzire dar pentru care operatorul economic nu detine autorizatie de utilizator final.
Astfel, se precizeaza ca in acest caz se datoreaza accize la nivelul prevazut pentru motorina, iar operatorul economic are obligatia de a depune la furnizor o declaratie pe propria raspundere, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 221.
7. Se clarifica situatia in care se acorda scutirea directa de la plata accizelor in scopurile prevazute la art. 399 alin. (1) lit. c), d) si h) din Codul fiscal si pentru produsele energetice prevazute la art. 355 alin.(1) altele decât cele de la art. 355 alin. (2) din Codul fiscal, respectiv nu prin emiterea unei autorizatii de utilizator final, ci prin transmiterea unei notificari la autoritatea vamala teritoriala.
8. Se precizeaza expres faptul ca nedepunerea in termen a cererii de restituire si a documentelor insotitoare nu conduce la pierderea dreptului de restituire, cu conditia ca acestea sa fie depuse in cadrul termenului de prescriptie prevazut la art. 219 din Codul de procedura fiscala.
9. Pentru clarificarea situatiilor in care un antrepozit fiscal poate livra in vrac alcool etilic denaturat, s-a precizat punctual ca acesta operatiune poate avea loc:
- in regim de scutire directa numai catre operatorii economici care detin autorizatie de utilizator final,
- in regim de scutire indirecta numai catre operatorii economici care depun in acest sens o declaratie pe propria raspundere. Astfel, s-a impus completarea corespunzatoare a Anexei nr. 22 si pentru operatorii economici care achizitioneaza alcool etilic denaturat in regim de scutire indirecta de la plata accizelor.
10. Au fost stabilite documentele pe care operatorii economici trebuie sa le depuna pentru a putea beneficia de restituirea accizelor in cazul scutirii indirecte prevazute la pct. 90.
11. In vederea actualizarii mai rapide a situatiei operatorilor economici care inregistreaza intârzieri la plata accizelor cu mai mult de 15 zile de la termenul legal, se modifica data pâna la care autoritatea fiscala teritoriala are obligatia de a o comunica autoritatii vamale teritoriale aceasta situatia. Totodata s-a mentionat faptul ca masura suspendarii autorizatiei detinute de operatorul economic inceteaza si in cazul in care autoritatea vamala teritoriala primeste de la autoritatea fiscala teritoriala o copie a documentului care atesta reintregirea garanÅ£iei.
12. A fost stabilita o noua limita maxima pentru contraventiile prevazute la pct. 171 alin. (1), in sensul scaderii acesteia de la 20.000 lei la 5.000 lei. Au fost corectate trimiterile din cuprinsul contraventiilor prevazute la pct. 171 alin. (1) si (2) din Normele metodologice. Totodata, a fost introdusa o noua contraventie care sanctioneaza nerespectarea de catre gospodariile individuale a prevederilor pct. 12 alin. (5) – (7) din normele metodologice.
13. Au fost specificate in mod expres documentele care insotesc cererea de autorizare a expeditorului inregistrat si importatorului autorizat, prin modificarea corespunzatoare a Anexei nr. 20.
14. Se prevede ca destinatarii inregistrati care primesc produse energetice in vrac au obligatia de a se conforma cerintei de a detine la locul de receptie rezervoare fixe, standardizate, calibrate de Biroul Roman de Metrologie Legala pâna cel târziu 31 iulie 2016.
15. Au fost introduse prevederi potrivit carora si producatorii nationali de lichid cu continut de nicotina si de tutun destinat utilizarii in dispozitive cu tutun incalzit au obligatia de a se autoriza la autoritatea vamala teritoriala. in acest sens, au fost emise dispozitii tranzitorii cu privire la conformarea cu noile reglementari.
Click aici pentru a consulta noul proiect!
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Modificari Codul fiscal 2013 | Analiza completaMFP elimina Registrul operatorilor intracomunitari (ROI) si, temporar, Declaratiile cod 392A, 392B si 393Noutati Legislatie Fiscala 26-31 mai 2008 - Monitorul OficialCodul Fiscal 2010 TITLUL VII - ACCIZE si alte taxe speciale - SECTIUNEA a 3-a - Nivelul ACCIZElorDocumentele necesare pentru justificarea scutirii de TVA la exporturiUltimele articole
Finantele propun cresterea subventiei la acciza pentru combustibil de la 13 la 20 de baniMod de calcul sume redirectionate prin formularul 177Finantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CCum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 59/2024. Schimbarile, in vigoare din 20 iunie 2024E-Transport: Modificari asupra contraventiilor, implementate prin OUG 43/2024Articole similare
Zoom fiscal: Utilizarea autovehiculelor de catre salariati. Cand se considera avantaj de natura salariala?Analiza zilei: Toate modificarile privind impozitul pe venit din NOUL COD FISCALCare sunt contributiile obligatorii datorate de PFA si SPRL incepand cu 1 ianuarie 2016?NOUL COD FISCAL. Anularea TVA dedusa daca dreptul de deducere a fost exercitat in mod abuzivTipuri de impozite pentru cetateni si institutii, modificate prin NOUL COD FISCALUltimele articole
Conditii de intocmire a dosarului preturilor de transfer. Raporturi de afiliere intre persoane fizice si juridiceTaxare inversa pentru vanzare teren si constructie catre o persoana juridica platitoare de TVAObligatiile persoanelor fizice privind CASS datorate pentru veniturile din dividendeTVA la incasare. Prescrierea creantelor in cazul falimentuluiConditii privind intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce trebuie sa stitiArticole similare
Se modifica inregistrarea la cerere in scopuri de TVA. Noul proiect ANAF!Noi criterii pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVARiscul fiscal va fi determinat dupa noi reguli. Ce va atrage inspectia fiscala in 2014!Noutati Legislatie Fiscala 29 iunie - 03 iulie 2009 Monitorul OficialCererile de inregistrare ca platitor de TVA. Ce trebuie sa stie firmele noi!Ultimele articole
Adeverinta de venit, CAZIERUL FISCAL si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFDocumente ce se pot obtine prin intermediul SPVANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPVPersoanele fizice care sosesc/pleaca, in/din Romania si au o sedere mai mare de 183 de zile au obligatia de a completa anumite formulareEroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Articole similare
Taxare inversa in decont TVA. Ce presupune fiecare etapa din procedura?Contract de comision cu o PFA nerezidenta. Taxe si impozitePentru utilizarea E-Factura contribuabilii trebuie sa completeze si sa transmita Formularul 084Calendar ANAF: Pana pe 10 octombrie 2023 contribuabilii trebuie sa depuna la fisc mai multe declaratii importanteIn ce conditii se depune Formularul 604?Ultimele articole
Operatiuni scutite de TVA, reglementate de art. 294 din Legea 227/2015Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariD216 in 2024: Au fost publicate instructiunile de completare prin Ordinul 3738/2024E-Factura: Care este modalitatea prin care poate fi corectata o factura incarcata in SPVRegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaArticole similare
Achizitie intracomunitara produse energetice. Ce tratament TVA se aplica?Calcularea TVA-ului pentru vanzarea unui imobil vechiContabilitate non-transferLivrare marfa catre client stabilit in alt stat membru. Cum facturam?Vanzare imobile. In ce conditii colectam TVA?Ultimele articole
Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVADeducere TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiExport de bunuri. Care sunt documentele justificative pentru aplicarea regimului de scutireAchizitia intracomunitara: ce inseamna, noutati legislative si documente necesare pentru scutirea de TVAAchizitii intracomunitare de bunuri in cazul unui neplatitor de TVA![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"