Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O firma infiintata la inceputul primaverii anului in curs emite facturi cu TVA catre clienti inainte de ridicarea certificatului in scopuri de TVA de la ANAF, moment in care s-a si precizat ca ...
O firma infiintata la inceputul primaverii anului in curs emite facturi cu TVA catre clienti inainte de ridicarea certificatului in scopuri de TVA de la ANAF, moment in care s-a si precizat ca societatea poate emite facturi cu TVA doar dupa 30 de zile de la data eliberarii certificatului. Va fi aplicata o sanctiune in cazul acestei societati care a emis deja aceste facturi? Cum poate aceasta societate sa actioneze in continuare?
Deoarece societatea este inregistrata in scopuri de TVA prin optiune si nu la data infiintarii, instiintarea din partea ANAF este indreptatita, astfel incat data inregistrarii este cea de 1 a lunii urmatoare celei in care s-a depus cererea de inregistrare prin optiune corectata cu data eliberarii certificatului (data comunicarii deciziei de platitor de TVA).
Pentru a putea actiona in conformitate cu legea, o societate care se regaseste intr-o astfel de situatie, poate storna toate facturile emise inainte de eliberarea certificatului, cate un exemplar din fiecare fiind trimis catre beneficiar pentru anularea dreptului de deducere a TVA exercitat in baza facturii primite de la firma in cauza.
In continuare, plata sumei TVA colectate pe baza facturilor emise se poate efectua doar in baza decontului de TVA ale carei rezultate (TVA de plata sau TVA de rambursat) se preiau in fisa sintetica pe platitor la sectiunea "Taxa pe valoarea adaugata".
Primul decont de TVA care va trebui depus la organul fiscal este decontul aferent trimestrului II 2011 cu termen de depunere cel mai tarziu in data de 25 iulie 2011. Prin acest decont se raporteaza doar baza de impozitare si TVA colectata din facturile emise in perioada anterioara eliberarii certificatului, al carei total se preia din jurnalul pentru vanzari. De asemenea, prin acest decont se raporteaza si suma TVA pentru care a fost exercitat dreptul de deducere a TVA in baza documentelor evidentiate in jurnalul pentru vanzari. Avand in vedere faptul ca prin acest decont nu pot fi raportate facturile emise cu TVA colectata in acea perioada, suma aferenta achitata nu se va repartiza prin fisa sintetica de platitor la sectiunea "TVA", ci intr-un cont, de exemplu, la o sectiune codificata 99 …."sume in curs de distribuire".
Aceasta deficienta nu poate fi sanctionata prin amenda de catre organul de inspectie fiscala, dar, cu ocazia efectuarii unei inspectii fiscale generala, exista riscul stabilirii unor diferente suplimentare de plata impozit pe profit/venit rezultate din considerarea valorii integrale a facturii emise drept venit impozabil, fara delimitarea acestei valori in baza de impozitare si TVA colectata. La aceste diferente suplimentare de plata TVA se calculeaza si accesoriile aferente constand in dobanzi/majorari si penalitati. Practic, acest TVA nu este datorat bugetului de stat si nici nu trebuie achitat deoarece din Codul fiscal a fost abrogata reglementarea conform careia suma TVA inscrisa intr-o factura trebuie virata bugetului de stat.
Cartea Verde a impozitului pe profit
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Trebuie tinut cont si de faptul ca pentru facturile emise in perioada respectiva pe numele unor cumparatori persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA, va trebuie depusa si declaratia semestriala cod 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA".
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
CJUE: Conditiile in care ar fi utila o lege care sa permita anularea retroactiva a contractelor de creditOUG nr. 50 din 2013: noutati privind plata obligatiilor datorateCodul fiscal: Tabel comparativ accize si alte taxe speciale. Modificari aduse de OG nr. 15Certificatul de scutire TVA: reguli introduse prin Legea nr. 170/2026Plati lunare. Leasing operational. Care sunt inregistrarile contabile?Ultimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAVinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVAArticole similare
Noutati Legislatie Fiscala 8-12 mai 2009 - Monitorul OficialClient UE. Ce etapa urmam pentru a obtine un cod special de TVA?CODUL FISCAL 2008 - Capitolul XIV. Dispoziti finale - art. 295-296Impozit pe venit microintreprinderi. Reglementari contabile si fiscaleContract de mandat. Cum se stabilesc contributiile datorate?Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Livrarea marfii catre o firma din zona libera (Galati) este scutita de TVA?Comert cu autoturisme second hand. Regim special de TVAStudiu de caz: Exercitarea dreptului de deducere pentru taxa aferenta achizitiilor utilizate in folosul operatiunilor taxabileImporturi de bunuri dintr-un stat non-UE. Tratament fiscal TVACum privim un spot publicitar?Ultimele articole
Acciza intra in baza de calcul a TVA: de ce o eroare la accize inseamna, aproape mereu, si o eroare de TVARegimul TVA pentru dobanzile si penalitatile de neindeplinire obligatii contractualeAjustarea negativa a TVA dedusa pentru un bun de capital: tratament contabil si fiscalObligatii fiscale TVA. Ce sa faci daca ai fost sanctionat abuziv de ANAFNoutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Articole similare
Reactivare societate inactiva. Care va fi regimul TVA?Termenele de declarare aferente Declaratiei 112Ce declaratii fiscale au termen in septembrie 2014?Notificati ANAF pana vinerea viitoare daca platiti impozit specific! Amenda de 5.000 lei!Constructie speciala. Lamuriri privind declaratiile si termenele aferenteUltimele articole
DECLARATIA 010. Pana cand o poti depune pentru a renunta la codul de TVA prin optiuneIn ce conditii poti trece de la impozit pe profit la impozit micro in 2025Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAFormularul 010 trebuie depus de firme la ANAF ori de cate ori se modifica datele declarate anteriorTrecerea de la impozitul pe veniturile microintreprinderilor la impozitul pe profit. Declaratii necesareArticole similare
TVA nedeductibil. Ce este, categorii de cheltuieli cu TVA nedeductibil + studii de caz utileIn martie ANAF ramburseaza TVA de peste 1,1 miliarde leiTVA la plata de drepturi de autorCe solutii avem daca s-a depus decontul de TVA cu codul CAEN gresit?Ce declaratii depunem pana la 27 februarie 2012Ultimele articole
DECONT TVA 2026 (Formularul 300): studii de caz si situatii practice de completare dupa modificarile OPANAF 174/2026e-TVA. De cand trebuie sa raspundeti la Notificarea de conformare + un EXEMPLU concretE-TVA. Cum sa corelezi exigibilitatea TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVAPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriE-Factura: Ce amenzi se aplica pentru facturile care NU sunt trimise in 5 zile de la emitere in sistem
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



