Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In randurile de mai jos, luam ca exemplu o societate care efectueaza achizitii/livrari intracomunitare. In unele situatii se intampla ca facturiile de achizitii de materii prime sa contina si transport. In unele situatii se primesc si facturi care contin doar transport si care este aferent unor achizitii anterioare de materii prime. Vom vedea daca se declara valoarea transportului in Intrastat. De asemenea, vom vedea daca se declara si in cazul in care societatea factueaza transport aferent unor livrari de bunuri. De asemenea, vom vedea daca in D390 se declara valoarea transportului ca bun sau serviciu.
Potrivit OMFP 3055/2009 reglementari contabile conforme cu directivele europere, Subsectiunea 8.8.1 pct. 51:" (1)Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.
In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.
(2)Cheltuielile de transport sunt incluse in costul de achizitie si atunci cand functia de aprovizionare este externalizata".
In ambele situatii, din punct de vedere contabil transportul trebui inclus in costul materiilor prime achizitionate.
Din punct de vedere fiscal potrivit art. 138 ^1 din Codul fiscal:
"Baza de impozitare pentru achizitiile intracomunitare
(1) Pentru achizitiile intracomunitare de bunuri baza de impozitare se stabileste pe baza acelorasi elemente utilizate conform art. 137 pentru determinarea bazei de impozitare in cazul livrarii acelorasi bunuri in interiorul tarii. In cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri, conform art. 130^1 alin. (2) lit. a), baza de impozitare se determina in conformitate cu prevederile art. 137 alin. (1) lit. c) si ale art. 137 alin. (2)."
Astfel, conform art: 137 alin. (2) din Codul fiscal:" Baza de impozitare cuprinde urmatoarele:
a) impozitele si taxele, daca prin lege nu se prevede altfel, cu exceptia TVA;
b) cheltuielile accesorii, cum sunt: comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport si asigurare, solicitate de catre furnizor/prestator cumparatorului sau beneficiarului. Cheltuielile facturate de furnizorul de bunuri sau de prestatorul de servicii cumparatorului, care fac obiectul unui contract separat si care sunt legate de livrarile de bunuri sau de prestarile de servicii in cauza, se considera cheltuieli accesorii".
Prevederea este mai bine explicitata prin pct. 18 alin. (9) al Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal pentru art. 137 alin. (2) din Codul fiscal: "Cheltuielile cu transportul bunurilor livrate intracomunitar sau alte cheltuieli accesorii, cum sunt cele de asigurare sau de ambalare, se cuprind in baza impozabila a livrarii intracomunitare numai daca, potrivit prevederilor contractuale, acestea cad in sarcina vanzatorului."
Asadar, daca potrivit prevederilor contractuale cheltuielile cu transportul cad in sarcina vanzatorului sau/ si factura contine atat bunurile achizitionate respectiv livrate cat si valoarea transportului, atunci veti declara in declaratia 390, o singura pozitie cu cod A pentru achizitii intracomunitare de bunuri, respectiv cu cod L pentru livrari intracomunitare de bunuri.
In cazul in care transportatorul este diferit de furnizorul de materii prime si/sau este evidentiat pe o factura distinct, cheltuielile cu transportul furnizate de catre un partener intracomunitar se raporteaza prin formularul 390 cu codul S, iar serviciile de transport facturate de catre societatea dvs cu cod P.
In Norma de completare a declaratiei Intrastat, aprobata prin Ordin INS 1948/2012, publicat in Monitorul Oficial 6 din 04.01.2013, se precizeaza urmatoarele:
"(8) Pentru urmatoarele cazuri nu trebuie intocmita Declaratia statistica Intrastat:
a) comertul cu servicii."
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Servicii accesorii transport pentru achizitii intracomunitare. Cum declaram in Declaratia 390 si Intrastat?":
Rating:
Nota: 3.69 din 5 din 8 voturi
Rating:
Nota: 3.69 din 5 din 8 voturi
Articole similare
Valori INTRASTAT pentru 2012. Documentar fiscal privind livrarile intracomunitareAlerta fiscalitate 11-15 august 2008Cum inregistram factura cu valoare zero in D390 si INTRASTAT?TVA - Formalitatile vamale de import, urmate de o livrare intracomunitara, efectuata de catre persoane nestabilite in RomaniaAu fost anuntate pragurile valorice INTRASTAT pentru anul 2015!Ultimele articole
Corectare valoare achizitie intracomunitara de bunuri din an precedentSuspendarea inspectiei fiscale TVA pentru neconcordante in VIESAchizitie intracomunitara de bunuri. Tratament fiscal TVAAchizitie materii prime. Care sunt implicatiile TVA?Buletin ANAF: Ce noutati fiscale importante retinem din luna ianuarie?
Mai multe articole despre Intrastat
Articole similare
Cum gestionam o achizitie intracomunitara cu marfa livrata la client final?Realizari peste plan...Prestari servicii consultanta. Cand e obligatorie inregistrarea in ROI? Inregistram contractul?Achizitie intracomunitara de bunuri in conditia de livrare ex works. Cum declaram?Deducere TVA pentru facturi primite pana la 1 iunie 2012Ultimele articole
Formularul 394. Ce casute se bifeaza daca tranzactiile cu persoanele afiliate au fost declarate in D390 recapitulativa?Cod de TVA utilizat pentru facturare in DECLARATIA 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazImport bunuri prin curier. ONG neplatitor de TVA. Obligatii declarativeSocietate neinregistrata in scopuri de TVA. Achizitii si livrari intracomunitare. Obligatii TVACorectare valoare achizitie intracomunitara de bunuri din an precedent
Mai multe articole despre Declaratia 390
Articole similare
O noua abordare fiscala a taxarii serviciilor constand in lucrari si expertize asupra bunurilor mobile corporale!Inregistrarea achizitiei de MATERII PRIME. TVA calculata in vamaRegimul accizelor in cazul plusurilor/minusurilor la inventar de produse accizabileCe implica supravegherea circulatiei produselor accizabile conform OANAF nr.. 207 din 2012Determinarea venitului net din activitati independente pe baza contabilitatii in partida simplaUltimele articole
OUG 130/2020: Microgranturi de pana la 2.000 euro din fonduri externe nerambursabile pentru IMM-uri. Cum pot utiliza beneficiarii sumeleGhid practic pas cu pas pentru surmontarea crizei. Solutii fiscal-contabile optimizatePFA personalitate juridica - vanzare teren. Completarea Declaratiei UnicaMonografie contabila productie/prestari serviciiContabilitatea financiara si de gestiune aplicata: Explicatiile necesare pentru aplicarea corecta a legislatiei in vigoare
Mai multe articole despre materii prime
Articole similare
O noua conceptie asupra formularelor financiar-contabileTVA la incasare. Care sunt modificarile aplicabile dupa 1 ianuarie 2014?Emitere factura avans. Regim TVADocumentar fiscal: Deducerea TVA de pe bonurile fiscale in 2013Zoom fiscal: Cand putem emite o factura centralizatoare pentru mai multe livrari de bunuri ori prestari de servicii?Ultimele articole
Monografie contabila pentru suma de 400 lei acordata salariatilor aflati in telemunca. Cum se recupereaza acesti bani?Serie de intrebari si raspunsuri MEEMA privind acordarea de granturi. Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?Revenire la trimestru ca perioada fiscala de raportare TVA. Formulare necesare si termen limitaContract de mediere. Cum se inregistreaza scaderea din evidente a creantelor ?Sistemul TVA la incasare, ajustarea negativa a bazei de impozitare. TVA neexigibila
Mai multe articole despre facturi
Articole similare
Inregistrarea speciala in scopuri de TVA pentru operatiuni intracomunitare in anul 2016Se modifica normele privind scutirea de TVAStudiu de caz: Deducerea TVA aferenta bonurilor de combustibilRectificarea bugetara pune investitiile si sanatatea pe primul locCare este regimul TVA in cazul achizitiei intracomunitare de autoturisme?Ultimele articole
Echipeaza-ti masina cu anvelope de iarna de pe Velopa.roSerie de intrebari si raspunsuri MEEMA privind acordarea de granturi. Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?Tratament CONTABIL si FISCAL pentru acordarea voucherelor de vacanta, pensia facultativa si asigurarile voluntare de sanatateNou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)Atentie! Biletele de TRANSPORT interurban la care au dreptul gratuit persoanele cu handicap vor putea fi folosite si in ianuarie 2021
Mai multe articole despre transport

Atentie contabili!
Modificari importante privind scutirea de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"NOUTATI din Contabilitate in 2021 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA"
corina 2014-06-15 16:05:38
Buna ziua,Am si eu o intrebare. O firma de transport din Romania inregistrata in scopuri de TVA face un de marfa Romania - Germania la solicitarea unei firme producatoare din Romania firma producatoare din Romania plateste transportul. Transportul se factureaza cu TVA catre firma din Romania, dar taxele de drum pe care firma de transport le plateste in Ungaria, cum se vor factura catre firma din Romania cu TVA sau fara TVA?
Multumesc frumos.