Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Alina Georgiana Costache
la 26 Mar. 2020
Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania a solicitat raspuns oficial din partea ANAF legat de schimbarea memoriei fiscale la mutarea casei de marcat de la un punct de lucru la altul, apartinand aceluiasi utilizator.
Sintetizand, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) spune urmatorul lucru: „In situatia mutarii unui aparat electronic fiscal de la un punct de lucru la alt puct de lucru, apartinand aceluiasi utilizator, situat la o adresa diferita, nu este necesara inlocuirea fiscale, operatorii economici avand insa obligatia de a transmite formularul F4105 prevazut in Ordinul nr. 4156/2017”
In cele ce urmeaza, redam o parte din raspunsul transmis de ANAF Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Cadrul legal care a stat la baza elaborarii acestui raspuns:
OUG nr. 28/1999, republicata, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (AMEF), cu modificarile si completarile ulterioare;
Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza AMEF, aprobate prin HG nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
OPANAF nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a AMEF instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.
Tratamentui fiscal
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
"(10) Nu este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, aceasta putand fi utilizata pana la umplere, in urmatoarele cazuri:
a) la schimbarea atributului fiscal al codului de identificare fiscala al utilizatorului;
b) la schimbarea formei de constituire a societatii fara modificarea denumirii acesteia: la modificarea denumirii si/sau adresei societatii daca se pastreaza codul de identificare fiscala;
d) la mutarea unui punct de lucru apartinand utilizatorului de la un stand la altui, in cadrul unui complex comercial situat la aceeasi adresa.
Citeste si:
Obligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. Exceptii
Citeste si:
Obligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. Exceptii
"La aceasta data, Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti este functional, acesta permitand transmiterea unui numar semnificativ de raportari prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare (de exempiu: Formularul pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia aparatelor de marcat electronice fiscale - F4103, Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate -F4102)”, transmite ANAF.
Potrivit Anexei 2 punctul 6 din Ordinul nr. 4156/2017,
''(1) Prin transmiterea unei notifican, prevazuta in anexa nr. 2E, utilizatorii informeaza organul fiscal competent cu privire la aparitia uneia dintre urmatoarele situatii:
a) schimbarea locului de utilizare a aparatului intre puncte de lucru ale aceluiasi operator economic;
b) furtul/disparitia/distrugerea aparatului de marcat electronic fiscal;
c) instrainarea aparatului;
d) inchiderea punctului de lucru;
e) lichidarea, dizoivarea, fuziunea, divizarea societatii sau altele, dupa caz;
f) incetarea activitatii;
g) altele similare.
(2) Notificarea se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare.
(3) Informatiile astfel furnizate sunt preluate in aplicatia informatica prevazuta la pct. 7”, se arata in raspunsul primit de Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Citeste si:
Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEF
Intre argumentele care au stat la baza raspunsului formulat de ANAF amintim:
- In Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a fost prevazuta posibilitatea ca memoria fiscala sa permita 16 modificari ale antetului, adresa de instalare a aparatului de marcat regasindu-se in acesta.
- Utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a notifica organul fiscal competent in momentul schimbarii locului de utilizare a aparatului de marcat electronic fiscal, intre punctele de lucru care apartin aceluiasi operator econornic.
Astfel, concluzia Fiscului este urmatoarea: “in situatia mutarii unui aparat de marcat electronic fiscal cu jurnal electronic de la un punct de lucru la alt punct de lucru, apartinand acelutasi utilizator, situat la o adresa diferita, nu este necesara inlocuirea memoriei fiscale, operatorii economici avand insa obligatia de a transmite formuarul F4105 prevazut de Ordinul nr. 4156/2017.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Schimbarea memoriei fiscale la punct de lucru nou, al aceluiasi utilizator - raspuns oficial ANAF":
Rating:
Nota: 4.4 din 5 din 10 voturi
Rating:
Nota: 4.4 din 5 din 10 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Anulare cod TVA. Care sunt implicatiile fiscale?Reminder ANAF! Duminica, 31 martie 2024, termen limita pentru depunerea Declaratiei Speciale de TVARaportare in SAF-T: Termenele limita pentru depunerea D406 vor fi modificate de ANAFSambata, 30 septembrie 2023, termen limita pentru depunerea Declaratiei speciale de TVAGhid CAS pentru cei care obtin venituri din activitati independente si alte venituriUltimele articole
Informare ANAF. Cum se face raportarea informatiilor referitoare la finantarile primite de persoanele juridiceANAF a transmis contribuabililor informari cu privire la raportarea facturilor in E-FacturaCum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativFime care platesc impozit pe venit. Daca raman la acelasi impozit, mai trebuie depusa D700 in 2024?Declaratia Unica in 2024. In anumite conditii persoanele fizice NU mai trebuie sa depuna declaratia
Mai multe articole despre anaf
Articole similare
Nerespectarea obligatiei de conectare a caselor de marcat electronice la ANAF se sanctioneaza cu pana la 10.000 leiInspectorii Antifrauda deruleaza verificari de tip blitz! Amenzi de peste 4,1 milioane de leiPatronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFCe asteptari are MFP de la Registrul de Evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale?Masuri intensificate de control in ce priveste emiterea de bonuri fiscale. Ce pregateste ANAF?Ultimele articole
HG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatAchizitionare casa de marcat. Cum se va completa D101 pentru a scadea costurile?Reminder ANAF: Utilizatorii de aparate de marcat electronice au obligatia de a depune formularul D4109Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru case de marcat electronice neutilizate?Controale ANAF: Inspectorii au desfasurat verificari in luna iunie la peste 4.200 de contribuabili
Mai multe articole despre amef
Articole similare
Suspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Cota de impozitare si impozitul pe profit pentru microintreprinderi in 2013Reducerea plafonului de casa, limitarea platii in numerar si alte masuri pentru scaderea evaziuniiRegim microintreprinderi 2017. Noi prevederi legale anuntate de ANAFTiltul IVUltimele articole
Serviciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFAparate de marcat electronice fiscale: Noi documente au fost aprobate prin Ordinul 1612/2023ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceFirme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona CASE DE MARCAT?Modificari importante ale normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr.28/1999
Mai multe articole despre case de marcat
Articole similare
Procedura de implementare a schemei de ajutor pentru HoReCa. Masura se deruleaza pana la 31 decembrie 2021Inscriere pe factura adresa sediului social si punctul de lucruDiferente intre comertul cu ridicata si comertul en-gros. Ce obligatii are societatea in cazul defasurarii ambelor activitati?Ordin ANPC nr. 760/2019: Noi obligatii pentru operatorii economiciPFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaUltimele articole
Depunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?Modificari importante ale normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr.28/1999HG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un PUNCT DE LUCRU?Inchiriere locuinta pentru PUNCT DE LUCRU societate. Impozit pe cladiri. Modificari aduse prin O.G. nr. 16/2022
Mai multe articole despre punct de lucru
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"