keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Partener care doreste stornarea si refacturarea in urma inregistrarii in scopuri de TVA. Solutii oferite de experti

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 03 Nov. 2014 Exclusiv
Tags: stornarea, refacturarea, plata tva, somaj, sume, factura, tva, stornare

In analiza de mai jos, punctul de pornire il reprezinta o companie care a derulat un proiect avand ca obiect livrari cu instalare, cu un partener extern, contract care se intinde pe perioada 2010- 2015. In decursul perioadei 2010-2013 au fost emise si platite facturi pentru care compania a procedat la taxarea inversa a TVA. In 2014 prestatorul extern anunta compania ca are intentia de a se inregistra ca platitor de TVA in Romania si intreaba firma romana daca e de acord cu stornarea facturilor emise in anii precedenti si reemeiterea lor cu TVA, ulterior obtinerii codului de TVA romanesc, justificandu-si solicitarea prin faptul ca art 147(1)2 din Codul Fiscal permite/ exercita dreptul de deducere prin decontul perioadei fiscale in care sunt indeplinite aceste conditii si formalitati sau printr-un decont ulterior, dar nu pentru mai mult de 5 ani consecutivi, incepand cu data de 1 ianuarie a anului care urmeaza celui in care a luat nastere dreptul de deducere.


Vom vedea astfel daca poate prestatorul sa mai revina asupra facturilor emise in regim de taxare inversa in perioada cand nu era inregistrat in Romania ca platitor de TVA si sa le reemita cu TVA dupa data inregistrarii sale.

In cazul unui raspuns afirmativ, vedem ce repercursiuni sunt pentru beneficiar (compania romaneasca) din punct de vedere contabil si fiscal.

Dat fiind ca dvs. ati inregistrat facturile cu taxare inversa : 4426 = 4427   ati platit TVA catre stat.
Sa spunem ca ati avut urmatoarele operatiuni :

    achizitia de la partener : 371 = 401    1.000 euro x 4.5 lei/euro = 4.500

4426 = 44274.500 x 24% = 1.080

    vanzare marfuri : 4111   =         %                                      6.696 lei

3711.200 euro *4.5 = 5.400
44275.400 * 24% = 1.296 lei
Regularizare TVA :
4427=%(1.080 + 1.296 = 2376)
44261.080

44231.296
Plata furnizor : 401 = 51214.500
Plata stat4423 = 51211.296
Presupunem ca se storneaza facturile. Impactul asupra TVA  :
371 = 401     - 4.500
4426 = 4427     - 1.080
si se reemit altele
   %          =      401       5.580 lei
371                               4.500
4426                            1.080
In acest moment aveti o datorie la furnizor de 1.080 lei
Regularizarea TVA :
contul 4426  1.080 – 1.080 = 0
contul 4427 :   - 1.080

Deci ati avea de recuperat de la stat 1.080 , dar va trebui sa platiti furnizorului in plus 1.080.
Luati in considerare ca veti avea de inregistrat si diferente de curs valutar – deoarece aveti obligatia sa inregistrati operatiunea (factura reemisa) la cursul BNR din ziua facturarii.

In plus, justificarea stornarii facturilor emise timp de 3 ani si reinregistrarea lor dupa 3 ani nu va sta in picioare la niciun control, neavand nicio justificare economica.

Art. 147^1, alin. (2) se refera la faptul ca nu v-ati fi exercitat dreptul de deducere din diferite motive si o puteti face dupa 3 ani. (de exemplu : s-a pierdut dovada platii si sunteti platitor de TVA la incasare; o gasiti dupa 2 ani si va exercitati dreptul de deducere a TVA sau nu deduceti TVA pentru o operatiune si o reconsiderati dupa 3 ani ca fiind deductibila – aveti dreptul sa deduceti TVA in primul decont ce urmeaza reconsiderarii).

Dvs. deja v-ati exercitat dreptul de deducere al TVA, deci acum nu faceti decat sa anulati colectarea sa. In acelasi timp, partenerul care doreste reemiterea facturilor il va colecta de la dvs. si il va plati la stat.

Nu va recomand sa fiti de acord cu aceasta operatiune – nu reprezinta niciun avantaj pentru dvs., ci va alegeti cu TVA de plata catre furnizor in conditiile in care TVA se recupereaza de la stat mai greu.

(In plus deja ati inregistrat in 390 achizitii intracomunitare care acum se storneaza si devin achizitii interne...)


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016